Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: imitatie cilinders en zuigers

13 okt 2012 22:23

Ik gok van niet, en ik neem aan dat niemand het hier echt weet tenzij hij/zij leverancier is van Porsche of werkzaam is als inkoper bij Porsche. Het kan gemaakt zijn in een Chinese fabriek welke voor diverse merken levert. Waarbij men stempelt met Porsche logo. Volgens de geleerde hier als dat er niet op staat, is het ook niet dezelfde kwaliteit, toch.

Re: imitatie cilinders en zuigers

13 okt 2012 23:14

Hmm, beetje vreemde discussie. Chinees zegt niets over kwaliteit. Ik heb fabrieken in shanghai gezien, waar de beste spullen staan, en europeese bedrijven hun belangrijkste componenten laten maken. Hetzelfde geld voor duitsland en voor andere bedrijven/segmenten. Wellicht ook voor us, maar daar heb ikzelf weinig goeds van gezien.

Ergo, de locatie maakt niet uit voor de kwaliteit, de leverancier met haar controles en naam wel.

Re: imitatie cilinders en zuigers

13 okt 2012 23:48

Mm mm ik denk dat het allemaal niet zo spannend is .ik denk omdat het om Porsche gaat allemaal spannender gemaakt wordt,ik bijvoorbeeld importeer een product uit Japan ,ondertussen weet ik dat die deze weer laat maken in Korea ,en kom dit zelfde produkt onder verschillende namen weer tegen in Europa ,waarvan ze zeggen dat hun produkt beter is dan dat van mij omdat ik een kleinere marge pak en goedkoper ben . Terwijl het allemaal dezelfde kwalitijd is van de zelfde producent , :? Ik zou zeggen koop dan ook geen i phone ,,,,made in china

Re: imitatie cilinders en zuigers

14 okt 2012 7:33

Het ging erom dat de kwaliteit van AA performance cylinders niet slecht is, maar de quality control wat te wensen overlaat . Als jij een set koopt mag je toch verwachten dat deze binnn de specs is en zou je in principe niet hoeven te controleren. Bij Mahle is dit gewoon goed en kom je zelden een afwijking tegen terwijl je dit bij de hiergenoemde imitatie set nietzo konstant is. Zie je ook weer in de prijs.

China of niet. Heel veel porsche classic onderdelen komen tegenwoordig ook uit china. Hoeft niet slecht te zijn. Maar voor kritieke onderdelen zoals zuigers/cylinders zou ik toch nog steeds voor 'made in germany' of de bekende nickies gaan.

Re: imitatie cilinders en zuigers

14 okt 2012 21:41

Oké Hessel ik snap wat je bedoeld, ben het met je eens dat je met imitatie wel wat naloop werk moet verichten .maar ik denk dat je dit altijd moet doen .orgineel of imitatie ,,
Ik weet niet hoeveel % afwijkingen origineel heeft en of dit meer of minder is dan imitatie .ik denk namelijk dat het probleem bij heinz bv.met zijn 2.2 is dat er is verzuimd om de maten na te lopen van zijn set omdat deze orgineel zijn, en ervan uit is gegaan dat dit wel goed zit, ik ben in iedergeval wel benieuwd wat de oorzaak is bij hem ,en hoop voor hem dat dit allemaal goed komt, zou zeggen iedereen moet zijn gevoel maar achterna gaan of ze imitatie of orineel plaatsen. :D

Re: imitatie cilinders en zuigers

17 okt 2012 18:25

Nog een bericht van roondejong ,,,
 Re: Restauratie porsche 911 T 1971
Kon je topic over zuigers en bussen zo snel niet vinden maar hier:
http://www.ddk-online.com/phpBB2/viewto ... 5&start=30
Is een jongen op DDK bezig een motor van een 912 te reviseren en heeft wat metingen gedaan.
Resultaten spreken voor zich denk ik.
Vooral ook leuk voor de sceptici.

Re: imitatie cilinders en zuigers

20 okt 2012 11:08

Met imitatie denk ik altijd aan "niet origineel, goedkoper alternatief, kwalitatief mindere poging om het origineel te kopieren, maar goed genoeg voor degene die het toch besluit te kopen".

Mijn indruk van sommige specialisten die zuigers en cilinders maken voor Porsche, is dat ze juist de originele kwaliteit evenaren of overtreffen. JE heeft een erg goede naam wat dat betreft.

Hetzelfde geldt voor specialisten die betere alternatieven bieden voor het onderstel, zoals de verbeterde lagers voor draagarmen.

Ik zou dat niet zo snel afdoen als imitatie, het is nl vooral ook bedoeld het origineel te verbeteren ipv te imiteren.

Re: imitatie cilinders en zuigers

20 okt 2012 21:27

Ik zou kijken of je cilinders nog op te boren zijn en dan op maat gemaakte JE zuigers laten maken in de VS. Kun je allemaal regelen via lokale revisie werkplaats en kost je E150 per zuiger en iets van 3 tientjes per cilinder. Anders set van JE of AA kopen. Andere optie is overmaat zuigers van Woesner kopen en je huidige cilinders opboren. Probleem met Mahle is dat voor een 2.2 er geen T zuigers geleverd worden. Dit houdt in dat je S of E zuigers moet kopen, maar die zetten meer uit dan de T zuigers. In mijn geval moet ik dus de cilinders alsnog laten honen om deze extra speling te verkrijgen. Een dure les die ik liever niet gehad had. Succes met je afweging.

Re: imitatie cilinders en zuigers

20 okt 2012 21:41

Ja idd een dure les heinz... Maar je weet wat het probleem nu is ,, voor mij word het een setje JE of AA :wink:
Plaats een reactie