Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Testrijden

02 jul 2012 23:20

Best knap, na 28 berichten het halve forum in je nek :bang: Wat wil je dan nu eigenlijk echt hier?

Re: Testrijden

02 jul 2012 23:28

Voor iemand die zijn hele levenservaring tussen twee witte lijnen en een voorruit heeft opgedaan kun je het Aircooler eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ie geen vrienden maakt.

Re: Testrijden

03 jul 2012 4:17

Ik ben eigenlijk ook niet goed snik, gaat de wekker om 04.00 uur, koffiezetten, broodje maken, ipad pakken en dan als eerste naar dit topic, haha mijn dag begint weer goed, alleen jammer dat ik zo in de 107 stap ipv de 911, maar toch een goed begin van de dag, :ba:

Re: Testrijden

03 jul 2012 6:48

lijn 107? :cheesy:

junk! werkze :wink:

Re: Testrijden

03 jul 2012 10:00

944{asd} schreef:Ik ben eigenlijk ook niet goed snik, gaat de wekker om 04.00 uur, koffiezetten, broodje maken, ipad pakken en dan als eerste naar dit topic, haha mijn dag begint weer goed, alleen jammer dat ik zo in de 107 stap ipv de 911, maar toch een goed begin van de dag, :ba:


Klokslag 03.15u op zal je bedoelen. Om het brood, de potjes pindakaas, het kratje bier en de nieuwe Porsches op tijd bij de klant te krijgen. Denk daar eens aan, mensen, wanneer je weer eens in een 'move' 3 banen naar rechts, richting uitvoegstrook opschuift, terwijl je nietsvermoedende chauffeurs met 25 ton achterin de stuipen op het lijf jaagt.

Re: Testrijden

03 jul 2012 10:09

Franz schreef:Voor iemand die zijn hele levenservaring tussen twee witte lijnen en een voorruit heeft opgedaan kun je het Aircooler eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ie geen vrienden maakt.


Ik zou een beetje oppassen met dit soort opmerkingen: onder de vaste forummers zitten nog wat meer mensen die dag in dag uit tussen twee witte lijnen kijkend door een voorruit hun brood verdienen. Al realiseer ik me dat dat soort werk natuurlijk absoluut niet te vergelijken is met datgene waarmee jij je brood bij elkaar scharrelt, dat is natuurlijk van een heel ander niveau.

Re: Testrijden

03 jul 2012 10:11

Aircooler schreef:Klokslag 03.15u op zal je bedoelen. Om het brood, de potjes pindakaas, het kratje bier en de nieuwe Porsches op tijd bij de klant te krijgen. Denk daar eens aan, mensen, wanneer je weer eens in een 'move' 3 banen naar rechts, richting uitvoegstrook opschuift, terwijl je nietsvermoedende chauffeurs met 25 ton achterin de stuipen op het lijf jaagt.

Dat zijn misschien mensen die een testritje aan't doen zijn en ik quote jezelf: " Het lastige is dat je zo'n auto niet goed kunt testen. Andere weggebruikers, maximum snelheden etc." :drive: :ba:

Re: Testrijden

03 jul 2012 10:17

Eric schreef:
Franz schreef:Voor iemand die zijn hele levenservaring tussen twee witte lijnen en een voorruit heeft opgedaan kun je het Aircooler eigenlijk niet eens kwalijk nemen dat ie geen vrienden maakt.


Ik zou een beetje oppassen met dit soort opmerkingen: onder de vaste forummers zitten nog wat meer mensen die dag in dag uit tussen twee witte lijnen kijkend door een voorruit hun brood verdienen. Al realiseer ik me dat dat soort werk natuurlijk absoluut niet te vergelijken is met datgene waarmee jij je brood bij elkaar scharrelt, dat is natuurlijk van een heel ander niveau.


Dank Eric. Ik voel me werkelijk gesteund. Overigens moet ik bekennen dat jullie P-rijders over het algemeen gedisciplineerde chauffeurs zijn. Het zijn eigenlijk meer de andere 'duitse' rijders, die het regelmatig te bont maken.

Re: Testrijden

03 jul 2012 10:28

Tilt! schreef:
Aircooler schreef:Klokslag 03.15u op zal je bedoelen. Om het brood, de potjes pindakaas, het kratje bier en de nieuwe Porsches op tijd bij de klant te krijgen. Denk daar eens aan, mensen, wanneer je weer eens in een 'move' 3 banen naar rechts, richting uitvoegstrook opschuift, terwijl je nietsvermoedende chauffeurs met 25 ton achterin de stuipen op het lijf jaagt.

