Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 18:38

Volgens http://imp.porsche.com/netherlands/nl/a ... /warranty/ is het vliegwiel niet uitgesloten. Dat scheelt toch weer EUR 2.000 :)

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 18:49

Ik hoop het voor je. :thumleft:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 19:20

Vanmorgen bij PCR geweest en met de werkplaatschef het gevolg bekeken.

Alle 2 de bevestigingsbouten van de rechtsachter remklauw waren verdwenen :shock: en van de linker remklauw zaten deze los :shock: :shock:

Remklauw beschadigd, maar hoogstwaarschijnlijk te behouden, (RUF)velg heeft aanloopsporen aan de binnenzijde maar valt mee te leven.

Geen afgebroken bevestigingsogen o.i.d. maar wel de achterste remschijven onder de slijtagegrens (wist ik al, had de specialist gemeld . . . vervangen was nog niet direct noodzakelijk).
Remblokken hadden beschadigingen opgelopen (logisch) en beide achterste ankerplaten vertonen scheurtjes.

Erger nog, op de remklauwen aan de voorzijde waren de 2 kleine remleidingen niet meer origineel . . . deze waren ooit vervangen door KOPEREN leidingen.

Na een prijsopgave :shock: :shock: :shock: toch maar opdracht gegeven voor:
remschijven + blokken
ankerplaten
nieuwe bevestigingsbouten rondom voor de remklauwen
2 remleidingen voor
apk keuring

Heb toch nog een beetje mixed feelings (behoudens de prijzen) over de dealer, 's morgens werd er nog een melding gemaakt dat de dealers de klassieke Porsches (de 993 is al klassiek :wink: ) een speciaal tarief krijgen (-20%), geschrokken van de prijs vroeg ik of de genoemde prijs in of ex was en of het speciale tarief al van toepassing was . . . ging er vlot 20% van af :evil:
Krijg ik rare smaken van . . .

Later in de middag werd ik gebeld dat bij demontage van de schijven eveneens versleten handremschoenen waren geconstateerd, meerprijs € 200,00

Maak ik uit gekkigheid een opmerking over de kostbare reparatie en dat ik vorige week ook al 4 nieuwe banden had gemonteerd . . . ging er weer € 50,00 van de prijs af :roll:

Snappen jullie het nog ?? Ik niet . . . lijkt wel koehandel . . . of vinden ze mij zo aardig . . . :wink:


O ja, het belangrijkste vergeet ik nog, de OORZAAK :

Remklauwen zitten vast met bouten met voorspanning (ook wel rekbouten genoemd) deze mag je maar 1 keer gebruiken, bij loshalen MOET je ze vervangen.

Onthou deze gratis TIP . . . (het had heeeeeel anders kunnen aflopen) . . .

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 19:28

Ai, da's wagen nummer drie die niet ongeschonden uit de strijd is gekomen :pale:

Succes mannen met de herstel werkzaamheden. Hoop dat de kosten binnen de perken blijven :thumleft:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 20:28

@Nine-eleven > Marcel, wat een verhaal daar bij PCR. Lijkt idd wel een gevalletje koehandel. Wees achteraf maar blij dat je op een redeljk normale manier aan de kant bent gekomen. Ach als je je blauwe vriendin weer terug hebt, heeft ze wel weer lekkere remmetjes :thumleft:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 21:00

En ik ben nummer vier met pech. Kwam net voor Lelystad van de rotonde af en hoppa, geen aandrijving meer....de meeste hebben me wel zien staan - die bruine 911SC in de berm (nee, ik stond niet te bellen....gewoon pech)!
Het kindje werd gelukkig snel meegenomen door de ouders die met de auto waren, gelukkig. Kreeg vandaag nog een text bericht met bedankje en beste wensen met de reparatie..aardig toch?

