Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

05 sep 2012 15:15

:mrgreen: geinponum!

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

05 sep 2012 19:01

thedutchguy schreef:Reken maar op zo'n 30K afschrijving het eerste jaar. :(

zeker, alleen al gezien de BPM die je afschrijft op een jaar op een nieuwe P
tel daar de waardevermindering van de auto bij op en je redt het nog niet eens met 30K afschrijving in het eerste jaar
Laatst bijgewerkt door mbembe op 06 sep 2012 19:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

06 sep 2012 16:53

molen934 schreef:
RS-R schreef:Kijk voor de gein eens naar de prijzen die Nederlandse Porsche dealers durven te vragen.


En er staan er zat hé :scratch:


Toen ik de mijne kocht wel ja. :mrgreen:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

08 sep 2012 18:47

in het verlengde van de vraag. wat is de afweging voor wel of niet een 997 "S" en wel of niet 4WD?

Als je de specs vergelijkt is de 'gewone' 2WD Carrera maar 0,2 seconden langzamer tot 100km dan de ook 2WD "S" maar gemiddeld een stuk goedkoper.

Is t een simpel ' de duurste' , de 4S is ook de beste? Is er een favoriet :?:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

08 sep 2012 18:56

De 4 wd heeft een betere stabiliteit, vooral bij hoge snelheden.
Of het waar is of niet zal mij een zorg zijn.
Het was een goed argument om Jeanne over te halen dat ik lekkere dikke billen kon (mocht) kopen :wink:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

08 sep 2012 21:09

Och S of 4S, in de winter rij je beter met een 4S of met een S rij je beter niet in de winter. (zonder winterbanden)
De ééne bestuurder tegen de andere.
- De S heeft een grotere koffer dan de 4S. (wat een argument :bang: )
- De 4S was beter bij top-gear. :cheers:
- De S is lichter en voelt soms ook licht aan vooraan, maar niet zoals in de old days, dit is bij de 4S weer wat minder.
- 4S => :ass: zoals Richard al heeft aangehaald. (en dat zie je pas als ze naast elkaar staan :mrgreen: ) och, de 4S is stoerder.
- 4S heeft een mooie rode balk tussen de achterlichten. (meningsverschillen zijn er altijd)
- actie reactie is met een S beter, een betere gewaarwording. Op droog wegdek, maar ook op nat en glad wegdek. :mrgreen:
- De 4S verbruikt meer dan de S en weer een dom argument :flush:
- De S is smaller en gaat net iets makkelijker de garage is. :ba:
- De vrouwen (niet alle vrouwen) zien enkel naar de kleur. :popcorn:

Geloof het of niet het zijn alletwee prachtige wagens en rijden doen ze alle twee.
Bekijk ze beiden maak een mooie afweging: "Wat is voor jouw belangrijk"

Ik rij zelf met een S en kan zeggen dat de limieten toch wel heel ver liggen.
De auto boezemt gewoon veel vertrouwen in en je durft meer.
Ik ben geen piloot en zoek de grenzen liever op op de kartbaan, hou het netjes op de baan maar laat me soms op een mooi bochtig weggetje verleiden aan een iets vlottere rijstijl.

Ik kan moeillijk aannemen dat het met de 4S anders zou zijn.
Veel succes met je beslissing.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

08 sep 2012 23:15

Steengoeie vergelijking :thumleft:
:salut:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

08 sep 2012 23:40

2000 gtv schreef:Bij de oudere 997's (2005-2006) zal het niet zo hard meer gaan.En met alle respect....tis geen 996 he,denk dat de 997 veel gewilder zal zijn.
Als ze straks rond de 40k zitten zullen er nog wel wat 993/964 etc misschien gaan overstappen naar een 997.


Er zijn veel te veel 997's, de wagen zal nooit exclusief worden... Ik denk dat 964 / 993 rijders er eerder eentje naast zullen kopen.

Erik997S schreef:- De S is smaller en gaat net iets makkelijker de garage is. :ba:

Is dat zo :?:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

09 sep 2012 0:59

Misschien dat ik er zelf ook nog een 997 (of 991) bij neem :mrgreen:
Persoonlijk vind ik funfactor en looks veel zwaarder wegen dan exclusiviteit. Maar het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten. En over 20 a 30 jaar zijn de 996 en 997 ook exclusief.
Voor mij geen oudjes, maar heb wel :res: voor andermans smaak.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

09 sep 2012 13:31

Mio Turbo schreef:Misschien dat ik er zelf ook nog een 997 (of 991) bij neem :mrgreen:

:wink: :thumleft:
Mio Turbo schreef: En over 20 a 30 jaar zijn de 996 en 997 ook exclusief.

Dat betwijfel ik dus, op basis van de huidige aantallen...

