Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
27 maart 2012 17:03
Yep, 901 is een dogleg, dus 1 zit links achter. 915 is gewoon de 1 links boven.
Qua kleur is de pook in een 72-er en jonger zwart. t/m 71 was chroom. Knop was altijd zwart, alleen heel vroeg had je ook hout geloof ik.
27 maart 2012 17:18
Ok Hessel, die had ik dus goed.
Maar, wat die pook betreft, ik heb een 915 bak met een chromen pook.
Als ik jouw verhaal hierboven lees zou dat niet moeten kunnen, of begrijp ik je verkeerd
Wat ik mogelijk is, ik heb vaker gehoord dat Porsche er vroeger vaker een zootje van maakte van het onderdelen gebruik ( er werden oude voorraden opgemaakt? ) en het niet zo nauw nam, en dat er daarom afwijkingen bestaan van de regel....
27 maart 2012 17:45
het veranderde schakelpatroon wist ik.. maar hoe zie je dat aan de pook? op mijn pook staat gewoon het gangbare H-patroon.
27 maart 2012 17:54
915 pook:

901 pook:
27 maart 2012 18:51
Ik heb ook een chromen pook. Voetje weet ik niet, lijkt zon platte van een 901. Is wel origineel geloof ik. Werd voor sommige delen idd wel eens wat door elkaar gebruikt. Mocht ik weer mogen beunen doe ik er wel gelijk een shortshiftding in. Is wat minder in de soep roeren.
27 maart 2012 19:11
Jeroen914 schreef:915 pook:

901 pook:


aha.. dan heb ik idd een 901 pook.. nu is het duidelijk. Is dit functioneel nog anders of werken beide systemen op een 915?
Anders moet ik nog even shoppen namelijk..
27 maart 2012 19:12
Porsche heeft in de jaren wel wat aan lopen klooien met verschillende onderdelen, dus het is allemaal niet zo zwart wit als in de boekjes staat. 915 met chromen pook kan dus blijkbaar ook.
Zoals Niels al aangaf, graag ook een short shift kit. Alleen dan niet de setjes van weltmeister, etc, maar de farieks optie. Alleen is die voor de 901 heel moelijk te vinden. Mocht iemand er een hebben of tegenkomen, ik hoor het graag.
27 maart 2012 19:18
Functioneel is het prima. Ik dacht dat de bovenste pas vanaf 1973 ingevoerd werd. Je hebt dan ook een hogere rubbermof voor eromheen. Staat ook zo in PET. De kleine lage hoort dus op de 1972. De constructie is theoretisch gezien fragieler.
@ hessel, waarom het fabriekskitje? Weltmeister (en er was nog een andere) is toch ook prima?
27 maart 2012 19:25
Niels schreef:...De kleine lage hoort dus op de 1972. De constructie is theoretisch gezien fragieler...
Dat wist ik dus niet (vandaar mijn vraag)
back on topic maar weer
27 maart 2012 21:19
net gebeld met iemand maar die zei ook dat de eerste 915 1972/73 hokie pokies gewoon nog de "oude" was.. daarna, wellicht vanaf 09/1973 pas de hoge?
29 maart 2012 13:03
Modeljaar 1972 (gemaakt vanaf augustus 71 t/m juni/juli 72) heeft een 901 pook.
Ik weet niet precies wanneer de verandering heeft plaatgevonden in modeljaar 72, dat is altijd een beetje lastig met Porsche, want de oude voorraad gat eerst op.
Ook in de modeljaar 73 brochure zitten nog de foto's met de 901 schakelpook:
http://content.us.porsche-clubs.porsche ... 6A002B0E41
29 maart 2012 15:35
hmmm, lastig allemaal...
ik heb dus in de mijne (model jaar 72) ook de oude (901) pook, maar ik heb wel gewoon een H-bak.
snapt iemand het nog
29 maart 2012 15:38
ja, uit het bovenstaande kan je concluderen dat de eerste 915 uitvoeringen met een 901 pook geleverd zijn
29 maart 2012 16:07
Klip und klar, nicht?
29 maart 2012 16:17
leuk toch, een originele retropook.
29 maart 2012 16:24
outletvalve schreef:hmmm, lastig allemaal...
ik heb dus in de mijne (model jaar 72) ook de oude (901) pook, maar ik heb wel gewoon een H-bak.
snapt iemand het nog

