Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Oliepluim tijdens overschakelen bij volgas

25 aug 2012 17:53

Waar begint eigenlijk het rode gebied bij een 964 ? Ook 7000 rpm

25 aug 2012 18:07

Alfred996MKII schreef: In de handleiding van Porsche staat dat 1 liter olie op 1750km niet gek is en ik heb inmiddels 2000km gereden en nog geen kwart liter minder aan de pijlstok

:shock: dat vindt ik erg veel voor een waterkoeler.

Heb net mijn luchtkoeler een halve liter olie erbij gegeven, na iets meer dan 5000 km....

Als ik met niet vergis hoort een luchtkoeler wat olie te gebruiken, maar een waterkoeler toch niet ??

26 aug 2012 8:41

renetrzes schreef:Waar begint eigenlijk het rode gebied bij een 964 ? Ook 7000 rpm

:shock: :scratch:

De laatste keer dat wij elkaar spraken (en dat was vrij recent :wink: ) had jij ook nog zo'n prachtige blauwe 964 cabrio in je bezit.
Die grote centrale klok op het dash geeft niet de tijd aan maar zegt iets over het aantal toeren wat jouw auto maakt :idea: :mrgreen:

26 aug 2012 22:49

Ja maar bij de 6000 rpm krijg ik al de zenuwen en kijk niet verder :mrgreen:

01 okt 2012 21:30

Dikke maand verder en geen rookpluim meer gezien, de 7.000tpm ook niet trouwens. Bij 6.000tpm hou ik het bij het overschakelen voor gezien. Ik laat anderen het stuur trouwens ook minder graag overpakken. Nogmaals ik liet mij waarschijnlijk ook bang maken door de plof-996 verhalen...

02 okt 2012 9:43

Mijn 996 TT pluimde ook soms bij overschakelen in de buurt van max toerental, is niet zo vreemd. Heeft volgens mij ook nog te maken met het schoonbranden van de kat, als ik me niet vergis...

http://www.youtube.com/watch?v=T9Ga05VGwWA
Plaats een reactie