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

09 sep 2012 14:12

Zoals Molen volgens mij ook wel eens heeft gezegd: in 1975 was een 911 echt bijzonder. Nu zie ik er elke dag wel een paar. Procentueel (t.o.v. de nieuwprijs) zullen ze dan ook wel verder zakken dan een 2.4 ooit heeft gedaan.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

09 sep 2012 23:07

Erik997S schreef:- De S is smaller en gaat net iets makkelijker de garage is. :ba:

Is dat zo :?:[/quote]

In een heel smalle garage wel :ba:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

10 sep 2012 11:47

Hoeveel 997's zijn er eigenlijk gemaakt?
Kan het niet erg vinden.Van de 993 bijv iets van 68000

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

10 sep 2012 12:20

moet je zelf nog even tellen maar geeft volgens mij uiteindelijk wel een redelijk beeld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche#No ... ican_sales

edit: sorry is alleen North America; zegt dus niet zo heel veel. :pale:

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

10 sep 2012 16:41

@Eric997S
hartelijk dank voor je uitgebreide lijst! Ik vind de 4S echt de beste looks hebben. En als ik jou mag geloven hoef ik alleen maar op de kleur te letten dan komt t thuis ook wel goed :D

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

10 sep 2012 16:51

Michiel911 schreef:moet je zelf nog even tellen maar geeft volgens mij uiteindelijk wel een redelijk beeld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche#No ... ican_sales

edit: sorry is alleen North America; zegt dus niet zo heel veel. :pale:

:lol: Geeft niks die had ik idd ook gevonden.Die aantallen waren niet zo heel groot.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 10:54

Laat ik de vraag anders stellen: wat zou een 911/997 4wd, handgeschakeld uit eind 2006 (18.000 km!) met onderstaande opties in Nederland kosten wanneer ik die van een particulier zou kopen die ik vertrouw, die de auto goed heeft onderhouden en altijd in de garage heeft gestald .

Opties:
-18.000 km gereden
-Kleur Artic Zilver (Zilvergrijs metallic)
-Opties: Navigatie, Schuifdak, Bi Xenon verlichting, lederen sportstoelen, 19'' sportvelgen,Park ass.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 11:01

Volgens mij maakt garagegestald niet zo veel meer uit tegenwoordig. Als de lak maar goed onderhouden is. Als een garage een hoge luchtvochtigheid heeft, is dat ook niet zo bevorderlijk.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 13:16

Kijk dat zijn ook mijn zoekcriteria.Als het een S is zou ik max 45k geven.Als het geen S is zou ik hem niet willen hebben.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 14:40

2000 gtv schreef:Kijk dat zijn ook mijn zoekcriteria.Als het een S is zou ik max 45k geven.Als het geen S is zou ik hem niet willen hebben.


Een 911/977 4wd uit eind 2006 met 18.000 km voor minder dan 45K? Ik kijk al een tijdje rond maar ik ben bang dat je je of hebt verchreven en 55K bedoelt of dat je nog heel lang aan het zoeken bent.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 15:08

Maar is het een S?
Staan er genoeg vooral in italie(en duitsland).En die van jouw is particulier.Had al lang kunnen lukken voor mij ware het niet dat ik mezelf heb beloofd dat ik eerst mijn E500 moet verkopen voordat ik een 997 ga kopen.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 15:33

Nee, ik hoef niet perse een S te hebben. Maar nogmaals; voor 45K een 997 4wd met weinig kilometers uit eind 2006: No way! En als je ze weet: laat het maar weten. O ja, 45K uit Duitsland betekent 45K plus bijna 8K aan BPM! dat is bijna 53K bij elkaar. Overigens is ook dat nog keurig.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 16:56

Johan2 schreef:Laat ik de vraag anders stellen: wat zou een 911/997 4wd, handgeschakeld uit eind 2006 (18.000 km!) met onderstaande opties in Nederland kosten wanneer ik die van een particulier zou kopen die ik vertrouw, die de auto goed heeft onderhouden en altijd in de garage heeft gestald .

Opties:
-18.000 km gereden
-Kleur Artic Zilver (Zilvergrijs metallic)
-Opties: Navigatie, Schuifdak, Bi Xenon verlichting, lederen sportstoelen, 19'' sportvelgen,Park ass.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie reacties!


Particulier € 45.000 tot max € 50.000 mits AKK goed. Weinig kilometers is nier persé een pluspunt.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 18:16

2000 gtv schreef:Hoeveel 997's zijn er eigenlijk gemaakt?
Kan het niet erg vinden.Van de 993 bijv iets van 68000

Alleen van april 2004 t/m juli 2007 al:

Afbeelding

De 997 wordt nog steeds gemaakt, dus > 200000 zou mij niet verbazen :shock:
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 25 sep 2012 19:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Porsche 997 importeren en de juiste prijs

25 sep 2012 18:38

@Rob,
Plaatje is bij mij niet zichtbaar. Zal wel aan mij liggen :oops: of hebben andere er ook last van?
Plaats een reactie