Dat zijn misschien mensen die een testritje aan't doen zijn en ik quote jezelf: " Het lastige is dat je zo'n auto niet goed kunt testen. Andere weggebruikers, maximum snelheden etc." :drive: :ba:


Haha, Tilt, da's een goeie. Maar alle gekheid op een stokje, iets anders. Veel luxe rijders ergeren zich bij een inhaalmanoeuvre van de ene trailerchauffeur door een andere. Dat inhalen doen ze niet voor de lol. Maar omdat ze bijvoorbeeld aan sluitingstijden van distributiecentra zijn gebonden. Als de deadline 12u is en je komt 5 minuten later, mag je soms 3 tot 4 uur wachten voordat je gelost wordt. Verder maakt het op een rit van zo'n 300km een verschil of je dat met 79 of 83 km (na correctie 80) per uur doet.

Re: Testrijden

03 jul 2012 10:44

Mijn pa was vrachtwagenchauffeur :mrgreen: , ik ben dikwijls met hem meegereden tijdens schoolvakanties. Ik weet hun frustraties en rij naargelang ;) (zie filmpje)
Je zal me nooit een vrachtwagen zien snijden, ik neem veel liever gewoon de volgende afrit, maar in praktijk voeg ik niet uit op 't laatste ogenblik en kom ik dus ook niet in de situatie terecht.
Dat vrachtwagens er soms lang over doen om elkaar te passeren is maar normaal. Ze zijn tenslotte begrensd en niet op de vraag van chauffeurs veronderstel ik ;) Moest ik kilometers ver achter iemand hangen die 1 km/u trager rijdt dan ik, ik zou 'm ook willen oversteken, ik vind dat dan maar normaal dat je dat als trucker ook wil.
Beetje geven en nemen maakt goeie vrienden ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ntmzDkS2ckk

Re: Testrijden

03 jul 2012 11:02

Tilt! schreef:Beetje geven en nemen maakt goeie vrienden ;)

Mooi filmpje. Hoewel ik denk dat het gebaar van de dieplaadchauffeur een uitzondering is. Mijn instructeur hield mij altijd voor dat een goede chauffeur de fouten van een ander moet proberen op te vangen. Dat is mooi maar niet altijd makkelijk. Maar het effect is, denk ik, maximaal. Het wordt er veiliger van en kan het inzicht van andere weggebruikers vergroten.

Re: Testrijden

03 jul 2012 11:26

Idd.
Op 't water (waar er geen wegen en verkeerslichten etc zijn) heeft 't grootste schip altijd voorrang wegens zijn beperkte manoevreerbaarheid, vandaar dat ik met mijn kleine, wendbare hok met een shitload aan PK's, de grote loebassen niet voor de voeten (wielen) ga rijden.

Het gebaar is/was niet echt een uitzondering. Het is niet de eerste keer dat't zelfs daar op krak dezelfde plaats gebeurt.
En omgekeerd gebeurt 't ook. Als er ergens een vrachtwagen staat te wachten op een kruispunt waar hij geen voorrang heeft ben ik dikwijls de enige (in een rij van 20 auto's voor mij en 30 achter mij) die de rest even laat uitlopen en dan eens met de lichten flikkert. De dankbaarbheid is dan ook altijd groot. En zeg nou zelf... zo'n vrachtwagen.... 't heeft toch iets hé? ;)

Re: Testrijden

03 jul 2012 11:32

Tilt! schreef:En zeg nou zelf... zo'n vrachtwagen.... 't heeft toch iets hé? ;)

Absoluut. Ik kan iedereen aanraden een keer een les te nemen (blijft een leuk verjaardagscadeau). Jammer dat Porsche geen vrachtauto's maakt. Hahaha

Re: Testrijden

03 jul 2012 11:49

Tja, een keer vrachtwagen rijden is wel leuk, maar dan wel op een circuit.. :popcorn:

Re: Testrijden

03 jul 2012 12:07

Aircooler schreef:
Tilt! schreef:En zeg nou zelf... zo'n vrachtwagen.... 't heeft toch iets hé? ;)

Absoluut. Ik kan iedereen aanraden een keer een les te nemen (blijft een leuk verjaardagscadeau). Jammer dat Porsche geen vrachtauto's maakt. Hahaha


Afbeelding

Porsche brandweer wagen.
http://blog.travelpod.com/travel-photo/dancejill/1/1242593880/other-side-fire-truck.jpg/tpod.html

Dr. Porsche became chief engineer at Austro-Daimler around 1912, and one of his first projects was a fast, reliable fire truck.

Re: Testrijden

03 jul 2012 13:10

944{asd} schreef:Ik ben eigenlijk ook niet goed snik, gaat de wekker om 04.00 uur, koffiezetten, broodje maken, ipad pakken en dan als eerste naar dit topic.
:mrgreen: ............. :popcorn:

Re: Testrijden

03 jul 2012 13:14

[voordat je gelost wordt. Verder maakt het op een rit van zo'n 300km een verschil of je dat met 79 of 83 km (na correctie 80) per uur doet.[/quote]

Die 3-4km/h maakt echt het verschil niet; ben voor een algeheel inhaalverbod voor truckers, 24/7, op straffe van inleveren rijbewijs.

