Die linker is mooi!
Die alarm-complicatie is erg leuk. Die zit ook op m'n Fortis Pilot Professional Chronograph Alarm (ja, ik weet 't; da's een hele mond vol, maar het is ook een super horloge! Super Ganggenauigkeit en hoog afwerkingsniveau).
Ik heb ook een Seiko Bellmatic (1971) met diezelfde complicatie:

Dit Seiko-uurwerk noemen ze in Duitsland 'Rüttel Uhr': je kunt 'm niet opwinden, maar je moet er een paar keer mee schudden en dan begint ie te lopen. Met de knop op 3 uur kun je de tijd stellen en de wekker 'opwinden'. Door de alarmknop uit te trekken schakel je de wekfunctie in (die je kunt verstellen door de knop op 3 uur uit te trekken en eraan te draaien; de binnenbezel verdraait dan). Overigens kun je ook verneld de datum verstellen door de knop op 1 uur in te drukken. Erg grappig uurwerk(type), idiot-proof, (nagenoeg) onderhoudsvrij en loopt zeer nauwkeurig...
En ooit een keer voor 50 euri een Poljot handopdraai met mechanische wekker op de kop getikt:

Loopt als een zonnetje (handopwind) en heeft een hele leuke 'trrrrrrrrrrrrring' als alarm...
Zeker m'n Fortis vind ik super qua uurwerk: automatische chronograaf met alarmfunctie en weekdagaanduiding. Dat is een combi aan complicaties die je niet vaak ziet...