Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 jul 2012 9:10
Lijkt mij toch wel een "aparte" ervaring, Marino. Om het voorzichtig uit te drukken...
Hoe hield de Porsche zich? Nog steeds als een blok op de weg of bij deze hoge snelheden toch iets zenuwachtiger.
09 jul 2012 9:16
Bij deze snelheden zijn ook de duitse 4 baans wegen net een 80km weggetje langs een kanaal.... Ik reed toen op de 4e, met alleen ander verkeer op 1 en 2, zodat je je nog enigszins veilig voelt. Zodra er verkeer op de 3e baan kwam, ben ik teruggegaan in snelheid. De auto zelf hield zich goed, maar alles gaat echt heel snel om je heen!
Handen stevig aan het stuur, want een heel flauwe bocht in de weg lijkt dan wel een rotonde
09 jul 2012 9:26
blijven wel snelheden hoor 300plus.. heb m ook van mijn to do lijstje kunnen schrappen

09 jul 2012 9:40
Dat is toch met een 993TT?
09 jul 2012 10:11
Goede morgen heren,
Het weekend incl. Maddonna zit erweer op

. Vandaag nog een beetje bijkomen want Maddy was weer eens Fashionably Late

...
Leuk om te zien dat de (top)snelheid hier de gemoederen losmaakt! @ Andre geen idee waarom we elkaar nog nooit zijn tegengekomen....zo gaan die dingen denk ik? Zelf ben ik hier ook vrij nieuw en heb verder dan ook nog nooit iets van evenementen etc. bijgewoond....wellicht gaat dat nog veranderen.
Coole pic's van de snelheidsmeters trouwens dat moest ik dan uiteindelijk ook maar eens doen

!
09 jul 2012 10:14
D*mn!!!
300+ en dan nog even met 1 hand aan het stuur een fotootje maken...
Het snelste wat ik ooit heb gereden was 250 op de kmteller tijdens de 100 miles challenge in duitsland, helemaal niemand op de weg. Ik had er toch meer moeite mee dan de auto.
en de bijrijder al helemaal
09 jul 2012 10:16
Pacoloco schreef:D*mn!!!
300+ en dan nog even met 1 hand aan het stuur een fotootje maken...
Zoals ik al meldde, bij mij was het de bijrijder die de foto maakte, 2 handen aan het stuur zijn dan echt wel noodzakelijk!!
09 jul 2012 10:36
Die van $teef ook?
09 jul 2012 10:38
yep, bijrijder natuurlijk... met die snelheden haal je dat echt niet in je heufd..was op zondagochtend om 6.00 op een lege autobahn, keine sorgen leute..
was inderdaad een zeer frisse 993 tt met WLS
09 jul 2012 11:13
267 op de teller , had nog wat over maar andere weggebruikers kwamen in zicht ... het laatste wat je wilt is deze in gevaar brengen.
oh ja dit was met gesloten kap.
De vorige toerrit van sportwagenspecialist Manuel Pelzer reden we met een aantal porsches in de ardennen en hebben toen een fantastisch leeg stukje autobaan erbij gehad... daar konden de meesten zich niet meer beheersen.
Toen 255 op de teller met open kap.... dan krijg je wel koude oortjes.
Tot grote verbazing bleef de windvanger op zijn plek
09 jul 2012 11:17
Haha, dat is goed om te weten. Krijg bij 160 km/u al lichte zenuwen dat ik de windvanger niet meer terug ga zien, gezien het windgeweld...
09 jul 2012 11:21
André schreef:Hoi Hans,
Heb ook nog nooit geprobeerd hoe hard zij kan, vind 200 op de tellert genoeg en waar kan dit tegenwoordig nog....
Tsss....gewoon gas erop André! Ik rij er als ik in BRD ben regelmatig dik tweehonderd mee, geen probleem. Max 245 op de teller. Wel idd hard voor zo'n oude bromtol. Maar ja, ik heb maar 200 pk! Met 250 pk zal dat idd best een stuk harder gaan. veel minder kgs, dus sneller dan een 964 schat ik in, dus ruim 250 km/h. Maar ben wel eens dat snelheid rond de 180/200 wel relaxter rijden is.
09 jul 2012 11:23
ik heb nog altijd de top niet kunnen bereiken..
wel een keer zo'n 20 minuten tussen de 220 en de 260 gereden samen met 2 andere P's. De top die ik toen haalde was 266 maar de auto had nog over!
ben echt benieuwd waar het ophoudt en dat staat dus nog altijd op mn bucket list
09 jul 2012 11:31
Olaf schreef:harder kan dus absoluut niet of je moet je laten slepen
ja in een slipstream laten slepen
btw ik heb de mijne laten begrenzen op 400
marino schreef:Dat is toch met een 993TT?
das minimaal een 3.6 turbo met de teller tot 320
.
09 jul 2012 11:34
Dat zeg ik, lol. Een 993TT was al bevestigd door Steef...
09 jul 2012 12:16
marino schreef:Zoals ik al meldde, bij mij was het de bijrijder die de foto maakte, 2 handen aan het stuur zijn dan echt wel noodzakelijk!!
foto 285 op de teller maakte ik wel met één handje zelf. Toen totmbo die foto zag vroeg ze ook gelijk 'wie die foto gemaakt had'... Na het antwoord werd ze een beetje boos...
09 jul 2012 12:22
Ik kan me nog herinneren dat je dat had gedaan, stond eens in een ander draadje... Wel chapeau daarvoor, ik geloof niet dat ik me daar zelf aan zou wagen...
Misschien dat het in een 964 makkelijk gaart, heb daar nog geen ervaring mee... (Da's binnenkort wel anders, alleen haalt die deze snelheid niet, denk ik...

