Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

10 sep 2012 9:55

Gaat mij ook helaas niet lukken op de 22e.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

12 sep 2012 20:42

Hallo Frank,
22 sep a.s. in Wijk en Aalburg staat genoteerd.
Tijdstip vanaf ?
Tot ziens,
John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

12 sep 2012 22:53

Uurtje of half 10.

Groet, Frank

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

14 sep 2012 13:27

Ohhh dan al, dan kan ik 's morgens nog wel langskomen hopelijk! :-)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 sep 2012 11:22

Gaat mij toch niet lukken, morgen wordt de achtergevel uit mijn huis gehaald dus daar wil ik wel even bij blijven. Ging het eigenlijk nog door?

Jaap

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 sep 2012 14:16

Ja hoor ... vanaf half 10 bakkie en praatje pot.

Groet, Frank

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 sep 2012 17:31

En voor de nieuwbakken 968-rijders: waar precies, om nu om 9:30 in heel het dorp aan te bellen is ook zoiets ;-)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 sep 2012 21:51

je kunt het topicje lezen. heb je 40 pages te gaan. maar volgens mij was't Adres : Kapt. H.v d. Maadenstraat 1

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 sep 2012 21:55

Thx, ff met de directie hier in overleg - dan moet die de kinderen van sporten halen ;-)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

21 sep 2012 22:00

Gents, reken niet op mij, ga het echt niet redden. Wellicht snel een volgende (en dan een beetje meer centraal? :mrgreen: )

fijne dag in ieder geval :salut:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

24 sep 2012 20:14

He... jaren (ok, maanden?) zitten wachten op een dergelijk event, op een gegeven moment m'n aandacht wat verslapt omdat de boel hier dood leek te bloeden, en nu heb ik het gemist :(

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 okt 2012 16:09

Vraagje bediening elektr. Targa dak. P.968 bj 1992.
Zoals bekend bij Targa rijders 944, 968 kun je tijdens het rijden het dak schuin openzetten via de tuimelschakelaar op de midden console. Als het goed is kun je op de 1e klik van de contactsleutel ( uiteraard stlstaand en motor uit) de beide vertande heveltjes aan de schterkant van het dakdeel via diezelfde tuimelschakelaar helemaal naar binnen laten gaan en daarna kun je het dakdeel van achteren omhoog scharnieren en als je tevoren de borgklemmen 2x vooraan hebt losgemaakt het dak eruit halen.

Het heeft zo gewerkt bij mijn 968 en eerdere 944'ers , maar op een gegeven moment bleven de heveltjes zitten waar ze waren, bij de 1e klik van de contactsleutel en gebruik van de schakelaar.
Bij stand 2 van de contactsleutel en al of niet rijdend en al niet motor aan, werkt de bediening zodanig dat het openzetten probleemloos gaat, maar bij het dichtdoen moet je goed opletten dat je de tuimelschakelaar niet te lang indrukt , want dan verdwijnen de heveltjes naar binnen en zit het dak achter niet meer vast en wordt het dakdeel open gezogen tijdens het rijden ( vanaf +/- 100 km) aan de achterkant.

Wie weet wat de oorzaak is van het niet reageren bij stand 1 van de contactsleutel ?

Groet John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 okt 2012 8:11

Hoi John P.,

Ik heb hetzelfde gehad, en bij mij was het een kwestie van de microschakelaars afstellen. Deze zitten in de achterbak aan de bestuurderszijkant onder de bekleding. Even de bekleding loshalen en dan met een tweede persoon het dak open en dicht doen, dan merk je dat een van de twee schakelaars niet meer mee doet. Schroefje van die schakelaar los draaien, schakelaar opnieuw positioneren en weer vast draaien.


Succes,

Aldo

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 okt 2012 11:27

Bedankt voor je snelle reactie en de tip Aldo.
Binnenkort ga ik aan de slag.
Groet John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

03 nov 2012 17:26

Leuk stukje over de 968 op de Autoweek site : hier

Groet, Frank

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

03 nov 2012 18:49

Leuk dat er aandacht voor de 968 maar ik vind het eerlijk gezegd een waardeloos stuk. Lui nagepraat en herkauwen van decennia oude jippie over 911 vs andere modellen, bla bla bla. Ik vraag me af of de auteur 1 van de door hem beschreven modellen ooit gereden heeft.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 nov 2012 21:05

John P. schreef:Bedankt voor je snelle reactie en de tip Aldo.
Binnenkort ga ik aan de slag.
Groet John P.


