05 sep 2012 23:09
Subdriver schreef:nu lees ik hier dat niet de bestuurder maar de kentekenhouder zijn rijbewijs kwijt is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
05 sep 2012 23:31
06 sep 2012 0:16
Olaf schreef:dobbelsteen schreef:Olaf schreef:een briefje van een bekende, goede buur of oma (die hun rijbewijs toch niet meer nodig hebben) doet de truuk niet meer
En als het nu echt zo is dat er een vriend of iemand anders die overtreding beging met jouw auto?
Dan heb je pech ...
.. of je moet naar het politie-bureau willen om aangifte tegen die vriend(in) te doen
06 sep 2012 6:49
marino schreef:Bij snelheidsovertredingen kijken ze 1 jaar terug, maar ook rijden onder invloed telt hierbij en dan houden ze geloof ik 3 of zelfs 5 jaar aan
06 sep 2012 8:27
Rob Herfst schreef:De enige nuance die ik nog moet aanbrengen is dat dit (bestuurdersverklaring) alleen geldt voor de niet "Mulder" overtredingen, dus waar de officier van justitie aan te pas komt.
Snelheden boven de 30+ en 40+ op de snelwegen en dus ook automatisch bij invordering van rijbewijs.
06 sep 2012 8:42
06 sep 2012 8:51
06 sep 2012 9:57
Rob Herfst schreef:marino schreef:Bij snelheidsovertredingen kijken ze 1 jaar terug, maar ook rijden onder invloed telt hierbij en dan houden ze geloof ik 3 of zelfs 5 jaar aan
De recidive termijn is 2 jaar voor snelheidsovertredingen, maar je overtreding staat nog wel 5 jaar in de justitiële documentatie, dus een officier van justitie en rechter zal dat gewoon zien.
06 sep 2012 10:00
06 sep 2012 10:25
06 sep 2012 12:53
Erick911 schreef:Naast mij persoonlijk is mijn gezin ook "slachtoffer"
Mijn vrouw kan bijvoorbeeld nu niet sporten terwijl ik met de kinderen naar zwemles moet.
Busverbinding is er niet, en zou het al willen is het met een grote ommerlandse reis.
06 sep 2012 13:45
06 sep 2012 14:23
06 sep 2012 14:35
06 sep 2012 14:38
felix bahama 912 schreef:Misschien een tipje: ik en velen met mij zijn in het bezit van 2 rijbewijzen omdat ze nu of in een verleden in het buitenland hebben gewoond, altijd je buitenlandse rijbewijs, indien mogelijk, blijven verlengen. Wanneer er dan in andere landen dan NL je rijbewijs wordt ingevorderd, geef je altijd het buitenlandse rijbewijs af. Zo behoud je in dit soort gevallen je NL rijbewijs.
Als je dit overkomt in bv. Duitsland en je had een Belgisch rijbewijs wat ingenomen is, kan je in Belgie gewoon weer een duplicaat aanvragen.
Is natuurlijk niet zoals het hoort, maar het werkt wel en scheelt een hoop ongemak!!
06 sep 2012 14:44
06 sep 2012 15:34
Marcel schreef:ik heb veel en lang in buitenland gewoond, maar moest altijd mijn rijbewijs inleveren om een andere te krijgen....
06 sep 2012 16:46
06 sep 2012 16:51
P-Track schreef:Ben vast niet de enige die door dit topic weer even op scherp gezet dus bij deze dank aan Erick911!
06 sep 2012 19:55
Erick911 schreef:Zo is het Henk.
Naast mij persoonlijk is mijn gezin ook "slachtoffer"
Mijn vrouw kan bijvoorbeeld nu niet sporten terwijl ik met de kinderen naar zwemles moet.
Busverbinding is er niet, en zou het al willen is het met een grote ommerlandse reis.
Het is nu een paar dagen terug.
En ik kan wel melden dat ik nu mijn lesje al geleerd heb.
06 sep 2012 21:28
06 sep 2012 22:07
Targa Floriaan schreef:felix bahama 912 schreef:Misschien een tipje: ik en velen met mij zijn in het bezit van 2 rijbewijzen omdat ze nu of in een verleden in het buitenland hebben gewoond, altijd je buitenlandse rijbewijs, indien mogelijk, blijven verlengen. Wanneer er dan in andere landen dan NL je rijbewijs wordt ingevorderd, geef je altijd het buitenlandse rijbewijs af. Zo behoud je in dit soort gevallen je NL rijbewijs.
Als je dit overkomt in bv. Duitsland en je had een Belgisch rijbewijs wat ingenomen is, kan je in Belgie gewoon weer een duplicaat aanvragen.
Is natuurlijk niet zoals het hoort, maar het werkt wel en scheelt een hoop ongemak!!
Vraag me af of je verzekeraar het daarmee eens is. Denk dat je in geval van een ongeval mooi de sjaak bent, want je rijdt terwijl je niet bevoegd bent om te rijden. Is mogelijk ook nog een misdrijf. Zou het niet uitproberen.
06 sep 2012 22:20
Mee eens, roep ik al jaren... Eerste keer een brief, tweede keer een brief, derde keer een boete van 250 Euro (of meer)...caelin schreef:En volgens mij ben ik daar lang niet de enige in. Dit kan toch niet goed zijn voor de veiligheid. Ik heb het nu niet over de grotere overschrijdingen maar die kleine boetes zouden ze wat mij betreft voor de veiligheid beter met een paar waarschuwingen en dan alsnog een boete ofzo beter kunnen afdoen....
06 sep 2012 22:41
06 sep 2012 23:02
Marco schreef:In Litouwen betaal je je boetes ook in natura