Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

10 mei 2005 14:35

niet gefotoshopped, zit wel een verhaaltje aan vast want het is natuurlijk wel een joekel van een kei die ook ik niet 123 effentjes oppak.....

effe raden, dan zal ik daarna de linkerkant van de foto laten zien...

Hint: Foto is genomen in Indonesia

10 mei 2005 14:58

vulkaan links?

10 mei 2005 15:18

Olifant?

10 mei 2005 18:07

De "minder-zware-soort-steen-die-ook-onder-water-voorkomt :wink: "??

10 mei 2005 18:36

Marco zit er heel dicht bij!

10 mei 2005 18:43

De lichte soort die boven water voorkomt :lol: :lol: , ofwel vulkanisch..

10 mei 2005 18:57

inderdaad,

foto genomen vlakbij Bandung in een kratermond waar het bezaaid ligt met vulkanische stenen die inderdaad een stuk lichter zijn dan omvang in eerste instantie doet geloven. Dit moge ook wel duidelijk zijn aan "die grote meneer die nog heel veel moet eten om net zo groot als zijn vader te worden" die naast me staat.



Afbeelding

Wat heeft dit nu helemaal met Prosche te maken, helemaal niets, geen probellem daarom als moderator dit binnenkort verwijdert

10 mei 2005 19:01

Marcel schreef:Wat heeft dit nu helemaal met Prosche te maken, helemaal niets, geen probellem daarom als moderator dit binnenkort verwijdert

maakt niet uit, gaat hier over shell pura :mrgreen:

11 mei 2005 9:02

Jurgen schreef:Marcel, (bijna) net zo breed als zijn Targa... ;) ;)


RS-R schreef:Die kweetnie staat nu in het boekje van Marcel. ;)


horn schreef:
RS-R schreef:Die kweetnie staat nu in het boekje van Marcel. :wink:


Oeps... :wink:

Afbeelding


*slik*

Hoeveel voorsprong krijg ik ? ;)

17 mei 2005 9:34

Stond vorige week voor de benzinepomp waar ik meest kom, de pomp met 98 was er niet maar een vervanger vergelijkbaar met V power.

Een volle tank genomen en na verloop van tijd merk ik een verandering en af en toe een hikje, je kent dat wel.

Met andere woorden hij loopt anders.

Mijn vraag is kan dit of is het toeval???????

PS in mijn 993

17 mei 2005 9:46

molen934 schreef:Een volle tank genomen en na verloop van tijd merk ik een verandering en af en toe een hikje, je kent dat wel.

Met andere woorden hij loopt anders.

Mijn vraag is kan dit of is het toeval???????

PS in mijn 993

Waarschijnlijk automatische afstelling motormanagement. ;)

17 mei 2005 16:54

molen934 schreef:Stond vorige week voor de benzinepomp waar ik meest kom, de pomp met 98 was er niet maar een vervanger vergelijkbaar met V power.

Een volle tank genomen en na verloop van tijd merk ik een verandering en af en toe een hikje, je kent dat wel.

Met andere woorden hij loopt anders.

Mijn vraag is kan dit of is het toeval???????

PS in mijn 993


Voor mij geen V-Power meer.
Ook op advies van de tuner
:wink:
Alleen maar 98 of meer( Duitsland heeft V-Power met octaangehalte 100)

17 mei 2005 19:54

RS-R schreef:Voor mij geen V-Power meer.
Ook op advies van de tuner :wink:

:? ..... Vergelijkbaar dus :?: :wink:

18 mei 2005 0:02

voor de mijne hebben ze het nieuwe krachtdrankje van de BP geadviseerd

27 mei 2005 13:04

Ik zal ook s 98 proberen, maar tot nu toe liep m'n p als een zonnetje op 95 :roll:

07 jun 2005 17:11

Lou schreef:Yep, tank moet eruit en wordt naar een ander bedrijf gebracht. Bij roestvorming aan de binnenkant wordt ie zelfs in 2 geslepen en nadien terug behandeld en aan elkaar gelast.
Mijn tank is alleen gereinigd geweest, geen roest. Wel een hoop smurrie van die 20 jaar.


