Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 sep 2012 9:03
Dus je hebt een druipende 996
gelukkig is het een druipende 996 spiegel.
Er schijnt ook weleens wat anders kapot te gaan aan een 996 heb ik gehoord.
27 sep 2012 9:49
Bevestigt maar weer dat Porsche en water niet samengaan
27 sep 2012 13:44
Olaf schreef:Ik mag blij zijn als de mijne deze winter weer rijdbaar is ...

Dat is pas winterklaar maken!
27 sep 2012 20:26
Je bent weer lekker aan de hobby Wout!
Mijn Porsche winterplan is het aanschaffen van een andere Porsche (een die je niet hoeft aan te douwen) en het pimpen van de garage.
Jij iig suc6 met je klusjes. Worden ze weer beter van.
27 sep 2012 21:53
Ik ben vanavond al vast begonnen, kachel motor vervangen en kachel schuiven afgesteld. Eindelijk weer verse lucht waar het hoort. Nu nog wel even een paar evenementen bijwonen en dan de rest van de klusjes.
11 okt 2012 19:50
Wil deze winter het leer van voornamelijk de stoelen herstellen, heb laatst ergens een post gezien van iemand die dit heeft gedaan.
Ging om een aantal stappen, schuuren, ontvetten, verven enz...
iemand een tip waar deze setjes met herstel materiaal te verkrijgen zijn
en ervaringen van gebruikers..............
11 okt 2012 20:11
Van de week auto schorsen, volgend voorjaar onder de laken vandaan trekken...dan kleppen stellen..dan rijden....
11 okt 2012 20:34
lolz.....het is hier geen winter, dus...................rijden met die hap!
11 okt 2012 22:59
@Arjan, ik denk dat je misschien mijn topic bedoelt?
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=33651&hilit=Restauratie&start=275 Even stukje naar beneden scrollen
Ben nog steeds erg tevreden over het resultaat
12 okt 2012 8:48
Deze week heeft de Porsche een beurt gehad en APK. Aandachtspuntje bij APK waren de voorbanden, die zullen we komend voorjaar gaan vervangen.
Hij had een paar kleine roestbobbeltjes, op het linker voorscherm vlakbij de voorruit en onder de koplamp en rechts onder bij de bumper. Deze worden momenteel goed aangepakt, bumper demonteren, mooi maken en spuiten en voorscherm er af, roest aanpakken en spuiten. Tevens gaat ook de sticker van de jachthaven van de motorkap af (boot is verkocht, geen binding meer mee).
Van de winter eens uitzoeken of er een mogelijkheid is om de bestuurdersstoel wat lager te krijgen. Heb altijd het idee dat ik een fractie te hoog zit waardoor je automatisch de stoel verder naar achter zet. Dit resulteert er weer in dat ik een beetje krom ga zitten waardoor ik een lichte pijn in mijn rug krijg na een uurtje sturen. Ik las in een ander topic dat vanaf '86 de stoelen 20mm verlaagd waren voor een betere zit.
12 okt 2012 9:04
Bij ingetrapte koppeling moet de knie ligt gebogen zijn (lengte afstelling) dan de rugleuning zover naar voren zetten dat je polsen bovenop het stuur kunnen rusten zonder je rug uit de leuning te halen, (ellebogen dus ligt gebogen bij het sturen met handen op kwart voor drie) als dit niet te doen is en blijf je dus "gebogen" achter het stuur zitten helpt een lagere stoel ook nauwelijks. Te denken valt dan aan een stuur wat iets dichter naar je toe komt, mijn standaard stuur heb ik vervangen tegen 1 met dezelfde diameter maar 6.3 cm dichter naar mij toe staat (ook 9 cm is mogelijk). Ik zit nu fantastisch.
12 okt 2012 9:11
Thanx voor de tip Hans,
Ik loop altijd te zoeken naar de juiste afstelling van mn stoel (in alle auto's). En als ik die eindelijk gevonden heb, kruipt er iemand anders achter het stuur en begint het hele verhaal van voren af aan.
Met deze ''pijlers'' moet het goed te doen zijn!!
Mucho Gracias
12 okt 2012 9:24
goedemorgen kerel wil je ook nog een lesje "spiegelafstelling" hebben, dan kom je maar een keer langs. Bij de meesten die vinden dat het allemaal al jaren goed staat, is met een andere afstelling een wereld open gegaan.
12 okt 2012 9:36
arjan schreef:Wil deze winter het leer van voornamelijk de stoelen herstellen, heb laatst ergens een post gezien van iemand die dit heeft gedaan.
Ging om een aantal stappen, schuuren, ontvetten, verven enz...
iemand een tip waar deze setjes met herstel materiaal te verkrijgen zijn
en ervaringen van gebruikers..............

