Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
02 apr 2012 23:29
Was toch ook met name het feit dat in de 2.7 de cylindergaten groter werden voor de 86 mm cylinders en er dus te weinig "vlees" om de bouten heen zat in het magnesium?
Even op PP gekeken en staal kost 11 usd per bout en dilavar 42 usd. Is dus 24 keer 31 = 744 usd verschil. Ik zou de keuze wel weten te maken.... Ik snap je verhaal Peter, maar vraag me af of dit voor een straat auto echt gaat uitmaken.
02 apr 2012 23:53
Een complete set van casper labs kost 625 usd, dus nog steeds een behoorlijk verschil maar minder dan het verschil staal - dilavar. Maar ik zou zelf ook voor staal gaan.
03 apr 2012 0:09
Wel mooi spul dat van supertec performance en caspar. Jammer dat je het niet meer ziet aks het op je motor zit
03 apr 2012 0:15
Maar we hebben hier natuurlijk wel te maken met iemand die zelfs zijn lucht geleiders laat poedercoaten

...
03 apr 2012 9:11
Het wordt gewoon staal, totaal 140 Euro ex BTW.
03 apr 2012 10:18
Valt mee die prijs von herr Habeck.
03 apr 2012 10:57
Begin na wat lezen materie beter te begrijpen. Theorie zou zeggen dat je met alu nikasil dilivar zou moeten nemen. Biral is staal met alu en is qua coefficient weer gelijk aan staal. Peter, heb jij nu last op je blok met andere zuigerhuizen? Ik kan de verschillen in coefficient niet echt vinden, als dit echter niet al te groot is, is dit gewoon theoretisch. Ook nog iets gevonden op
www.autozine.org/911/911_81.htm je zou ook je eigen zuigerhuizen kunnen laten coaten met nikasil heb je ook dit probleem niet. Gezien de genoemde prijzen, ook weer een theoretische overweging.
03 apr 2012 11:18
http://78.47.139.25/archive/index.php/t-4985.htmlLeidt vaker tot discussie

Discussies op pelican lijken steeds te neigen naar staal is prima tot 300 pk.....
03 apr 2012 12:18
Als Jasper gewoon niet meer met vuur spugende uitlaat en gesmolten achterzitjes Heemstede binnen komt rijden zal het allemaal wel meevallen.
03 apr 2012 12:20
Vooral een niet meer blauwe walm spugende uitlaat wordt bij mij in de straat gewardeerd.
Laatst bijgewerkt door
Heinz op 03 apr 2012 13:30, in totaal 1 keer bewerkt.
03 apr 2012 13:12
Hahaha, bij wordt er op de buurtborrel ook wel eens over gesproken. Geluid van de auto's (ook de alfa met "brulpijp") maakt de meeste vrienden.
Is allemaal cultuurhistorisch erfgoed, soort rijdend museum, hoort erbij, mooi toch en als hekkesluiter de legendarische opmerking, je mag wel een keer meerijden
De laatste is sinds twee weken wat minder geslaagd.
03 apr 2012 17:14
Ik had laatst dat de overbuurvrouw mij kwam vertellen dat ze van mening is dat mijn auto slecht is voor het millieu en dat ze hem altijd kan ruiken als ik hem start. Kon er toch beter niet meer in rijden volgens haar.
Moet zeggen dat na een winter stil staan en dan starten je je wel in Pernis waant. Heb ik niet zo'n problemen mee....
03 apr 2012 17:33
Je hebt toch wel gezegd dat je haar ook altijd kon ruiken
03 apr 2012 18:48
Erwin schreef:Je hebt toch wel gezegd dat je haar ook altijd kon ruiken

Dat zeiden ze vroeger in Limburg ook: "Ik ruik de mijne . . . "
22 apr 2012 10:54
Gisteren met Hessel naar MH Teile geweest. Wat heben ze daar veel spullen

, je wordt er hebberig van. Het is ongelooflijk dat ze in de wir war van onderdelen uiteindelijk met precies de goede spullen te voorschijn komen. Uiteindelijk mijn boodschappenlijstje ingepakt. Helaas waren de goede zuigers niet op voorraad

, dus die moeten nog worden opgestuurd.
Ik kan nu starten met het shortblok, als de onderdelen klaar zijn bij het revisie bedrijf (als het goed is eind deze week). Hopelijk kan ik met koninginnedag beginnen aan de opbouw. En dan natuurlijk weer foto's
25 apr 2012 10:35
Vanochtend even langsgeweest bij het revisiebedrijf. Carter ziet er weer prachtig uit en als het goed is kan ik vrijdag de onderdelen voor het shortblok mee naar huis nemen. Ideaal met het lange weekend in het vooruitzicht.
De man van het revisie bedrijf gaf aan om alleen de randen van het carter te lijmen met Loctite 574 en dus niet de webbing van de krukas. Dit omdat het pasvlakken zijn en de dikte van de lijmlaag de nauwkeurigheid van de boringen beinvloed.
In het boek van Wayne Dempsey staat dat alle vlakken ook de webbing moeten worden gelijmd met Loctite 574
Op pelican lees ik dat ze de webbing met 574 doen en de rand van het carter met silicone pakking, bijvoorbeeld Dirko.
Wat is jullie mening hierover? Alvast bedankt voor de input!!
25 apr 2012 12:55
Ik heb de randen van het carter gedaan met threebond 1104, de webbing met 574, o-ring van lager 8 met siliconen vet. So far so good....
Loctite 574 heel dun aangebracht bij monteren eerst de bouten aangetrokken die door het carter gaan. Als je snel werkt kan ik mij eigenlijk niet voorstellen dat dit een significante impact op de maatvoering heeft. Bij demontage is het ook echt niet zo dat er een plak 574 op zit, de laag is nauwelijks zichtbaar.
25 apr 2012 13:05
Je kent mijn mening, webbing met 574, perimeter met Dirko( zal ongeveer gelijkwaardig zijn aan threebond) en de keerringen met Curil t. O- ringen aansmeren met Dirko. Kan me ook niet echt voorstellen dt een dun laagje 574 zoveel druk opleverd dat het de toleranties aanpast.
Als je het 10 mensen vraagt krijg je mischien 8 verschillene meningen. Ik heb gewoon met alle informatie een weloverwogen besluit genomen op basis van gezond verstand. Ook hier geen issues hiermee.
01 mei 2012 1:26
Nice . . .
Ga je de lagerspeling nog controleren met Plastigage ??
01 mei 2012 9:35
Ik heb ervoor gekozen dit niet te doen. Alle onafhankelijke delen zijn nauwkeurig gemeten (ook de schalen) en van ervaring deskundige heb ik minder positieve ervaringen over plastigage gehoord. Tevens kunnen de lagerschalen vervormen door het herhaaldelijk vastzetten en daardoor eerder gaan spinnen.
01 mei 2012 19:24
Heinz schreef:Tevens kunnen de lagerschalen vervormen door het herhaaldelijk vastzetten en daardoor eerder gaan spinnen.
Beide lagerschalen hebben toch een "keepje / borging" waardoor dit niet kan ?
Ik heb in het (grijze) verleden behoorlijk wat, flink getunede, motoren gebouwd en door de gerenommeerde specialist waar ik sommige bewerkingen aan uit besteedde moest ik eigelijk altijd Plastgage toepassen.
Soort van check, check, dubbel-check
02 mei 2012 22:00
Ha, mooie nieuwe Mahle spielerei. Gaat lekker zie ik. Ook mooie staanders voor de drijfstangen en distributiekettingen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.