Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

03 mei 2012 20:07

911_2.2T schreef:Leuk hoor!

Je kunt ook een toeterknop maken van een willkeurige toeterknop met daar bovenop een oud naafkapje.

Afbeelding

(op de R zat er ook een naafkap op het stuur, alleen was dat een dummie en zat er gewoon een knop voor de toeter op het dashboard)


Errug mooi stuur, met alle details zo!

Re: 1969 project R op mijn manier

05 mei 2012 16:22

Neem anders eens contact op met Vincent van VPR in Almere. Minder overhead dan Siemerink, een stuk goedkoper, als je zelf een dagje vrij hebt ga je helpen....wel een vakman voor onze oudjes. Haarlem-Almere is ook te overbruggen.

Re: 1969 project R op mijn manier

14 mei 2012 21:00

Voortgang
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

15 mei 2012 9:33

Dat gaat de goede kant op!
Heb je al een plaatje van hoe je denkt dat ie gaat worden als ie af is?

Ik heb trouwens nog wat correcte 'lightweight' stickers voor op de voorklep.
Wij hebben hem onder de blankelakgezet en dat geeft een super resultaat.
Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

15 mei 2012 10:20

Ik denk dat dit wel een hele fraaie oplossing is maar ga waarschijnlijk toch gewoon een originele badge plaatsen. Ik werd ooit getriggerd door het project van Chris Nielsen (die auto rijdt overigens inmiddels op Nederlands kenteken rond) zoals te zien aan het begin van dit topic maar inmiddels vaar ik een compleet eigen koers zonder exact te weten waar ik uitkom.

Re: 1969 project R op mijn manier

15 mei 2012 10:45

WM550spyder schreef:Ik werd ooit getriggerd door het project van Chris Nielsen (die auto rijdt overigens inmiddels op Nederlands kenteken rond) zoals te zien aan het begin van dit topic.


Die auto heeft al een tijdje 1 van mijn ST olie vulbuizen. Een van de andere auto's van Chris (een ST) krijgt binnekort ook 1 van mijn vulbuizen :mrgreen:

Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

29 mei 2012 13:21

Misschien een rare vraag maar mischien mis ik iets: wat is er zo bijzonder aan deze vulbuizen?

Re: 1969 project R op mijn manier

29 mei 2012 19:44

hebbie effe een uurtje :mrgreen:


lees je dan HIER ff in :wink:


enjoy the ride 8)


.

Re: 1969 project R op mijn manier

29 mei 2012 23:42

Niet echt bijzonder dus ...

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 9:30

Wat is het verhaal achter de vulbuizen? :roll:

En ja, herr doctor, ik ken het topic, maar ik kijk alleen plaatjes... :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 9:38

ik praat enkelt in plaatjesvorm :wink:


.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 12:06

drknauf schreef:ik praat enkelt in plaatjesvorm :wink:


.


doet dat dan is ... met plaatjes. ik ziet alleen een Blau doppie. Daarom vraag ik me af wat hier zo bijzonder aan is aangezien je ze bij iedere trekkerboer kan halen.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 14:40

"Blau doppie" haal je inderdaad bij elke trekkerboer..... in staal....... op deze 'ST' vulbuizen zijn ze old stock in aluminium, zoals ze vroeger ook op de ST/RSR zaten. De vulbuis lijkt inderdaad niets bijzonders, tot je er een 'standaard' vulbuisje naast legt, die dus een heel 'klein doppie' heeft, waardoor het 'ff snel bijvullen' wat lastig is.
Het vereist dus wat laswerk, verzinken, een standaard vulbuis, Blau aluminium dop en nek, voordat je dit dan hebt.
http://www.early911sregistry.org/forums ... ght=Hotrod

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 15:21

Je vergeet nog, en dat maakt het pas echt bijzonder :mrgreen: , "the fitting for the uberdruckventil". Volgens mij zijn deze doppen standaard "mit luftung".
Overigens vindt ik de vulmond op de foto's in de linkt niet echt fraai gemaakt en zou ik zelf altijd, in verband met corrossie, een stalen vulhals met dito Blau dop gebruiken. Mij is altijd verteld dat staal en alu in aanraking met elkaar niet lang goed gaat.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 15:38

Corrosie zal wel mee vallen in een motorruimte.... beetje vettig zijn de doppen altijd wel.
Overigens is de veer en de binnedop ook gewoon van staal, alleen de buitendop is van Alu.
Het ging denk ik met name om het gewicht en het makkelijker vastlassen van de aluminium 'vin' bovenop de dop.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 mei 2012 22:43

"Mijn", central petrol fillercap (105 i.p.v. 80), heb ik van een gegalvaniseerde dop gemaakt en gewoon aluzilver gespoten.
Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

31 mei 2012 10:18

Dat kan natuurlijk ook prima. Ik heb zelf een RVS versie van die dop met een aluminium vin die gelijmt is.
Als de hele boel gepolijst is zie je bijna geen verschil met de 'oude' aluminium dop.
Echter, als je goed kijkt naar de oude versus de nieuwe dop, dan zie je dat de rand bij de nokjes veel scherper is bij de nieuwe doppen en de nieuwe dop is ook iets platter. Op e-bay worden de 'oude vorm' doppen nog wel eens aangeboden van b.v. vrachtwagens in staal, dan zie je het verschil echt niet meer met aluminium. (Behalve het gewicht dan....)
(hier de oude dop in alu: http://www.early911sregistry.org/forums ... ght=Hotrod)

Ik ben inmiddels al een jaartje of 2 aktief op zoek naar de grote aluminium dop, maar heb die nog niet kunnen bemachtigen. Ik heb zelfs overwogen om een batch te laten maken bij Blau, maar die nemen geen kleine aantallen 'specials' aan, en een investering van 15K+ was me toch iets te gortig. Zo groot is de markt voor aluminium dopppen niet. (Er zijn maar een handvol mensen in de markt voor een Alu dop met een gouden prijskaartje....)