Re: Testrijden

03 jul 2012 13:57

ppffff........tsjonge jonge!

werkelijk waar, wat een niveau. leven en laten leven. Dit gaat echt nergens over.
Als je veel op de weg zit krijg je vanzelf respect en begrip voor elkaar. Geen enkel probleem met 99.9% van alle LKW chauffeurs. Idd meestal de profi's van de weg met dito verkeersinzicht en gedrag.

Afbeelding

Als ik zie dat er eentje al lange tijd naar links wil maar iedereen rijdt constant dat gat dicht laat ik ook vaak even een gat vallen en knipper een keer met de lichten. Kost je idd meestal iets van 1 minuut en levert een opgestoken duim op.

Re: Testrijden

03 jul 2012 14:00

@CSV: Ik zou zelf veel verder willen gaan en een algeheel rijverbod afkondigen voor vrachtwagenchauffeurs, vrouwen, mannen boven de 40 en onder de 39, ongehuwden, pensionado's, echtparen zonder kinderen, bruinharigen, roodharigen en kale mannen, bestuurders in japanse auto's en groenlinksers :!:

Dan wordt het lekker rustig op de weg en heb ik veel ruimte om lekker te :drive: :mrgreen:

Re: Testrijden

03 jul 2012 14:04

die roodharigen daar kan ik inkomen (VM020) maar verder leven en laten leven.... elkaar een beetje ruimte gunnen doet wonderen.

Het voor laten gaan van vrachtwagens is toch één van de leukere dingen van het autorijden, vooral als er achter je al een zit te duwen icm de dankbaarheid van de trucker. Wat ook helpt is het lekkere gat wat ontstaat om de P weer even lekker open te trekken :drive:

Re: Testrijden

03 jul 2012 14:08

Ewout schreef:@CSV: Ik zou zelf veel verder willen gaan en een algeheel rijverbod afkondigen voor vrachtwagenchauffeurs, vrouwen, mannen boven de 40 en onder de 39, ongehuwden, pensionado's, echtparen zonder kinderen, bruinharigen, roodharigen en kale mannen, bestuurders in japanse auto's en groenlinksers :!:

Dan wordt het lekker rustig op de weg en heb ik veel ruimte om lekker te :drive: :mrgreen:


Shit, was ik bijna tussendoor geglipt, jammer van het leeftijdscriterium :bang:

Re: Testrijden

03 jul 2012 14:27

Ewout schreef:@CSV: Ik zou zelf veel verder willen gaan en een algeheel rijverbod afkondigen voor vrachtwagenchauffeurs, vrouwen, mannen boven de 40 en onder de 39, ongehuwden, pensionado's, echtparen zonder kinderen, bruinharigen, roodharigen en kale mannen, bestuurders in japanse auto's en groenlinksers :!:

Dan wordt het lekker rustig op de weg en heb ik veel ruimte om lekker te :drive: :mrgreen:


Je bent de stukgaatie piloten vergeten! :scratch: :mrgreen:

Re: Testrijden

03 jul 2012 14:46

Alsie stuk is rijd ik toch niet in de weg :^:

Re: Testrijden

03 jul 2012 14:57

Alsie het wel doet trouwens ook niet, wat we van de gemiddelde HD niet kunnen zeggen :mrgreen:

Re: Testrijden

03 jul 2012 15:01

Jeroen C3.0 schreef:ppffff........tsjonge jonge!

werkelijk waar, wat een niveau. leven en laten leven. Dit gaat echt nergens over.
Als je veel op de weg zit krijg je vanzelf respect en begrip voor elkaar. Geen enkel probleem met 99.9% van alle LKW chauffeurs. Idd meestal de profi's van de weg met dito verkeersinzicht en gedrag.

Als ik zie dat er eentje al lange tijd naar links wil maar iedereen rijdt constant dat gat dicht laat ik ook vaak even een gat vallen en knipper een keer met de lichten. Kost je idd meestal iets van 1 minuut en levert een opgestoken duim op.


Inderdaad, het is een beetje geven en nemen. Wanneer een vrachtwagen zijn richtingaanwijzer aandoet om aan te geven dat hij (soms zij tegenwoordig) wil inhalen, zal ik daar ruimte voor maken. Daarna weer lekker gassen. De begrenzer zorgt er inderdaad wel voor dat het weleens wat langer kan duren... Mooie stickers zijn dit op sommige vrachtwagens:

'Vroeger was u vóór de begrenzer, nu rijdt u erachter...' :D

Irritant is het wel wanneer sommige vrachtwagens eerst naar links gaan, dan pas de richtingaanwijzer aandoen, en jij rijdt daarnaast in je Porsche met een hoogte van 1 meter 30... :bang:
Plaats een reactie