Hoi Arjan, geen ervaring maar wel de plannen om hetzelfde te doen. Ik had al gezien dat Willem in zijn restauratie topic een leuke fotoreportage had geplaatst. Als Willem ons nog wilt helpen om te vertellen welke set (op de website staan zoveel flesjes) hij bij Colourlock besteld heeft kunnen wij misschien een gezamenlijke bestelling plaatsen?
12 okt 2012 9:38
Heb hem zojuist een pbtje gestuurd met die vraag
12 okt 2012 13:55
Sandman schreef:- Achterlichten en refelectorbalk laten opknappen in Vianen
Wat gaan ze precies doen met je achterlichten/reflectorbalk? En welk bedrijf is dat? Bij mij zijn ze beetje verkleurd maar dacht dat daar weinig aan te doen is behalve vervangen.
12 okt 2012 14:37
tleuven schreef:Deze week heeft de Porsche een beurt gehad en APK. Aandachtspuntje bij APK waren de voorbanden, die zullen we komend voorjaar gaan vervangen.
Hij had een paar kleine roestbobbeltjes, op het linker voorscherm vlakbij de voorruit en onder de koplamp en rechts onder bij de bumper. Deze worden momenteel goed aangepakt, bumper demonteren, mooi maken en spuiten en voorscherm er af, roest aanpakken en spuiten. Tevens gaat ook de sticker van de jachthaven van de motorkap af (boot is verkocht, geen binding meer mee).
Van de winter eens uitzoeken of er een mogelijkheid is om de bestuurdersstoel wat lager te krijgen. Heb altijd het idee dat ik een fractie te hoog zit waardoor je automatisch de stoel verder naar achter zet. Dit resulteert er weer in dat ik een beetje krom ga zitten waardoor ik een lichte pijn in mijn rug krijg na een uurtje sturen. Ik las in een ander topic dat vanaf '86 de stoelen 20mm verlaagd waren voor een betere zit.
van dit type stoel kan ik de vering 2a3cm meer naar beneden brengen waardoor je dieper komt te zitten.
12 okt 2012 15:46
Klinkt goed, ik houd het in mijn achterhoofd.
@TaxiHans, al een paar keer geprobeerd, ook wat 'gespeeld' met iets dichterbij danwel verderweg maar blijf toch moeite houden een lekkere zit te vinden. Waarschijnlijk zou een stuur wat meer naar je toe komt een oplossing zijn maar wil het stuur graag houden zoals het is.
Zijn er trouwens meer 3.2 rijders die dit herkennen?
12 okt 2012 15:53
het stuur verbouw ik ook niet, dat leg ik ongebruikt in de kast

. Zie ik in die avatar een mooi kleurtje auto???
12 okt 2012 15:57
mooi kleurtje hè

Auto's lijken sowieso erg op elkaar. Jij hebt spoiler achter, ik niet...
Zijn trouwens die stickers op de achterschermen standaard geleverd (en dus bij mij ooit er af gehaald) of was dat een optie?
Als hij straks terug is en weer helemaal perfect is (worden nu paar lelijke plekjes aangepakt) zal ik wat fatsoenlijke foto's schieten en in mijn album plaatsen.
12 okt 2012 16:04
stickers zijn een optie, die van mij had andere (optionele) stickers aan de zijkant maar die vond ik niet mooi. Toen maar deze (Carrera geen turbo) stickers geplaatst en die vindt ik dus wel mooi erop staan.
12 okt 2012 16:36
Linkerdeur goed afstellen.....vorige week gedaan
Remmerij upgrade naar S.......vanmiddag afgerond
Rechter zijkant spuiten vanwege 2 plekjes op het spatbord en een beschadiging op de deur.......15 oktober bij de spuiter
Gele koplamp en mistlampglazen monteren......als hij 20 oktober terug is van de spuiter.
Oliedruksensor aansluiten, teller met oliedruk monteren.......als er iemand met wat tijd en een multimeter er zin in heeft, alle componenten zijn hier.
15 okt 2012 18:26
Ivm het airbag lampje wat blijft branden en niet weg gereset wild worden, vandaag de module vervangen.
Zonder resultaat.
Niets mis met de module die erin zat.
Het lampje blijft namelijk nog steeds branden.
Na een reset geeft de Comp. aan dat alles ok is echter bij sluiten blijft er een storing in het alarm systeem open staan????
Bijrijders stoel eruit om bij het alarm te kunnen en meten.........
Niet iets kunnen vinden.
Stoel weer in gebouwd en later maar weer kijken als het winter is ipv herfst wellicht helpt dat.
15 okt 2012 21:56
Alarm geeft bij ons ook nog steeds een storing aan. Iemand een idee hoe je de afzonderlijke contacten kan testen ? Kan ook aan de radio liggen. Er zit een PCM 1 in. Echter ik vermoed dat er eerst een Becker radio in zat ( vond een codekaart bij de boekjes). Zou het kunnen dat de PCM een storing geeft ? O ja, dan hangt er ook nog een Parrot aan die PCM1 wellicht ook nog een stoorzender. Enfin suggesties om de contactpunten te vinden en te testen ? Leuk klusje voor de winter.
15 okt 2012 22:27
Ook bij mij geeft de uitlees unit naast het Alarm de Radio aan.
Bij mij zit de org. Er nog in.
Lijkt me raar dat het daar dan in zou zitten.
Idd SF wie heeft er suggesties??
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.