Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 14:07

Paar opmerkingen van deze 3.2 liefhebber:

- over de gehele linie ben ik niet erg onder de indruk van de kwaliteit van vele auto's bij dit bedrijf; neemt uiteraard niet weg dat er ook goede tussen zullen staan;

- het is een straffe prijs voor een 3.2; ook al zijn ze meer en meer gezocht; voor dat geld moet je een perfecte originele auto kunnen vinden; zelfs de nog meer gewilde latere 3.2 met G50 bak - met sluitende onderhouds historie bij een dealer en origineel;

- wellicht de meest relevante: als de kosten van wegenbelasting en verzekering belangrijke overwegingen zijn bij je keuze, dan moet je misschien maar beter helamaal niet aan een 911 beginnen...

- uitkering op dagwaarde van een bijna 30 jaar auto: daar ga je heel verdrietig van worden. Let wel: dit is dus ook aan de orde als de auto buiten je schuld total loss raakt; als de kosten van een taxtatie er niet van af kunnen - zie mijn vorige opmerking ....
Laatst bijgewerkt door lindemans op 01 jul 2012 14:16, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 14:12

Hier nog een erg nette '84-er in zwart te koop: http://www.bxb.nl/pg-998-7-45217/pagina ... sions.html

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 14:18

Wat een prijzen voor die auto's !!??
Gaan ze daar ook echt voor weg tegenwoordig !!??

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 14:21

Hier de link.....Afbeelding...een hele mooie, en met het juiste Afbeelding

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 14:21

alleen met een 6-bak :roll: :mrgreen:
tja in dld zijn ze nog duurder.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 14:22

bij deze--> overgespoten? km stand/boekjes??

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 15:10

prachtige 3.2 is deze ook, alleen jammer dat hij aan de andere kant van het land staat, bij motron staat ook nog mooie targa zo tezien op de foto en org nl auto


over verzekeringen en belastingvrij of niet enz hoor je mij hier niet meer over, jullie mening is duidelijk, maar ieders zijn eigen mening en dat heeft niets met geld te maken.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 15:27

w.w.doet. schreef:prachtige 3.2 is deze ook, alleen jammer dat hij aan de andere kant van het land staat
Anders gewoon wat dichter bij huis zoeken, staan er zat te koop :popcorn:

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 15:30

klikhierop....Afbeelding.....mooie targa :wink:

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 15:30

viewtopic.php?f=10&t=35418
Deze ook gezien?

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 16:04

die in den haag is ook heel mooi zo te zien, maar wat bedoelen ze precies met de kleur custom , niet orginele kleur

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 16:47

Tja, ik weet het niet, mensen. Jullie verkijken je op de woekerprijzen die de kooplui in rekening proberen te brengen. Kijk maar eens goed rond. Een mooie én originele 3.2 hoeft niet meer dan €18d te kosten. Bij de particulier. Eerst een tijdje te koop laten staan en dan een keer bellen.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 17:31

Gezien de huidige markt mag je ervan uitgaan dat er aan een mooie en originele 3.2 voor 18.000€ echt nog wel wat werk is. Zo'n auto, als hij echt goed is en origineel gaar ruim boven de 20.000€ weg naar die heimat. Ds waarom zou iemand zo'n auto voor minder wegdoen?

Voor 18.000€ zijn ze niet te vinden. Zeker niet zonder werk.

En als het wel zo is, laat het mij weten. Ik neem hem graag voor dat geld van je over. Kan ik zo een paar roojtjes verdienen :mrgreen:

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 17:45

klopt ik heb er ook al een paar gezien van rond de 20k en die zijn meestal niet helemaal strak meer daar moet idd het 1 en ander aan gebeuren
en aangezien ik net een complete eend heb gerestaureerd heb daar geen zin meer in, wil nu een kant en klare die helemaal goed is , wil rijden en genieten
dan maar wat duurder

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 19:04

Voor 20k heb je een strakke, alleen moet je geduld opbrengen...tenminste mijn ervaring na anderhalf jaar zoeken akk's en dan kopen......een paar k erbij voor restpunten/poetsen/onderhoud en klaar, zie album

(en ondertussen is de einddemper gescheurd en gelijk een rvs Dansk besteld)

Ohja, ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen all-risk heb.......ben nu wel aan het oriënteren en denk er wel aan om het nu te doen, gezien het bedrag......

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 19:26

vergelijk eens goed. 'mijn auto wordt niet gestolen bij mij uit de garage?' :scratch: ik ken iemand en die ging even kijken op een concours. Lekker stukje toeren, daar een uurtje rondkijken en terugtoeren. Oh nee, in dat uurtje was zijn auto gejat... Kon met de taxi terug naar huis. Wat zou ik me voor mijn kop slaan als ik hem voor 80 euro per jaar WA verzekerd had (of allrisk op dagwaarde) ipv voor 400e per jaar allrisk op taxatiewaarde. kost idd 320 euro extra. Da's een tank of 3. Wie betaalt bepaalt, maar dat risico zou ik dus niet lopen.

