Tja, 964 of 968 clubsport : mijn ervaring
Ik heb mijn eerste 911 (targa uit 1969) gekocht in 1997. Na een aantal 2.4T's en een Carrera 3.0, enkele jaren geleden beslist om een 968 Clubsport te kopen. Vooral omdat het mij de beste Porsche trackday auto leek binnen mijn budget. En dat was het ook echt wel !! Maar na ruim 2 jaar begon het mij te dagen dat ik behalve voor die 3 of 4 circuit dagen per jaar, de auto veel te weinig gebruikte. Deels omdat hij maar 2 zitplaatsen heeft en ik de kinderen niet mee kon nemen, maar ook voor een groot stuk omdat de auto mij voor gewoon dagelijks gebruik niet zo veel deed. Ik miste toch wel het 911-gevoel.
Ik heb de 964 nu +/- 2 maanden en ben pas terug van een 8 daagse vakantie naar Basel en de Franse Alpen met de 964. Alle Cols en andere bergpassen gedaan van aan het Meer van Geneve tot aan de Middelandse Zee (Route des Grandes Alpes). Ruim 3.000 km gereden, waarvan een groot deel in de bergen (trouwens warm weer, veel gezweet (geen airco) maar had het niet anders gewild : schuifdakje open, ramen open en je ervaart de omgeving toch intsenser). Een fantastiche week gehad en voor mij is de 964 de fijnste Porsche die ik in 15 jaar heb gehad : looks, prestaties, gevoel, sound, bruikbaarheid ondanks 20 jaar oud........
Mooei groene 964 trouwens, daar gaat iemand zeer blij mee worden.........Jasper

!!