Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Gesloten onderwerp

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 11:04

911_2.2T schreef: en goedkoper als 46mm weber of PMO.


Die wil je overigens niet op een motor zetten die een kleinere inhoud heeft dan de 3.2 :idea:


Nog even voor de duidelijkheid; ik ben niet op zoek naar specifiek vermogen of iets dergelijks.


't is dan wss een kwestie van geven en nemen Wouter. Zoals Alex schrijft; eerst maar eens een motor zoeken/kopen - en dan verder gaan puzzlen. De evt. aanpassingen m.b.t. de ontsteking vallen qua kosten toch in het niet op het totale project.

En als je toch over de motor aan het nadenken bent, doe dan hetzelfde wat versnellingsbak betreft - of heb je deze al :?:

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 12:01

Ik heb nog niets maar mijn (beoogde) bouwert is al aan het hamsteren!

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 13:07

In een notendop:

De verdeler (ontsteking) draait bij een 3.2 inderdaad de andere kant op als bij eerdere modellen
Daarbij wordt het ontstekingstijdstip bij een 3.2 (en later) niet meer door de verdeler bepaald, maar door de DME
M.a.w. de 3.2 verdeler kan zonder DME de ontsteking niet regelen

Opties zijn:

DME (met standaard 3.2 verdeler) alleen voor de ontsteking gebruiken
Je moet dan wel een 3.2 vliegwiel gebruiken, want daar leest de DME de kruk-as positie van

Een ouder type verdeler gebruiken, maar omdat die dus de andere kant op draait zal je de overbrenging van de kruk-as naar de verdeler ook moeten om/terug bouwen naar een oudere (daar moet volgens mij de motor voor open)

Een (programmeerbare) aftermarket ontsteking met een kruk-as sensor. Heb je ook geen verdeler meer nodig.

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 13:10

:ba: :thumleft: dit zocht ik dus :!: Dank je Jeroen.

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 13:49

Jeroen914 schreef:DME (met standaard 3.2 verdeler) alleen voor de ontsteking gebruiken
Je moet dan wel een 3.2 vliegwiel gebruiken, want daar leest de DME de kruk-as positie van


Volgens mij moet je 'm ook 'foppen' door een gedeelte van de originele kabelboom te gebruiken en daar weerstanden aan/in solderen die de DME laten denken dat er injectoren aanwezig zijn.


Jeroen914 schreef: de overbrenging van de kruk-as naar de verdeler om/terug bouwen naar een oudere (daar moet volgens mij de motor voor open)


Klopt - iets ingrijpender dus :popcorn:

Re: 1969 project R op mijn manier

31 jul 2012 13:52

:mrgreen: Jij ook bedankt Olaf

Re: 1969 project R op mijn manier

01 aug 2012 8:43

Weet wel waar je aan begint...
Het is allemaal makkelijk op te schrijven wat je wilt "hebben", maar denk ook even na over wat je aan een motor wilt uitgeven.
Het kan je een heleboel geld schelen door bv het geheel met injectie erin te gooien i.p.v. om te bouwen naar carbs. Ook een 2.4E motor erin leggen (of late 2.4T met MFI) zou ik toch serieus overwegen. Je zou deze dan later zelfs om kunnne bouwen naar 2.7RS spec als de motor 'op' is.

Als je zowel een late 3L (204pk) als een 3.2L kunt krijgen en je wilt echt naar carbs, dan zou ik voor de 3L gaan.
Een setje 46'ers loopt aardig in de papieren tegenwoordig:
http://www.early911sregistry.org/forums ... -Manifolds
Aan een set goed afgeregelde zeniths (voor late 3L) kan ik je voor een stuk minder helpen.

Re: 1969 project R op mijn manier

01 aug 2012 8:59

911_2.2T schreef:Een setje 46'ers loopt aardig in de papieren tegenwoordig ..



.. verlaagt naar $ 4400 :shock:

Dan kan je toch beter voor PMO's gaan - of zie ik dat verkeerd :?:

Re: 1969 project R op mijn manier

01 aug 2012 12:08

denk dat ik m'n webers ook maar op S-Reg zet
dan koop ik voor de opbrengst een compleet injectie systeem met ITB's :mrgreen:

Re: 1969 project R op mijn manier

07 aug 2012 17:38

Why not Jenvey's my friend?

Re: 1969 project R op mijn manier

07 aug 2012 18:06

Jenvey is zeker mooi, enerzijds vanwege 'tapered throttle bores', anderzijds vanwege het feit dat je door de 6 losse bodies rechte inlaatbuizen op de voorste en achterste cilinder kunt gebruiken ipv de knik zoals bij PMO ITB's (met drie vlinderkleppen in 1 huis) nodig is.

Een erg interessante optie qua prijs zijn de throttle bodies van 3-cilinder triumph motorfietsen, verkrijgbaar in 43-46mm voor 'milk-money':

http://www.ebay.co.uk/itm/TRIUMPH-TIGER ... _500wt_922

Inclusief fuel rails, TPS etc.!!! DTA computer erbij, crank trigger en 6 cilinder wasted spark coil pack....€1500 en je bent echt helemaal klaar.

De acceleratie jets in een ouder vertrouwde Weber maken trouwens dat zo'n carb nog steeds ongeevenaard aan het gas hangt;-)

Re: 1969 project R op mijn manier

07 aug 2012 18:14

info ook eens bij van Kronenburg....

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 8:37

Hij staat in de grondverf, nog even de puntjes op de i en over 3 weken gaat hij de spuitcabine in.
Afbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 8:46

:thumleft:

Zo te zien wordt'ie in een donkere kleur gespoten ... :?:

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 8:49

Slategrey a.k.a. Schieffergrau

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 9:03

En waar ga je de brandstof mee in de cilinders 'gooien' :) ?

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 11:20

met plezier

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 11:42

dus ik kan hem binnenkort vast leggen :cheers:


.

Re: 1969 project R op mijn manier

20 sep 2012 13:15

6 oktober smiddags rolt hij uit de spuitcabine :D

Re: 1969 project R op mijn manier

07 okt 2012 15:43

In de spuitcabine:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: 1969 project R op mijn manier

07 okt 2012 16:09

Super mooi!

Re: 1969 project R op mijn manier

07 okt 2012 17:12

Geweldige kleur 8)

Re: 1969 project R op mijn manier

07 okt 2012 18:29

Kleur is echt top :thumleft:

Re: 1969 project R op mijn manier

07 okt 2012 18:35

geweldige kleur 8)


was de binnenkant al gespoten?


benje d.r al over uit wat voor wielen en maten d,r onder gaan :?:

afbouwen doen hun of jij zelf ?

veel plzr

Re: 1969 project R op mijn manier

07 okt 2012 18:37

kan even die foto's niet vinden van die Amerikaan die die slategrey - ik meen - R-gruppe reed met die zwarte banen erover (en die dunne rode lijntjes). Wat een ongelofelijke mooie auto was dat. Ik proef iets dergelijks hier... 8)
Gesloten onderwerp