En een goede strakke 3.2 voor 18K? Denk dat hij heel snel weg is.... en niet naar een particulier.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 19:57

ik durf er niet eens in te rijden zonder all risk verzekering.
tijdens het invoeren heb ik hem getransporteerd met de trailer en op groene platen gereden.
nog voor hij het kenteken had was hij al getaxeerd.
moet er niet aan denken dat er wat mee gebeurd.
vorig jaar kwam er ineens een auto achteruit tegen mijn 944 s2, was toch blij dat hij goed verzekerd was.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 20:55

Ik weet uit ervaring dat je echt niet op foto's af kunt gaan.

Ik ben een keer bij een prachtige 912 Targa wezen kijken - op foto's smetteloos en in het echt ook; ik prikte echter met mn duim zo op div plekken door de dorpels heen.
Ook een aantal auto's van de eerder genoemde meneer uit Brummen zien er in het echt toch heel anders uit dan op de foto....

Echt zelf kijken en door een specialist laten beoordelen.
Ik schreef het onlangs ook in een ander topic: ik heb voordat ik mijn 3.2 kocht in 1999 daarvoor 2x een auto laten staan nav de uitkomsten van de aankoopkeuring. Een AKK is nooit weggegooid geld en m.i. een must als je je eerste 911 koopt.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 20:58

+1. Helemaal bij die plamuurkoning.

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 22:06

Net ff mobile check, goedkoopste 3.2 van privé aanbieder 17,500. Die eerlijk bij meldt dat er nog wel eea moet gebeuren. Dus wie een in goede staat voor 18 kan vinden, is een volgens mij knappe jongen ;-)

Re: porsche 3.2 1984

01 jul 2012 22:50

Maarten schreef:+1. Helemaal bij die plamuurkoning.

wel heerlijke hamburgertjes daar... :lol:

Re: porsche 3.2 1984

02 jul 2012 0:47

ruud janssen schreef:ik durf er niet eens in te rijden zonder all risk verzekering.
tijdens het invoeren heb ik hem getransporteerd met de trailer en op groene platen gereden.
nog voor hij het kenteken had was hij al getaxeerd.
moet er niet aan denken dat er wat mee gebeurd.


Rijd al 30 jaar 911 en alleen maar WA extra :salut:
Als ik er maar weer netjes uitstap, dat blik komt er wel weer :wink:

Re: porsche 3.2 1984

02 jul 2012 8:36

Dat je je eigen schuld schade niet verzekerd kan ik mij nog iets bij bedenken ( alhoewel voor een kleine 6€ p/mnd is dat ook gedekt :wink: ). Maar dat je diefstal niet verzekerd en dus enkel WA dan vind ik dat verkeerde zuinigheid.

Re: porsche 3.2 1984

02 jul 2012 18:35

ruud janssen schreef:vorig jaar kwam er ineens een auto achteruit tegen mijn 944 s2, was toch blij dat hij goed verzekerd was.

met hij bedoel je dan de 'tegenpartij' neem ik aan? ik mag toch hopen dat je hiervoor niet je eigen allrisk moest aanspreken...

Re: porsche 3.2 1984

02 jul 2012 19:11

Hier nog een "ervaringsdeskundige" weliswaar niet op 3.2 gebied maar 964.

Koopjes op Porsche gebied komen niet voor, tenzij je bereid bent er een veelvoud in te steken. Heb met 17 jaar automotive ervaring
bijna "blind" een 964 gekocht, wist toen nog niet eens van het fenomeen AKK af.

Wist wel toen ik de auto kocht dat er een koprevisie aan zat te komen en daar was de prijs ook naar dus dat woog tegen elkaar af, na de koprevisie zat ik nog steeds op een acceptabel bedrag tov de waarde en de investering.

3 jaar later komt het roest duiveltje om de hoek kijken waar ten tijde van de aanschaf absoluut niks van te zien was ( en ook niet met een AKK te voorzien was geweest) en dan sta je voor de afweging, inruilen/verkopen of doorrijden. Inmiddels is TOTMBO zo verknocht geraakt aan de 964 (dus dat is geen discussie :mrgreen: ) dat het eerste geen optie meer is en ga je door.

Inmiddels staat er een bijna verse 964 onder de carpoort en is het spaarvarken aanzienlijk leger. Ik zou er niet aan moeten denken dat de 964 alleen WA gedekt zou zijn. Voor een schijntje (tov de investering) per jaar krijgen we bij een eventueel onheil nog iets terug om een gelijkwaardig exemplaar terug aan te schaffen.

Hoewel als dit gebeurt de zoektocht iets langer zal duren, want ik weet inmiddels wel wat de zwakke plekken van een 964 zijn en daar zal een 3.2 geen uitzondering in vormen.

Ik ben van mening dat zo langzamerhand naast een AKK ook een gerichte carrosserie inspectie (in ieder geval t/m de 964) van toepassing is, en ik denk dat de spoeling dan nog veel dunner wordt.......
Plaats een reactie