)
09 jul 2012 12:37
door die brede heupjes loopt die denk ik ietsje minder hard, maar jou kennende zullen de hittedraden en andere mooie upgrades (voor zover ze er al niet op zitten) er vast wel weer een keer op gaan komen
Nogmaals alvast van harte!!

ollie ook
09 jul 2012 13:16
Tot nu toe met de 3.2 250 op de teller (op de toen pas geopende A5, tijdens EK halve finale 2004). Met de 964 ook 250 (A31 Dld).
3.2 wegligging (met sportonderstel) was beter dan 964 bij die snelheid.
Met de 993 nog niet verder dan 210-220, maar nog niet in Dld geweest
09 jul 2012 13:19
foto 285 op de teller maakte ik wel met één handje zelf.
Maakte eigenlijk een grapje met mn opmerking. Had niet verwacht dat iemand dat echt zou doen.
of ms gewoon oliedom
Je doet je footer iig wel eer aan
09 jul 2012 14:41
viel heel erg mee. ik vond het verbazend hoe snaarstrak de 964 op de weg lag. Was tijdens het Autobahnrasen van Goch naar Kamp Linfort op een lege weg op zondagochtend vroeg. Vond het niet eens eng om die foto te maken. Toen ik jaren later met de mini cooper s works cabrio open 240 op de teller reed in Limburg op de A2, durfde ik het stuur niet los te laten...
09 jul 2012 16:37
klopt, met mijn 964c2c ook heul vaak de 287 aangetikt, nooit onveilig gevoeld.. met de 993 280 was het allemaal iets zoekeriger.. nadeel van de cabrio was dat je de kap moest laten opspannen na een snel ritje hartje berlijn - apeldoorn in 3 uur en 55 minuten
3.2 s liepen 260, prima, maar met de 993TT schakel je dan nog een keertje zeg maar
09 jul 2012 16:46
RichardP schreef:Haha, dat is goed om te weten. Krijg bij 160 km/u al lichte zenuwen dat ik de windvanger niet meer terug ga zien, gezien het windgeweld...

Joh, de windvanger wordt met hogere snelheden alleen maar meer in zijn houder geduwd als het goed is... Ding is er om de wind van achter op te vangen, niet die van voor

... Met dat RUF ding van Jurgen wel boven de 300 aangetikt, vond de wagen nog enorm rustig blijven. Met 240+ in de SC was het spannender

(lichte neus!)
12 jul 2012 22:52
Op navi 259 gezien tijdens een ritje in duitsland, een paar tellen later 280+ op de teller. Denk dat ie dus net over de 260-265 ging....... en dat is meer dan de fabriek aangeeft.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.