Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
15 jul 2012 19:11
... nog ff en hij staat weer op 'NUL'
Heeft wel veel Km's - maar de 500.000 is nog (lang) niet in zicht
15 jul 2012 22:24
Ik neem aan dat de motor met die km stand( 500 K) wel een keer is gereviseerd?
15 jul 2012 22:25
De motor in m'n 4S is nog nooit gereviseerd geweest ...
15 jul 2012 22:33
Nou niet te geloven zeg !! Waarom zit iedereen dan te piepen dat rond de 180/200 k een revisie zit aan te komen??Of geldt dat alleen voor zijn voorgangers?
16 jul 2012 0:41
Die 993 4s van Olaf heeft 245.000km gelopen, of daaromtrent
16 jul 2012 8:32
... tel er nog maar een halve ton bij, Erwin
Waarom zit iedereen dan te piepen dat rond de 180/200 k een revisie zit aan te komen??Of geldt dat alleen voor zijn voorgangers?
.. sommige hebben al bij 150 Dkm (of eerder) een revisie nodig - andere wat later.
Deze motor doet het nog prima - maar als ik 'm voor (wat voor kleine reden dan ook) open zou maken - komt het er wss wel op neer dat'ie volledig gedaan moet worden
17 jul 2012 14:04
Bij goed onderhoud, netjes en regelmatig gebruik dus net ingereden!
Geweldige auto om mee te rijden dus altijd de aandacht waard die hij nu krijgt.
Kilometers zeggen mij niet zo veel wel de documentatie die daarbij zit.
17 jul 2012 16:17
Hoeveel km heb je erzelf mee gereden olaf?
17 jul 2012 16:29
Ongeveer 1 derde van wat nu op de teller staat ...
18 jul 2012 0:07
Mooi project met een dito mooie 993.... wordt straks weer een schoonheid
21 jul 2012 11:10
Heb je je 993 als DD gebruikt, Olaf?
993 is blijkbaar toch roestgevoeliger dan ik dacht.
Heeft het zin om preventief een Dinitrol of Waxoil behandeling te laten uitvoeren?
Mijn 993 komt alleen buiten als het droog is (ook bij de vorige 2 eigenaren), en nog geen roestsporen plus originele lak, wil ik wel graag zo houden.
21 jul 2012 17:15
Cazzo Super Veloce schreef:Heb je je 993 als DD gebruikt, Olaf?
Zowel de eerste eigenaar, als de vorige en ik zelf
inmiddels al 2 jaar niet meerCazzo Super Veloce schreef:993 is blijkbaar toch roestgevoeliger dan ik dacht.
Qua roest valt het allemaal wel mee - het meeste zit bij de raamranden - wat (naar ze zeggen) komt doordat af fabriek een lijm is gebruikt die de lak aantast - daarnaast het 'bewegen' van de ruit over de zinklaag etc. Heb 993's gezien met (veel) minder Km's die daar (ook) last van hadden (zelfs al meer dan 5 jaar geleden). Daarnaast steenslag, krasjes en andere beschadigingen ...
11 sep 2012 12:07
he Olaf, ff updaten?
11 sep 2012 21:31
... had al klaar moeten zijn, maar niets is minder waar
Zal morgen 'ns kijken of ik het beeldmateriaal van afgelopen Donderdag kan plaatsen
11 sep 2012 21:51
OK, ben benieuwd.
Weet niet of je het nog weet, maar wij hebben nog wel eens onderhandeld over inruil van mijn BMW op jou 4S.
Je vond dat ik niet genoeg bij wilde betalen...
Uiteindelijk mijn huidige auto in Belgie gekocht.
Off-topic, maar schoot me ineens weer te binnen
12 sep 2012 10:01
Cazzo Super Veloce schreef:Je vond dat ik niet genoeg bij wilde betalen...
.. neen, jij wilde te veel voor je BMW hebben
Zoals beloofd een paar plaatjes van de tussenstand:

De laatste foto laat een bekend 993 euvel zien - het uit de A-stijl scheuren van de deur-vanger .... hier hebben ze nog wel even 'n uurtje (of wat) werk aan - om dat goed en vakkundig
- en beter dan origineel - te herstellen ...
12 sep 2012 10:03
Die is met het volgende Camp wel klaar
12 sep 2012 10:10
30 Augustus 2013 zal dat
oranje kanonnetje vast ook wel eens klaar zijn
12 sep 2012 10:25
Je maakt ons nieuwsgierig
12 sep 2012 13:35
Zo, wordt grondig aangepakt voor een paar kleine plekjes...
Gaat meestal zo is mijn ervaring.
Je begint klein, en voor je het weet ligt de hele auto uit elkaar.
12 sep 2012 13:48
Uit ervaring weet ik dat niet alleen de (echte) klassiekers last hebben van roest uit het zicht
Het valt gelukkig (erg) mee - 'n klein beetje onder de biesjes waar de voorschermen aan de parafan zaten - en bij de achter-zij-ruitjes ..
my 2 ct

.. als je het doet, doe het dan goed
12 sep 2012 14:08
Kijk,da's mooi om te zien , Olaf !
Zo'n fraaie wagen verdient dat gewoon !!
12 sep 2012 14:30
Olaf schreef:my 2 ct

.. als je het doet, doe het dan goed
Helemaal mee eens. Alleen lopen dit soort projectjes nogal eens uit de hand.
Maar is niet je eerste project, denk ik.
Wat doe je zelf? of laat je alles doen?
12 sep 2012 15:20
Inderdaad niet m'n eerste project ...
Wat doet de Specialist:
- demonteren
- roest verwijderen/behandelen/etc
- spuit-klaar-maken
- spuiten
- monteren
- nieuwe rubbers
- etc.
Wat doe ik zelf:
-
heb m'n handen nog vol aan het andere (oranje) project en een verbouwinkje thuis
12 sep 2012 16:17
OK, persoonlijk laat ik liever de verbouwingen doen, en pruts ik zelf aan mn wagenpark.
Niet aan de P, trouwens, wel aan de 75v6.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.