Re: 1969 project R op mijn manier

30 jul 2012 15:52

Weer eens even iets in de groep gooien; zoals eerder hier beschreven was mijn plan om een 3.2 op carburateurs als krachtbron voor mijn auto te laten fungeren. Welnu ik krijg van mijn specialist (d.w.z. de specialist die ik nu op het oog heb om de auto op te gaan bouwen) te horen dat een 3.2 op carbs problemen geeft met de onsteking en draairichting ?? (grote kans dat ik dit al niet juist neerzet) en ik derhalve van een 3.0 moet uitgaan. Voor mij is dit allemaal abracadabra en daarom gooi ik het hier eens in de groep. Is er iemand die wel weet waar het over gaat? 3.2 of 3.0 maakt mij niets eens zo veel uit maar ik heb eerder van een andere partij gehoord dat je geen carbs op een 3.2 met zetten en dacht toen dat dit larie was aangezien er toch veel zo rond rijden (in mijn beleving dan). Bij voorbaat dank voor de reactie.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 jul 2012 20:24

wil je het geluid van de carbs specifiek genieten ?

zoniet kunje ook gelijk een 3.6 van 964 of 993 erin gooien :idea:

hegje gelijk een godsvermogen bij een licht gewicht 8)


.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 jul 2012 20:46

Nee, daar heb ik dus geen behoefte aan Mikey. Ik zoek betrouwbare pk's met het karakter van carbs en ik wil specifiek weten hoe het zit met een 3.2 op carbs.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 jul 2012 22:06

Heb een jaar geleden een bericht gelezen over PMO op een 3.2, weet niet meer waar.............. :)
betrouwbaar en veel (245pk)vermogen.

Re: 1969 project R op mijn manier

30 jul 2012 23:49

WM550spyder schreef:Nee, daar heb ik dus geen behoefte aan Mikey. Ik zoek betrouwbare pk's met het karakter van carbs en ik wil specifiek weten hoe het zit met een 3.2 op carbs.

Even Olaf vragen. Zijn RS replica heeft volgens mij ook een 3.2 met 46mm PMO (of nu geloof ik 46mm webers)
Afhankelijk van wat je er allemaal mee wilt, zul je wellicht zaken aan de ontsteking aan moeten passen aangezien vervroeging e.d. Op de injectie is afgesteld en de carbs op een hele andere manier het mengsel naar binnen gooien. (Als je er echt veel vermogen uit wilt hebben, zul je ook andere zuigers er in moeten stoppen en wellicht kleppen/inlaat en uitlaat aan moeten passen))

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 8:41

911_2.2T schreef:Even Olaf vragen. Zijn RS replica heeft volgens mij ook een 3.2 met 46mm PMO (of nu geloof ik 46mm webers)


't is een 3.2 met Ducktale, Alex :wink:

.. en inderdaad 46 mm PMO's en SSI.

Mocht het vermogen (nog) niet genoeg zijn, kunnen we altijd nog de nokkenassen wisselen :popcorn:

Wat de ontsteking betreft: Je kan de worm op de krukas (laten) vervangen voor een ouder type (2.7) - of gaan knutselen.

Succes :wink:

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 9:18

Nog even voor de duidelijkheid; ik ben niet op zoek naar specifiek vermogen of iets dergelijks. Waar het mij om gaat is dat ik altijd in mijn hoofd had een 3.2 toe te passen met carbs (uiteraard gebaseerd op wat ik om mij heen hoorde en zag) en dat ik nu dus te horen krijg dat dit bij een 3.2 lastiger is dan bij andere motortypen? Dat is dus ook concreet mijn vraag; is bij iemand bekend dat deze combi lastiger is specifiek bij een 3.2 (in vergelijking tot b.v. een 3.0) en waar ligt dit dan aan? Ik ben geen deskundige en wil gewoon graag begrijpen wat mij ter oren komt. Voor mij zijn overigens de beschikbaarheid van een motor, bak, bepaalde carbs en de betrouwbaarheid wel issues aangezien ik nog niets heb aangekocht.

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 10:32

In dat geval zou ik eerst eens kijken wat je als motor te pakken kunt krijgen. Ze liggen niet voor het oprapen. Een 3.0 is iets makkelijker om om te bouwen, aangezien de standaard ontsteking daar op kan blijven zitten en de gehele inspuitunit in z'n geheel eraf gaat en vervangen wordt door carberateurs. Een setje 40mm webers of zeniths (ja dat kan ook) is daar prima voor en makkelijker te vinden en goedkoper als 46mm weber of PMO. Ik zou er we'll een klassiek uitlaatsysteem opzetten voor iets meer vermogen en doorstroom.
Gesloten onderwerp