Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 3.0 SC Motor '78 - smoort - how come?

14 jul 2012 13:25

renetrzes schreef:Misschien is het je oliepomp die er mee stopt als hij warm is. Dan smeert hij niet meer en lopen de zuigers dus een beetje vast dus als het ware.
Dat verklaart dan je vermogen verlies. Of zeg ik iets geks?


Vind dit helemaal geen gekke opmerking. Een versleten pomp kan bij hitte vastslaan, als je er een heb.

Re: 3.0 SC Motor '78 - smoort - how come?

14 jul 2012 13:56

Misschien is het je oliepomp die er mee stopt als hij warm is. Dan smeert hij niet meer en lopen de zuigers dus een beetje vast dus als het ware.
Dat verklaart dan je vermogen verlies. Of zeg ik iets geks?
Ja.

Vind dit helemaal geen gekke opmerking. Een versleten pomp kan bij hitte vastslaan, als je er een heb.
Een oliepomp kan bij een 911 motor wel slijten, maar niet vastslaan of wat dan ook zonder dat meteen de hele motor naar zijn grootje is.
Aan een oliepomp probleem moet hier niet gedacht worden.


Zou het mischien iets electronisch kunnen zijn????????
Nee.



Wat is de brandstof druk bij 130 km/h en wat is de druk als het probleem begint.
Wat is het CO bij 130 km/h en wat is de brandstofdruk als het probleem begint.

Zelf meette ik deze waarden met dit soort problemen ook..
Het liefst niet alleen met een CO meter maar ook met een breedband lambdasonde erbij.


Enne, klepspeling controleren ....1X is genoeg hoor! :mrgreen:

Re: 3.0 SC Motor '78 - smoort - how come?

15 jul 2012 15:50

Zoals ook Peter 993 opmerkt, blijft het vreemd dat de oliedruk plotseling praktisch wegvalt en de temperatuur onmiddellijk stijgt. Een blok met 13 liter olie komt met of zonder (goed werkende) oliekoeler echt niet direkt in de problemen als ie tussen de 2500 en pakweg 4000 toeren draait (100 naar 150/160 km/h) en zich dit binnen een tijdsbestek van 10 seconden afspeelt.

Volgens mij moet je het wel zoeken op elektrisch/ elektronisch gebied. Als tenminste alle andere genoemde mogelijke oorzaken uitgesloten kunnen worden.
Iets wat zo plotseling verandert, kan toch haast geen mechanische oorzaak hebben. En dan na een paar minuten alweer verdwenen zijn!

Zou een interne sluiting die pas optreedt bij een bepaalde temperatuur (-sverhoging) voor een storing zorgen die de brandstoftoevoer afsluit? Of de begrenzer krijgt een foutmelding?
En ik zou toch een nieuw (ander) setje bougiekabels proberen. Je hebt nu zo ongeveer alles vervangen/ gereinigd.

Wat zegt Willems eigenlijk?????

Groet, Theo

Re: 3.0 SC Motor '78 - smoort - how come?

19 jul 2012 20:23

:ba: zo weer een week verder en een positief telefoontje gekregen.
Kan mijn 911 morgen ophalen schijnt nu toch goed te zijn.

Wat hebben we gedaan :bang: de thermostaat van de frontcooler vervangen .

Wolf: :cheers: :cheers: :cheers: jij was degene die het al had geschreven.

In het weekend volop testrijden :drive: ben benieuwd

Laat volgende week horen of het inderdaad oke is.

Groet

Re: 3.0 SC Motor '78 - smoort - how come?

19 jul 2012 20:58

Ja, die ouwe meuk heeft ie wel verstand van :mrgreen:

Re: 3.0 SC Motor '78 - smoort - how come?

21 jul 2012 20:32

Eindelijk,
Vandaag volop getest en hij is perfect. :cheers: :cheers: 200 km gereden, en geen vuiltje aan de lucht.

Met dank aan Eurocarservice in Den Dolder Bas Erik :res:

Na hem gebracht te hebben in Huizen en daar het probleem niet was gevonden, ben ik vervolgens
Bij Eurocarservice terechtgekomen deze doen onderhoud aan alle merken ,Bas Erik en Hans Winkel de eigenaren zijn echte Porsche fanaten.
Kom ik binnen staan er 5 stuks Porsche voor onderhoud dus dat voelde wel lekker.
Gezamelijk het probleem doorgenomen en met hulp van het Forum het probleem opgelost.

Tot in de puntjes nagelopen en in 1 woord geweldig ( eindelijk ) tot zover iedereen bedankt voor het meehelpen cq denken voor het oplossen van het probleem :salut: :salut: .

Zo en dan nu vakantie.

Groet,

Pieter
Plaats een reactie