Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
04 okt 2012 20:51
Sneu dat ie is stukgelopen zeg... naast de 996 heeft de 997 er dus ook las van.. tussenaslager en/of koelproblemen, dat hadden ze wel op mogen lossen bij deze modelserie.
04 okt 2012 21:32
correctie: je bedoelt de 1e serie van de 997, die met gloeilamp verlichting, t/m model 2008
04 okt 2012 21:44
kmeen mij te herinneren dat de modificatie van dat euvel plaats heeft gevonden na 10de maand 2006
04 okt 2012 21:50
kan goed zijn, maar de basis van het blok is die van begin 996.
pas bij genoemde modelwissel is er een geheel ander blok gekomen...
04 okt 2012 21:53
Ik weet er ook het fijne niet van hoor, maar bij lancering 997 hadden ze het van mij op mogen lossen als je weet dat dit soort zaken spelen.
Blijkbaar dus bij de 997mk2 wel in orde?
04 okt 2012 22:05
btw eerste NL 991 plofblok was al na 800 km een paar maanden geleden een feit
.
04 okt 2012 22:16
Heb ook een gevoelige IMS Lager gehad,....................
in de uitlaat
04 okt 2012 22:18
drknauf schreef:btw eerste NL 991 plofblok was al na 800 km een paar maanden geleden een feit.
er zullen altijd fatale - bij dealer!... - problemen zijn.
gaat hier om de omvang.
06 okt 2012 13:54
Ik ben toch benieuwd wat nu de status is van deze P?
En wil ook wel weten wat voor een motor het was. Een 3.6 of een 3.8?
06 okt 2012 14:26
Tja Rich, ze plempen wat neer en je hoort niets meer van de afloop. Of het was een plof-trol
07 okt 2012 2:35
Heb net het hele verhaal over de 996,986 en 997 problemen gelezen op de site van Hartech.
Interssant verhaal en iets om rekening mee te houden bij mijn 996. Ben benieuwd waarom er nu weer een 991 vroegtijdig toe aan een revisie is. Auto's zouden een Black box moeten hebben zodat je kan zien hoe er mee gereden is.
07 okt 2012 7:08
Ach, 991 kan ook stuk. Zet die trut van een Lindsey Lohan maar achter het stuur
Ploft het niet dan crasht het wel.
07 okt 2012 9:07
@ sunnyfunny....je kunt uitlezen hoe vaak hij in de toerenbegrenzer is gegaan....zegt niet alles maar je krijgt wel een idee.....
07 okt 2012 14:54
Cool, wist niet dat je dat kon uitlezen. Maar die toerenbegrenzen ligt best ver weg, dus dat zegt inderdaad niet zoveel. je zou een overdruk in de olie moeten kunnen uitlezen. knallen bij koude olie

ik ben em nog niet tegengekomen in de praktijk, die toerenbegrenzer

maar ik hou dan ook van schakelen
05 nov 2012 15:57
MH Peize heeft de auto perfect gemaakt

Ik wil iedereen bedanken voor de tips!
05 nov 2012 16:35
Ik sprak onlangs nog iemand die zijn 997S met 3,8 motor had laten herstellen na een gevoelige IMS Lager!! Deze heer en dame
reden in het treintje mee naar de herfst meeting. Het bleek een vergelijkbaar probleem te zijn met de 996 gevoelige IMS Lager.
05 nov 2012 16:59
Van een Porsche dealer hoorde ik dat de 997 (4)S gevoeliger is voor de plof dan een niet-S...
05 nov 2012 20:46
ed-naat schreef:Ik sprak onlangs nog iemand die zijn 997S met 3,8 motor had laten herstellen na een gevoelige IMS Lager!! Deze heer en dame
reden in het treintje mee naar de herfst meeting. Het bleek een vergelijkbaar probleem te zijn met de 996 gevoelige IMS Lager.

En dat was mijn 997...
05 nov 2012 20:56
@pietro
Wat meer info zou fijn zijn.
Zoals
MKI of MKII
Motor type
Km stand
05 nov 2012 21:17
Raelle, jij had een mk2 toch? En bij 40k km was het jou gebeurd, herinner ik het me goed?
Kostenplaatje rond 11k? En nu alweer 15k km gereden.
05 nov 2012 21:52
Yes, 997S MK 1, 43000km, enorm olieverbruik en...plof,
K... gevoel
Bleek een stukje metaal tussen zuiger en cylinderwand.
Endoscopie voor liefhebbers ter inzage.
Redelijk coulant PCA, ruilmoter met alle nevenaggregaten voor genoemde prijs.
Blijf zitten met het idee dar de handelaar(Danny in Kortrijk, inmiddels failliet tijdens de rechtszaak) ervan wist.
Maar na drie 911's en meer dan 200K kilometer in 20 jaar blijft het plezier even groot
05 nov 2012 22:01
997 mk1 is min of meer dezelfde motor als de 996 mk2 heb ik begrepen. Dus is de plofkans niet minder . Verbaast me wel dat er een stuk metaal tussen cilinder en zuiger is gekomen. Enig idee waar dat metaal vandaan kwam? Mooi om te lezen dat de P in ieder geval weer operationeel is.
05 nov 2012 22:10
Nee, niemand heeft enig idee; het stuk is waarschijnlijk door de uitlaat naar buiten verdwenen.
Goed te weten is dat zowel de aankoopkeuring als de 111 punten check niets opgemerkt hebben.
Een paar duizend kilometer later was het dan zover,
Eerst de uitlaten aan de rechterzijde zwart, dan verhoogd olieverbruik, incidenteel blauwe rook uit de uitlaat
en plof uit.
05 nov 2012 22:16
Ok een mk1, maar dan nog 996jes waren de 3,4 met het euvel , en raelle heeft een 3,8. Stukje metaal was
volgens mij van de cilinderwand, toch?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.