Toch wel handig zo'n ANWB lidmaatschap....gratis geborgen, gratis vervangend vervoer, gratis vervoer Porsche naar Limburg.......alleen de reparatie zal niet gratis zijn. Koppeling ligt eruit en is vandaag vervangen (OUCH!).
Heb nog het laatste staartje van het evenement mee kunnen maken...laatste wagens gingen net nog over de baan toen ik aankwam.....ik heb wel wat gemist geloof ik!
Angelo van PCA nog bedankt voor je hulp en Thijs voor je snelle belletje! Hopelijk ben ik er volgend jaar wel bij.

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

19 jun 2012 23:59

Krijg het idee dat er een vloek rust op VCM, heb 2 jaar terug ook met pech op de kombaan gestaan (gelukkig wel thuis kunnen komen, maar wel 1200 euro armer).

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 7:18

Tijdens de VCM maak je natuurlijk wel iets zwaarder gebruik van de P dan normaal gesproken. Dat dit tot extra slijtage leidt wat soms voor problemen kan zorgen kan ik me wel voorstellen.

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 7:43

Ja, iets zwaardere belasting klopt maar dat 'ie na 8 rondjes kombaan de geest geeft lijkt me toch wat overdreven :scratch:

Ti's nou niet bepaald de 24 uur van Le Mans.

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 7:43

@Sandelow: :scratch: Hoe bedoel je? Zo belastend zijn twee rondjes rijden over de kombaan toch niet?!
Ik rij met die kinderen in de auto overigens ook langzamer dan ik in mijn eentje doe.

Misschien moet je je P normaal iets meer gaan gebruiken :?: :wink:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 7:48

Good point, maar desalniettemin heb ik de neiging om net even wat later te schakelen dan ik normaal doe. Zowel op de kombaan, als op de weg ernaartoe. Vinden die kinderen geweldig :). En in mijn geval zat ik op bijna 100.00km met de originele koppeling.

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 8:06

En Porsche ziet dat niet als slijtage?

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 8:14

De koppeling wel, dat is logisch, het vliegwiel niet (als het goed is). Bovendien zegt later doorschakelen niets over het moment waarop je schakelt :salut:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 8:46

Uiteraard heb ik zowel op de weg naar Lelystad toe als op de kombaan zelf ook enige malen flink doorgehaald in de versnellingen.
Ik doelde meer op hogere bochtensnelheden en soms wat harder remmen.
Met twee passagiers in de P doe ik dat wel rustiger aan dan wanneer ik alleen in de auto zit :drive:
Als een Porsche goed warmgereden is kan ie daar tegen.
Ik denk dat een dagje Zandvoort meer slijtage/belasting is voor een Porsche dan een dagje VCM.

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 9:14

sandelow schreef:Good point, maar desalniettemin heb ik de neiging om net even wat later te schakelen dan ik normaal doe. Zowel op de kombaan, als op de weg ernaartoe. Vinden die kinderen geweldig :).

Ikke niet. De mijne moet elk ritje, als ze goed warm is, toch even het rode gebied aantippen. Blijft ze jong bij :mrgreen: . Wat in mijn geval wel extra belastend is, zijn drift- en circuit middagen.

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 9:18

Van Erwin heb ik destijds begrepen dat als je bij een driftcursus een setje achterwielen huurt, de slijtage aan de auto verder minimaal is maar het plezier dat je op die dag hebt maximaal. :drive: 8)
Porsches kunnen best veel hebben en de mijne komt ook elke rit wel meerdere malen in de buurt van het rode gebied. :cheers:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 17:17

sandelow schreef:Tijdens de VCM maak je natuurlijk wel iets zwaarder gebruik van de P dan normaal gesproken.

Zwaarder :shock: Integendeel . . . rustiger, met 120 -130 heen en weer naar Lelijkstad en een paar rondjes met matige snelheid op de kombaan.

Nee, zeker niet zwaarder . . .


sandelow schreef:Dat dit tot extra slijtage leidt wat soms voor problemen kan zorgen kan ik me wel voorstellen.

. . . en zeker niet tot extra slijtage.

Een dag circuittraining van GP Elite op het vlakbij gelegen PVI circuit . . . dat is pas zwaarder en zou voor extra slijtage moeten zorgen.
Maar behoudens wat extra bandenslijtage en verhoogd brandstofgebruik gaf de 993 geen krimp.