Regelmatig (bijna) leeg rijden moet toch ook goed helpen smurrie te voorkomen?

07 jun 2005 17:21

kweetnie schreef:Ik draai nog niet zo lang mee in het forum ;), maar wat is Marcel zijn functie bij Shell ?

Verder tank ik voor de Avensis al een poosje V-Power, omdat het op mijn route de goedkoopste is... Ik vind het wel 'verdacht' dat de andere pompen nu ook ineens met een 'betere'/'schonere' brandstof komen. Met mijn peugeotje diesel kon ik zeker geen verschil merken in het verbruik tussen V-Power diesel en de Texaco diesel. De acceleratie voelde wel iets beter aan met V-Power... Waarschijnlijk psychisch 8). Met de toyota heb ik tot nu toe alleen maar V-Power benzine getankt. Tijdens een testje kwam de teller op max. 215 km/h (volgens fabriek max. 200). Of dat nou door V-Power komt of de afwijking van de teller weet ik (nog) niet... Gem. verbruik per tankbeurt komt op +/- 1 op 15km (rustig rijden, veel snelweg).


Kijk eigenlijk is het heel simpel:

V-Power = marketingnaam. Wat het per land exact is verschilt dus.
Maar wat eigenlijk de rode draad is:

1) Hoger octaan. Of dat nodig is en hoeveel effect dat heeft staat geheel los van de V-Power discussie, want gaat net zo goed op voor non-V-Power
2) minder zwavel = beter milieu (en op heel lange termijn beter katalysator)
3) meer chemische aditieven die de auto zouden reinigen (maar beide oudere auto's mogelijk ongewenste neveneffecten hebben betreft het aantasten van rubberen onderdelen?)

Mensen die zeggen dat het 100% marketing is vergissen zich dus, want er is gewoon een verschil. Of dat verschil nuttig is of zelfs positief is een tweede en of het het prijsverschil waard is is voor eenieder een keuze.

In mijn 928 merk ik eigenlijk geen verschil na een jaar gebruik. Hij zuipt toch zo veel dat dat beetje ook niet meer uitmaakt :roll: :) . Enkel toen ik Duitse RON100 V-Power tankte had ik het gevoel dat het 'blazen' op de Bahn beter ging, maar omdat dat een eenmalige ervaring was, kan het net zo goed tussen de oren of zaken als wind-mee zijn. :D

08 jun 2005 2:06

IDD de nieuw benzine van BP is echt goed.
Mijn P reageert er super op... :lol:

13 jun 2005 9:29

Heb al een tijdje dat mn P een beetje stottert......Heb nu in Duitsland V-Power getankt (100 octaan) en moet zeggen dat het stotteren een stuk minder is geworden en dat ie pittiger is geworden.....en voor de prijs van 98 in Nederland heb je in Duitsland 100.......

13 jun 2005 9:40

Tegen die tijd dat ik van Duitsland af kom kan ik weer tanken :shock:

13 jun 2005 9:50

Heb je wel een hele mooie 100-octaan rit gehad :wink:

13 jun 2005 23:14

Blauwe Kikker schreef:IDD de nieuw benzine van BP is echt goed.
Mijn P reageert er super op... :lol:


dat is bij de mijne ook maar ik tankte eerst ook nog bij de shell voordat die v-power er was maar toen liep hij ook al super

maar ik durf het nu niet meer aan ,ik rijd liever een stukje verder voor een bp pomp als bij ons in het dorp voor een shell pomp

17 jun 2005 0:55

Me Too.
Die BP Ultimate moet ook de tegenhanger zijn van de V power denk ik.
En hij is ook nog 98 octaan... :roll:

17 jun 2005 10:28

Van de week na eerst Euro95 en vervolgens 7k km consequent V-power voor het eerst Ultimate getankt ..... wauw ..... wat reageert de motor anders op de verschillende soorten brandstof :roll: ..... Afbeelding

17 jun 2005 10:38

Hehehehe, ik tank nog gewoon doodleuk Super-98 bij de Esso, en zolang ze die hebben, blijf ik dat ook gewoon doen... Of er moet iemand met steekhoudende argumenten komen om iets anders te tanken ;)
Plaats een reactie