zowel mijn als jouw pook zijn origineel.. pas later kwam de 915 pook.. het zou me niet verbazen als dit pas bij het G-modell en wellicht voor de f-modellen alleen de RS gewijzigd is in de gegoten variant..
even wat anders.. jij hebt ook een 72 er.. zou het mogelijk zijn dat ik een aantal foto's van je auto en dan met name de koffer ruimte en de motor ruimte zou kunnen krijgen? Ik heb mijn auto onaf gekocht dus ik ben een beetje zoekende naar voorbeelden.
Marcel
01 apr 2012 21:00
eigenlijk altijd geleerd eerst te kijken en dan pas te vragen.. maar gemak dient de mens...
ik heb geen branstofleidingen naar mijn motorruimte, waar lopen deze en welke leidingen moet ik hebben ??
Marcel
02 apr 2012 8:48
Brandstofleidingen lopen door de middenconsole, aan de linker zijde direct naast de ingang van de schakelstang.
02 apr 2012 10:18
bedankt.. maar daar lopen 4 pijpjes.. 2 gebogen pijpjes met hetzelfde diameter.. en twee rechte pijpjes met verschillend diameter.. ? mijn gok is dat de laatste het zijn?
Marcel
26 apr 2012 19:08
Mag ik even terug komen op de "running lights" en de "stadslichten"...?
Als ik het goed begrijp hoeft het stadslicht voor de RDW-keuring niet meer aangesloten te worden....??? Ik heb in mijn auto namelijk H1 lampen, en daar zitten geen extra kleine lampjes in, aleen 2 H1's.....
Ook las ik in een ander topic dat de runninglights niet meer hoeven te worden losgekoppeld/verwijderd...???
Mooi project by the way!!
Thanks,
-M.
26 apr 2012 23:20
leuk zo een amerikaans 911 Teetje
Nog veel rijplezier.
01 mei 2012 11:36
DutchmanPhotos schreef:Mag ik even terug komen op de "running lights" en de "stadslichten"...?
Als ik het goed begrijp hoeft het stadslicht voor de RDW-keuring niet meer aangesloten te worden....??? Ik heb in mijn auto namelijk H1 lampen, en daar zitten geen extra kleine lampjes in, aleen 2 H1's.....
Ook las ik in een ander topic dat de runninglights niet meer hoeven te worden losgekoppeld/verwijderd...???
-M.
Iemand nog een recente ervaring met het bovenstaande...?
'K heb nog niet gebeld met de RDW, maar ik moet dan ook zeggen dat ik de medewerkers van de RDW ook niet altijd helemaal kan peilen aan de telefoon....... Een ervaring van iemand die een auto heeft laten keuren zou fijn zijn...
Thanks!
01 mei 2012 14:09
Bij de running lights gewoon even het lampje achter de reflector eruit halen voor de RDW keuring, dan heb je geen gezeur.
Het zou officieel wel mogen volgens de documenten (voor oranje achter rood) maar de keurmeesters zijn nogal grillig en keuren soms dingen af omdat ze net niet helemaal bij zijn met alle regels. Lampje na de RDW keuring er gewoon weer inzetten, voor de APK doen ze niet zo moeilijk.
Stadslicht zou ik niet weten, heb ik nooit naar gezocht aangezien ik H4 op de 911S zet....
06 mei 2012 22:31
Had al een poosje niet meer hier gekeken.. maar op je vraag over de lampen heb ik nog geen antwoord.. ik heb nog niets gewijzigd. Wat ikzelf wilde doen is het lampje aan de zijkant verplaatsen naar de stadslichten.
en dan zie ik wel hoe het verder loopt
14 jul 2012 9:34
Is jouw 911 intussen al op de baan?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.