Mijn pechgeval was gewoon botte (zeer vreemde) pech (en helaas ook kostbaar :cry: ).

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 17:38

Nine-eleven schreef:O ja, het belangrijkste vergeet ik nog, de OORZAAK :

Remklauwen zitten vast met bouten met voorspanning (ook wel rekbouten genoemd) deze mag je maar 1 keer gebruiken, bij loshalen MOET je ze vervangen.

Onthou deze gratis TIP . . . (het had heeeeeel anders kunnen aflopen) . . .


ALLEMACHTIG.!!!
Ik denk dat nu 99% van ons forumbestand met hun Porsche de remklauwbouten kan gaan vervangen.... :scratch: :scratch:
Ik ga toch her en der eens informeren bij de "specialisten"

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 18:46

Ik vond het ook vreemd, nieuwe bouten na poedercoaten van de klauwen, ma blijkt idd waar te zijn. :salut:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 18:58

Ivo 3.6 schreef:Ik denk dat nu 99% van ons forumbestand met hun Porsche de remklauwbouten kan gaan vervangen.... :scratch: :scratch:
Ik ga toch her en der eens informeren bij de "specialisten"


Ik heb het werkplaatshandboek er eens op nageslagen en er staat letterlijk in hoofstuk 46:

Note
Replace the mountingbolts (front axle only) whenever the brakes has been dismantled.

Bij de werkzaamheden aan de achterremmen wordt hier niet over gesproken :roll:
Bij mij waren de 2 bouten aan de rechter achter zijde verdwenen en links achter zat de remklauw al los.

Wie het weet mag het zeggen . . .

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 23:50

Wat een gedoe over slijtage van 2 rondjes kombaan :shock:
Op het circuit Zolder reed ik 62 ronden voluit en totaal geen problemen gehad!!
Dan kan ik mij voorstellen dat remmen kopeling enz.....het wel zwaar hebben. Maar van de kombaan moet mijn P lachen.
Trouwens, de snelheid op de baan is niet veel hoger dan de rit er heen via de snelweg!

Een ochtend met de groep naar de buren en daar een paar uur flink het gas erop kan ook zonder problemen. :mrgreen:

Dus waar hebben we het over :shock: :cheers: :salut:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

20 jun 2012 23:52

Gister even onder de auto gelegen en de schade valt mee. De inter-cooler line heeft een gaatje. Een nieuwe set kost 135 euro. Ik had eerlijk gezegd iets ergers verwacht. Filmpje:

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

21 jun 2012 0:06

En? Hoe vonden de kids het?!

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

21 jun 2012 6:42

concor schreef:Gister even onder de auto gelegen en de schade valt mee. De inter-cooler line heeft een gaatje. Een nieuwe set kost 135 euro. Ik had eerlijk gezegd iets ergers verwacht.

Mooi Nico, dan blijkt het gelukkig mee te vallen!

Re: VETCOOL MAN 16 juni 2012 INSCHRIJVING VAN START

21 jun 2012 9:37

Mijn kids? Nou, die twee meiden stonden er wat beteurerd bij te kijken toen ik met een brandblusser rond mijn auto sprong :) Ze werden vervolgens wel door een pace car opgepikt en hebben ZES rondjes gedaan :) Ja daar waren ze erg trots op!

Aan de andere kant, ze moesten wel met de bus terug. Ik heb ze toen nog mooi ff die afstandsbestuurbare autootjes kunnen geven die ze als dames gelukkig toch konden apprecieren. Ik herkende ze niet zo goed, ze hadden vlechtjes en een gigantische berg make up op gekregen :)

Ik zat dus ook in de ouderbus op de terugweg. De afsleepdienst ging in het weekend niet naar de thuisplaatsen. Grappig genoeg kwamen ze de auto dezelfde avond brengen omdat een monteur ook in Zwolle woonde. Dus alles is netjes op zijn pootjes terechtgekomen!

Afbeelding
Plaats een reactie