Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 9:25

Hello there,

Sorry voor het niet voorstellen :oops: nu opgelost en voorgesteld.

Thanks Joost voor het C6 vs Corvette .....

Just for the record... leuk filmpje tussen beiden op de ring !
http://www.youtube.com/watch?v=7Dqx0h57 ... re=related

Maareh die GT-3 in Belgie is niet duur.... 33500 (ex bpm maar dat zal wel meevallen uit 99) inderdaad maar afwachten hoe het met de staat is als je dichtbij komt.

De GT-3 die ik op het oog heb is van 2000 en heeft maar 32024 km gelopen... auto verkeerd in nieuwstaat... vraagprijs 54950

Zijn er trouwens meer voorstanders van de automaat of handbak ?. Persoonlijk zou ik voor een handbak gaan al kon ik in mijn 335 automaat na omgebouwde M3 flippers te hebben ingebouwd toch ook leuk
spelen met de versnellingen.

gr.

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 10:14

als je er een op het oog hebt uit 2000 voor 55k met 33000 km en er staat er een in belgie voor 33k met 68000 km dan ging ik toch even kijken. Idd Bpm is haast niks meer voor deze leeftijd, import stel niks voor en Belgie is ook niet het einde van de wereld. 20k euro is toch heel veel, tenminste in mijn wereld

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 11:03

Olaf schreef:In Belgie wordt de waarde momenteel sterk beinvloed door het wijzigen van een belastingwet ...


De wet is nu al van toepassing, volgens mij zijn de prijzen nu wel stabiel. Als ik in NL woonde, was België het eerste land waar ik zou kijken om een auto vanaf de hogere middenklasse te kopen.

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 11:39

996 GT3 is er alleen als handbak dacht ik. Om het nog lastiger voor je te maken, heb je al een 996 Turbo overwogen? Andere/sterke/geen plof motor (voor zover ik weet, ben geen expert op 996 gebied...) , brute auto en zelfde prijsklasse als GT3.... :wink: Succes!

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 11:51

GT3 alleen als handbak Jeroen, eh nog geen turbo overwegen..... vind die koelopening in het zijscherm niet mooi (persoonlijk) en ben meer van de NA motoren. Hoop ellende al gehoord van bijvoorbeeld collega
335 twin turbo rijders en ben er even van genezen.... of iemand moet me kunnen overtuigen dat de Porsche turbo's probleemvrij zijn of hebben die nog een groter plofgevaar ??

Greetz..

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 12:34

De turbo's zijn ook bullet-proof. Hier weer een Belg voor weinig. klikhierop :wink: Zou zelf voor de GT3 gaan. 8)

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 14:07

Olaf schreef:
ASW schreef: 964C2 welke helemaal RS Cup wordt/is gebouwd.



Hoe staat het inmiddels daar mee :?:

Ik had de hoop dat ik vandaag voor het eerst ging sturen op Spa maar dat hebben we helaas niet kunnen realiseren. Sommige dingen zitten wat tegen en sommige dingen (de meeste) hebben we wat grondiger aangepakt dan aanvankelijk voorgenomen. Mijn inschatting: nog een klein maandje (maar zeg dat natuurlijk niet hardop :mrgreen: ).

Uitdaging voor straks: minimaal 1.500 kilometer het blok met weinig toeren inrijden. Dus al hadden we vandaag wel gehaald dan ging ik in iedergeval als een dweil de baan over... :|

On topic:GT3GT3GT3GT3 :cheers: :ba:

Gelijk aan 964RS zullen de prijzen van goede exemplaren stabiliseren en in een aantal jaar zelfs stijgen denk ik.

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 15:44

Mark997 schreef:GT3 alleen als handbak Jeroen, eh nog geen turbo overwegen..... vind die koelopening in het zijscherm niet mooi (persoonlijk) en ben meer van de NA motoren. Hoop ellende al gehoord van bijvoorbeeld collega
335 twin turbo rijders en ben er even van genezen.... of iemand moet me kunnen overtuigen dat de Porsche turbo's probleemvrij zijn of hebben die nog een groter plofgevaar ??

