Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: welk merk remschijven / blokken ?

12 jul 2012 18:50

Waar zit dan het prijsverschil in van bv de schijfremmen?

Ik heb laatst een setje schijven en remmen vervangen van een VW fox (geventileerde schijven) de goedkoopste set was iets van €60 (schijven incl blokken) :shock: en de duurste waren de blokken alleen al € 60,-

ijzer is ijzer en remvoering is remvoering, toch....?

15 jul 2012 16:09

En de boortjes van de doorsnee bouwmarkt zijn net zo goed als die van de zwitserse tunnelbouwers......................

Natuurlijk is er kwaliteitsverschil. Het is alleen niet gezegd dat de duurdere merken ook de betere schijven/ blokken leveren.

Daarom moet dit forum uitkomst bieden door ervaringen uit te wisselen betreffende de diverse merken. Alle drie de door jou genoemde merken zijn goed maar zijn niet even goed als de originele uit de fabriek..........

Groet, Theo

15 jul 2012 16:35

Boxy&Boraman schreef: ijzer is ijzer en remvoering is remvoering, toch....?

Meen je dat echt dat je dit denkt??

Waarom rij je Porsche en betaal je daar zoveel voor.
Er waren vast wel goedkopere alternatieven, een auto is een auto....toch?

Of koos je toch voor kwaliteit? :mrgreen:

15 jul 2012 22:32

tja........ :thumleft:

24 jul 2012 22:18

Orgineel is orgineel, maar dat wil niet zeggen dat de A merken zoals Bosch, Ate, of Brembo slechter zijn

Bij orgineel betaal je ook een groot deel voor de merknaam, vandaar de hogere prijs

gr Jeffrey

10 aug 2012 10:11

Zelf heb ik nu op Boxster 2.7 '01 Zimmermann Coat Z Sport schijven met EBC Yellowstuff blokken gemonteerd.

Afbeelding
Schijfremmen Vooraan: 460.1523.52
Schijfremmen Achteraan: 460.1524.52

Afbeelding
Remblokken Vooraan: DP41207R
Remblokken achteraan: DP41208R

Dit is werkelijk een verademing tov de originele remmerij. Met de originele set up, kon ik nauwelijks iets doseren van remdruk.

Nu heb ik een duidelijk aangrijpingspunt, en kan ik werkelijk de remmen doseren, daar waar ik vroeger bijna eerder een ON/OFF pedaal had,
en waarbij haast elke keer de ABS in werking ging, wat het sportief rijden niet echt ten goede kwam. :mrgreen:

Alles via Ebay Besteld voor een bedrag van grofweg 630€.
Enkel de trekbouten(30€) waarmee de remklauwen gemonteerd zijn, heb ik bij de OPC gehaald.

10 aug 2012 12:50

Heb je echt niet de remvloeistof vervangen of het remsysteem ontlucht.

Of waren je vorige rembloken en schijven zo versleten dat er te weinig remvloeistof in het systeem zat. :mrgreen:

10 aug 2012 13:01

patrickb schreef:waarbij haast elke keer de ABS in werking ging, wat het sportief rijden niet echt ten goede kwam. :mrgreen:

ik kan me dit bijna niet voorstellen, mijn Cayman is natuurlijk weer van een jongere generatie maar weet je zeker dat er niet iets anders mis was?

10 aug 2012 14:22

Eerlijkheidshalve, dien ik wel te zeggen, dat de wagen pas een 20.000 km in ons bezit is.

Remolie was op peil bij aankoop, en had ik reeds enige tijd geleden laten vervangen,
maar dat had niet de verhoopte verbetering met zich meegebracht.

De vervangen remvoering was ongeveer halfweg, schijven zaten op grofweg 23mm. (Limiet =22mm nieuw=24mm)

Als ik me niet vergis, zitten deze klauwen ook op de non S Cayman tot '08. :wink:

12 aug 2012 8:20

Kan die ervaring met de remdruk en ON-OFF remervaring ook niet bevestigen. Heb zelf een Boxster met originele remsysteemconfiguratie. De remmen van de (mijn) Boxster zijn niet minder goed te beheersen dan pakweg een Volkswagen Golf VI. Denk dat er toch iets anders niet goed was.

Maar goed, mooi om te horen dat het vervangen van de schijven + blokken veel verbetering heeft opgeleverd. Veel rijplezier!
Plaats een reactie