Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
27 sep 2012 23:05
Goed om te horen!
Ik denk overigens dat als je eerlijk had geantwoord dat je vaak in een Porsche rijdt, maar je deze ene keer niet kon bedwingen het niet anders gelopen was. Het is de clean sheet die je geholpen heeft, en terecht! Het zou wat zijn dat de mate waarin je in een Porsche rijdt van invloed is op de beslissing...
28 sep 2012 11:20
Denk dat je gelijk hebt.
Mijn brandschone verleden zal het zwaartse hebben gewogen.
Zojuist gebeld met het arrondissement Centrale Verwerking Openbaar Ministerie.
Morgen krijg ik mijn rijbewijs daadweerkelijk terug.
Wordt vandaag opgestuurd.
28 sep 2012 11:24
Top voor je!
28 sep 2012 11:32
Erick911 schreef:Wordt vandaag opgestuurd.
PostNL

... kan het nog weleens wat langer duren
28 sep 2012 11:48
Ik wist dat die kwam.
Ik hoop het toch echt niet.
Voor zondagochtend staat er een mooie motorrit in de planning.
28 sep 2012 13:55
Ach, een boete wegens geen rijbewijs bij is wat anders dan het misdrijf rijden terwijl je rijbewijs is ingevorderd...
28 sep 2012 18:59
Devils son schreef:
Ik denk dat je een belangrijke stap mist en dat is: is het feit bewezen?
Nou is het simpele antwoord wat velen zullen geven: natuurlijk, immers het is gemeten, hij is staande gehouden, enz.
Maar die vraag is niet zo simpel te beantwoorden. Zo kun je je afvragen of de maximumsnelheid ter plaatse correct is aangegeven, of het besluit om daar een snelheid van 100 km/u te laten gelden op de voorgeschreven wijze is genomen, of het meetapparaat een ijkingsrapport heeft, of de persoon die het meetapparaat bediende daar een certificaat voor heeft gehaald, enz.
Ook daarom dient een sanctie die onomkeerbaar is met terughoudendheid opgelegd te worden. De OvJ toetst het niet hoor. Die gaat er gewoon vanuit. Het beginsel dat je voor onschuldig wordt gehouden totdat de schuld bewezen is wordt op deze manier ernstig geweld aangedaan.
dus het beste advies is om je vooral zo min mogelijk te herinneren en vooral niet zelf gaan zitten verklaren dat je idd te hard gereden hebt. Want alles wat je verklaart kan tegen je gebruikt worden.
28 sep 2012 19:41
Erick911 schreef:Voor zondagochtend staat er een mooie motorrit in de planning.
Weer lekker knallen!
28 sep 2012 19:50
donkey schreef:en vooral niet zelf gaan zitten verklaren dat je idd te hard gereden hebt. Want alles wat je verklaart kan tegen je gebruikt worden.
gewoon
nooit wat verklaren. je bent toch geschrokken/uit je doen en voor je het weet zeg je iets waar je later spijt van hebt.
29 sep 2012 16:29
Rijbewijs is terug
29 sep 2012 16:55
Kun jij weer fijn
01 okt 2012 21:57
horn schreef:donkey schreef:en vooral niet zelf gaan zitten verklaren dat je idd te hard gereden hebt. Want alles wat je verklaart kan tegen je gebruikt worden.
gewoon
nooit wat verklaren. je bent toch geschrokken/uit je doen en voor je het weet zeg je iets waar je later spijt van hebt.
Dan lijkt het wel heel erg alsof je de criminelentraining van een strafrechtadvocaat hebt gehad. Je mag best verklaren dat jij idd degene bent die op het rijbewijs je naam draagt, of de kleur van je auto bevestigen, of dat je geheugenverlies hebt.....
01 okt 2012 21:57
Erick911 schreef:Rijbewijs is terug

Gefeliciteerd, nu zuinig op zijn he!
01 okt 2012 22:04

mooi dat ie terug is en wees er zuinig op
01 okt 2012 22:17
Beter om je heen kijken, goed vooruit kijken, op tijd remmen bij camera's, als je gas geeft, gelijk in je spiegel kijken of er eentje volgt......laat je voortaan niet meer 'pakken'
02 okt 2012 14:53

top weer lekker rijden en je hou je ogen open dan zie je nog eens wat.