Greetz..


Volgens mij zeer betrouwbaar, maar onderhoud en onderdelen zijn van Turbo vaak wel duurder. GT3 idd pure sportieve beleving. Turbo een luxe kanon. Ik denk dat ik ook voor een mooie 996 GT3 Mk1 zou gaan indien een 996. Maar zelf denk ik een 997 vanwege looks en modernere techniek (zeg ik met een bromtol van 1977 voorzien van torsieveren.... ;)

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 18:04

Doe mij die bromtol maar. :thumleft:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 18:31

Zou ook voor GT3 Mk1 gaan, verveelt mij nog steeds niet na inmiddels vijf jaar bezit.

Grtz. Boxi

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 18:55

Als je er niets op tegen hebt om met een beenhard afgeveerde wagen te rijden en het gekraak en gerammel je niet stoort wanneer het wegdek in iets slechtere staat is , je van plan bent om regelmatig te gaan toeren op een circuit dan moet je zonder twijfel kiezen voor de GT3.

Is er 1 punt van de hierboven opgenoemde waaraan je twijfelt ,ga dan eerst eens met een 996TT rijden , je keuze wordt dan veel makkelijker :ba: :ba: :ba:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 19:47

Nine-eleven schreef:
erwin996 schreef:. . . want ik houd niet van spiegeleieren . . .

:shock: En je hebt zelf 2 spiegeleieren :roll: :wink:


Ik schreef er toch bij 996 MK1. Dát zijn de spiegeleieren. Met de MK2 koplampen heb ik geen enkel probleem.

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 20:14

Als je er niets op tegen hebt om met een beenhard afgeveerde wagen te rijden en het gekraak en gerammel je niet stoort wanneer het wegdek in iets slechtere staat is


Echt een onzin verhaal (gekraak en gerammel), althans ik heb daar geen last van.

Grtz.

Boxi

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 22:33

boxi schreef:
Als je er niets op tegen hebt om met een beenhard afgeveerde wagen te rijden en het gekraak en gerammel je niet stoort wanneer het wegdek in iets slechtere staat is


Echt een onzin verhaal (gekraak en gerammel), althans ik heb daar geen last van.

Grtz.

Ja ,
In Nederland is het wegdek natuurlijk iets beter onderhouden dan in Belgie.
Heb destijds voor hetzelfde dilemma gestaan , een gt3 ,997 S of een 996 turbo. Ik heb ze alle 3 gereden.
Geloof me , de grootste kik op een makkelijke en toch nog vrij comfortabele manier heb je enkel in de turbo.
Voordeel is ook dat deze de oneffenheden op een slechter wegdek beter wegfiltert wat bij een gt3 al gauw een storend element wordt.
But no offence here , de gt3 blijft een bangelijke wagen(op circuit) maar mijn inziens niet voor dagelijks gebruik.

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

21 jun 2012 23:07

Mark997 schreef: Hoop ellende al gehoord van bijvoorbeeld collega 335 twin turbo rijders en ben er even van genezen....


Ellende is m.n. te wijten aan de speciaal voor de twin turbo ontwikkelde high pressure fuel pump, in ca 20% vd '06-'08 geleverde 335s een Achilleshiel (en een verdomd vervelende, heb ik gemerkt: al 2x vervangen). De turbo's zelf zijn prima, nog nooit problemen mee gehad. Geen idee hoe solide 996 turbo's zijn, maar bruut zijn ze wel :mrgreen:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

23 jun 2012 1:20

man ik word gek van mezelf... ben al 33 keer van keuze veranderd .... alleen vandaag !!... ha ha

Denk dat een 997 meer past bij mij, ook al rij ik maar af en toe in het weekend is een beetje luxe wel lekker.... ook al die ellende met vluchtheuvels in een GT3 zie
ik niet echt zitten...... maar ja die uitstraling :res:

Dan word het alleen nog de keuze... Carrera of CarreraS ???????
Is die 30 PK nou echt merkbaar en is het pasm ook echt een toevoeging ??

