Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
22 jun 2012 21:51
erga10, staat al een tijdje te koop, prijzig!! en gelaste kooi = straatverboden in België. Toch bedankt!
24 jun 2012 11:40
Beste Forumers,
Ik ben de eigenaar van de getoonde auto. Ik ben destijds in het bezit gekomen van deze auto dmv bemiddeling van de firma Wolbert. Toen is aangegeven dat het geen museumstuk was (gezien de kilometerstand van 135K) maar wel een echte origineel Nederlands geleverde RS welke in een zeer goede en originele staat verkeerde. Ik heb na aanschaf deze auto naar PCG gebracht voor een totale technische check up en eventuele mankementen etc te verhelpen. De chef werkplaats wilde het graag zelf doen en de auto is daar ongeveer 2 weken gebleven. Dit resulteerde in een grote beurt met kleppen stellen etc en het enige mankement was dat de rechterruitensproeier was verstopt en werd vervangen. Ook zijn er 4 nieuwe banden onder gegaan. Men vond het een leuke en goede auto. Ondertussen ben ik er achter dat het dak nog uit de originele lak bestaat en de rest is overgespoten. Verder is hij origineel, van de dunne ruiten, magnesium wielen, aluminium kofferdeksel etc. Dat er een scherm van een 993 op zou zitten is onzin, zo'n scherm is heel anders en past ook daarom niet. Het verhaal van de kilometerstand is ook onzin. De boekjes etc zijn compleet incl. facturen. De auto is de laatste jaren alleen in het bezit geweest van liefhebbers en heeft nauwelijks gereden. Misschien zit er wel een scherm van een standaard 964 op maar om dat te beoordelen heb ik er niet genoeg verstand van. Ik verkoop de auto omdat ik er te weinig mee rij (2500 km tot nu toe) en dan het rijden op zich uiteindelijk te vermoeiend vind. Heb ondertussen dan ook een NL geleverde 3.2 uit 1986 gekocht. Om dat ik geen zin had in verkoop gedoe (ervaringen uit het verleden) heb ik hem bij smiths veglia te koop gezet. De vraagprijs daar is natuurlijk anders als die van mij. Ook onze belgische vriend is via hem bij mij terecht gekomen. Het liep storm met koopjesjagers. Men denkt wel een museumstuk te kopen maar dan voor de prijs van een goede rijdersauto. We zien allemaal denk ik dat een top RS al een ton kost. (schadevrij en lage km stand) Gezien de reacties die ik allemaal gekregen heb zal dit ook niet meer dalen. Na al dit gedoe ben ik wel even klaar met deze verkoopperikelen en heb dan ook besloten de auto voorlopig maar te schorsen en op te slaan. Afschrijven bij deze auto is gelukkig niet aan de orde.
24 jun 2012 12:05
Tja, toch jammer.
24 jun 2012 12:59
Alle genoemde aandachtspunten in dit topic kloppen niet maar ik haal hem toch maar uit de verkoop omdat ik geen zin in gedoe heb...
24 jun 2012 22:16
Een top RS doet inderdaad een ton maar eentje met een km.stand van boven de 100.000 én een schadeverleden niet. En dat schadeverleden is zowel bij Blankemeier als bij Wolbert bekend.
24 jun 2012 22:22
LUAP schreef: Ondertussen ben ik er achter dat het dak nog uit de originele lak bestaat en de rest is overgespoten. .
Waarom zou je zo'n ding anders compleet spuiten....
24 jun 2012 22:35
Wanneer je er niet om verlegen zit is het wellicht raadzaam om de auto op te slaan (conserveren) en er komt wel een moment dat iemand op zoek is naar juist jouw exemplaar.
Veel plezier met je 3.2 trouwens.
25 jun 2012 0:17
Bij deze...
25 jun 2012 5:37
Slotje dan maar?
25 jun 2012 12:50
Idd, bedankt.
Mijn excuse mocht ik bij deze iemand te hebben benadeeld.
Jean Pierre.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.