Is het probleem opgelost? Of was het iets anders??

Grtx,

Aldo

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 dec 2012 18:47

Is het probleem opgelost? Of was het iets anders??

Grtx,

Aldo

Dag Aldo,
Door andere bezigheden, ben ik er vorige week pas mee begonnen. Het heeft overigens ook niet zoveel haast.
De bekleding en de plastic afdekplaat heb ik weggehaald. Ik kan er nu redelijk goed bij komen.
Ik moet alleen nog even mijn vrouw charteren om op de knop te drukken zodat ik kan kijken welke van de 2 kleine schakelaartjes het niet doet. Ze zitten als ik de juiste dingetjes op het oog heb bovenop het apparaat.
Sorry voor de late reactie, maar de melding van een bericht werkt kennelijk na mijn overstap van orange naar upc niet meer.
Groet John.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 dec 2012 16:13

Targadak 968 vergrendeling
Vandaag weer bezig geweest met de elektriche dakbediening, achterin de linker zijkant van de kofferbak
Het opnieuw positioneren van de 2 microschakelaartjes loste het probleem niet op Aldo. (Om bij die kleine sterschroefjes te kunnen komen moet je wel even de drie moeren en ringetjes losmaken waarme de unit in rubber tegen de zijkant zit.)
In contactsleutel stand 1 en via de tuimelschakelaar op de middenconsole gebeurt er niets, in stand 2 gaat het dak open en dicht maar de tandheugels stoppen niet in de vergrendelstand maar gaan verder zodat het dakdeel achteraan los zit.
Door de schuif contactjes los te maken, merkte ik dat de bovenst micro voor stand 1 is en de onderste voor stand 2 van de contactsleutel.
Wel merkte ik als ik het vrije contactlipje (zie foto) van de bovenste micro aansluit i.p.v. de voorste (loshalen) dat het dak in stand 1 wel open gaat maar niet meer dicht.
Ik krijg het idee dat de bovenste microschakelaar qua dichttrekken en vergrendelen defect is.
Verder heb ik ook de 2 bruine relais omgewisseld, ze moeten er overigens wel alletwee inzitten want anders reageert er niets zowel in stand 1 als in stand 2.
Zoals ik al eerder schreef heb ik er geen haast mee, de 968 staat vlakbij geschorst te wachten op het voorjaar , maar ik denk dat ik aan een nieuw microschakelaartje toe ben. Het is wel priegelwerk daar maar ja het heet ook microschakelaartje.
Mochten er nog andere suggesties zijn dan hou ik me aanbevolen.
Alvast fijne en gezellige feestdagen toegewenst.
John P.
P.S. En kijk eens naar de Porsche Scene Live van de maand december , achterin een aankoopadvies voor misschien wel de verstandigste keuze van alle Porsche modellen. alsus de inleiding. Dat kan toch alleen maar de 968 zijn !

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 dec 2012 16:17

Foto plaatsen ging voorheen via bladeren ??
Hoe nu ???
John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 dec 2012 18:21

album/album_pic.php?pic_id=56413

Graag de knop bijlagen weer terug, dit is als je niet direct kunt kopiƫren van bijv. foto's bijzonder omslachtig en m.i. onnodig tijdrovend. En dan druk ik me heel vriendelijk uit.
John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 dec 2012 18:23

album/album_pic.php?pic_id=56412

Opmerking idem als bij 1e foto.
John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 dec 2012 19:48

Afbeelding Afbeelding

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

18 dec 2012 20:38

Bully bedankt.
Zo kon het resultaat erbij de knop bijlagen op een simpele manier destijds ook uitzien.
John P.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

19 dec 2012 19:37

Als de microswitch echt stuk is (wat goed kan, hoor!) dan is dat heel makkelijk even door te meten met een multimeter. Tekeningetje staat op zijn montage beugel, dus je kan zo zien wat wanneer wordt doorverbonden. Eerst maar eens doormeten voordat je gaat vervangen zou ik zeggen...
Plaats een reactie