Eerst de Vette maar eens verkopen dan zien we wel verder.

Greetzzz

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

23 jun 2012 6:35

Goede keuze. Dijk van een wagen.

Verschil tussen standaard Carrera en S is niet zo heel groot. Heb onlangs in een S gereden, eerst erin daarna erachteraan. Die loopt echt niet weg maar dat kan natuurlijk ook aan de chauffeur gelegen hebben. Ook een 4S loopt niet weg maar die is geloof ik ook een stuk zwaarder. Een Turbo trekt je er zo uit maar dat is dan ook een compleet andere wagen. Ga je voor een automaat pak er dan een met PDK. Die zijn sneller dan een handbak.

En nu lekker gaan proefrijden :drive:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

24 jun 2012 0:06

mijn mening: altijd voor de S gaan.

het prijs verschil is niet heel erg groot en anders denk je altijd dat hij nog nét wat sneller had kunnen zijn....

daarbij krijg je betere remmen, da's altijd een goed excuus bij de wederhelft "voor de veiligheid" :mrgreen:

Mocht het je keuze nog beïnvloeden:
Uit ervaring weet ik i.i.g. dat een MK1 non-S even snel is als de cayman S op autobahn (althans, tot ongeveer 250 daarna moesten we gas los laten maar ging precies gelijk op).
mk1 is 325pk (nonS) en 355 S versie...mk2 345 en 385 dus mk2 zou non-s wel sneller zijn lijkt me...
komt waarschijnlijk door het hogere gewicht van de 911 en de langere gearing, top snelheid zou hoger moeten zijn van de 11

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

24 jun 2012 9:32

Ik lees vooral dat je een 997 MK1 in gewone uitvoering met zijn 3.6 motor lekkerder draait en beter in de toeren klimt dan een S met 3.8 motor en dus meer beleving heeft. En die paar tienden dat ie trager is ga je denk ik niet merken tenzij je W. Rohl heet.

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

24 jun 2012 9:55

Ik heb nog nooit met een 997MKI (zonder S) gereden.
Wat ik aan de S zo leuk vind is o.a. de remmen (grote rode remklauwen), 1 cm lager, PASM (met één druk op de knop een sportieve instelling van de veren), de bredere banden, 19" en optioneel weliswaar het sportchrono-pack.
Ik kan zeggen dat de S heel mooi in de toeren loopt, maar of die nu beter of minder goed dan de 997 3,6 loopt weet ik niet.
Beleving is een belangrijke factor dus test ze beiden eens.
Visueel geeft het S-pakket een mooie extra en allicht om bepaalde redenen zie je nu veel 997 3,6 met 19" velgen.

Ik geloof niet dat er een groot prijsverschil is, zowel in aankoop (tweedehandsmarkt), als onderhoud of verbruik.
In ieder geval 2 super-auto's waar veel fun aan te beleven is. :drive:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

24 jun 2012 15:07

Thanks voor de info Erik......

Gr,

Mark

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

24 jun 2012 22:10

Heb met beiden vlak achter elkaar proefgereden.
S is in mijn beleving een stuk sneller, voelt ook krachtiger aan.
En al helemaal als je het X51 pakket erop hebt. :wink:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

24 jun 2012 22:38

De 997 heeft een standaard header als uitlaatcollector en de 997S heeft een high performance header als uitlaatcollector.

Afbeelding

De tailpipes zijn bij een 997 ovaal en bij de S 2 ronde links en 2 ronde rechts.

Afbeelding

Porsche ging er bij hun presentaties prat op dat de S sneller was over de gehele lijn, wat dus niets over de beleving zegt.

Afbeelding

Mvg,

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

25 jun 2012 2:21

Dus een mooi Akrapovic systeem met andere spruitstukken en sportcats op een carrera en je loopt uit op een S ??? :wink:

Re: 997 carrera 2 of 996 GT3

25 jun 2012 7:28

+200cc :mrgreen:
Plaats een reactie