Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

23 okt 2012 19:26

kristof schreef:Dus hoe wil je nu nog een 964-993 gaan vergelijken met een 991 ???

Zal moeilijk worden, want je kan een echte Porsche 911 niet met een Volkswagen 991 vergelijken.
Laatst bijgewerkt door 917 op 23 okt 2012 22:01, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

23 okt 2012 19:49

Idd.
Maar van dat Volkswagen Kever gepruttel zijn ze sinds 1997 van af hoor... :popcorn:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

23 okt 2012 20:21

geweldig topic :cheers:

ik persoonlijk vind het een BOMMM van een auto die 981 8)

de 987 reed al als een scheermes (in mijn ogen beter dan menig 997 buiten de gt mdellen dan he!) de nieuwe 981 zal nog stukken beter rijden.

ik denk dat men hierzo de auto veel te veel onderschat :!: en de maat bevalt mij ook veelmeer dan de 991 :wink:

het front aanzicht vd lichten komt zo dicht bij de carrera gt lees 917 look , mega agressor 8)

ik ben een 964 liefhebber pur sang maar die nieuwe boxster kan mij heel erg bekoren :thumleft:

kan niet wachten op de 1ste fotoshoot :ba:

grtjs knauf

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 14:19

Kijk, dit bedoel ik, wat een bom(metje)...

Afbeelding

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 14:46

Ja die wil ik wel en dan graag in het wit met soewarte ronde dingen eronder voor de banden weet je. Dan nog een paar soewarte accenten erop en ik ben helemaal gelukkig en mijn vrouw ook want dan ben ik dus vaak onderweg. :ba:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 17:34

drknauf schreef:geweldig topic :cheers:

ik persoonlijk vind het een BOMMM van een auto die 981 8)

de 987 reed al als een scheermes (in mijn ogen beter dan menig 997 buiten de gt mdellen dan he!) de nieuwe 981 zal nog stukken beter rijden.

ik denk dat men hierzo de auto veel te veel onderschat :!: en de maat bevalt mij ook veelmeer dan de 991 :wink:

het front aanzicht vd lichten komt zo dicht bij de carrera gt lees 917 look , mega agressor 8)

ik ben een 964 liefhebber pur sang maar die nieuwe boxster kan mij heel erg bekoren :thumleft:

kan niet wachten op de 1ste fotoshoot :ba:

grtjs knauf

+1! dat is het! alle auto's worden luxer en gaan mee met de tijd, maar de Cayman/Boxster zijn veel meer sportwagen dan de 911. Compacter, moter exact in het midden en daardoor briljante rij-eigenschappen. De 981 heeft ook een volwassen look gekregen (al is dat smaak) en daarom ben ik het wel eens met de topictitel mits daarmee bedoeld wordt dat de Cayman/Boxster meer sportwagen-eigenschappen heeft dan een 911

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 18:48

Als het dan toch een Cayman mag zijn, dan een R.
Kwam deze tegen langs de kant van de weg in de Franse Alpen afgelopen zomer : Prachtig :!:
Naast de 964 valt dan weer op dat ook de Cayman eigenlijk al best groot is.

Afbeelding

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 19:02

Ontdek de verschillen:

http://www.roadandtrack.com/var/ezflow_ ... yman-s.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... F430_2.jpg

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 19:06

de kleur is HANS anders :mrgreen:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 21:57

De 911 is niet dood maar springlevend, de 981 leeft echter meer dan ooit tevoren. De nieuwe Boxster verkoopt boven verwachting goed, het is nog niet helemaal mijn ding (een extra sportieve variant zoals de Spyder zou me kunnen overhalen) maar ik kan goed begrijpen waarom de verkoop goed verloopt. De nieuwe Cayman belooft een fantastische auto te worden. De oude sloeg in de EU niet goed aan maar is in Noord Amerika inmiddels helemaal omarmd. Sprak op de Porsche Days in Spa uitbgebreid over de nieuwe Cayman met mensen van Porsche exclusive en ook daar kijkt men tegen de generatie 981 ook anders aan dan de 987. Men verwacht dat de 981 Cayman meer als alternatief voor de 991 zal worden gezien dan de 987 tov de 997. De tijd zou ook rijp zijn voor snellere versies die de Carrera overtrefft en dan niet zoals de Spyder/CR aan het einde van de levenscyclus.

Afwachten allemaal maar daar waar ik vroeger bij Porsche ook alleen maar keek naar de 911 deed de Spyder me bij de Boxster belanden en ben ik erg benieuwd naar de 981 Cayman!

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 22:53

Ik snap de "groter/logger" opmerking niet zo...

993 4S: 1.450kg, 4.25m lang, 1.79m breed, 1.28m hoog
997 mk2 4S: 1.485kg, 4.43m lang, 1.85m breed, 1.30m hoog
991 4S: 1.440kg, 4.44m lang, 1.85m breed, 1.29m hoog
2012 335i Sedan: 1.495kg, 4.62m lang, 1.81m breed, 1.42m hoog (zomaar als vergelijk)

Dus in 20 jaar(!) is hij 10kg afgevallen, 19cm langer geworden, 6cm breder en 1cm hoger.... Poe he, wat een ENORME bak is het geworden ;)

Ik geef toe, hij lijkt op het eerste gezicht wel groter, maar is dat dus (blijkbaar) niet echt.... Toch?

Zie er met regelmaat een rijden, ziet er goed uit hoor! Zeker niet "groot"... Kijk, een Panamera, DIE is groot :cheesy: (al wen ik daar ook steeds meer aan)....

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 23:20

tis gewoon een lomp pleuris ding die 991 :shock: :mrgreen: :wink: LOL

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 23:34

Pascal schreef:Ik snap de "groter/logger" opmerking niet zo...

Dus in 20 jaar(!) is hij 10kg afgevallen, 19cm langer geworden, 6cm breder en 1cm hoger.... Poe he, wat een ENORME bak is het geworden ;)

Ik geef toe, hij lijkt op het eerste gezicht wel groter, maar is dat dus (blijkbaar) niet echt.... Toch?

Zie er met regelmaat een rijden, ziet er goed uit hoor! Zeker niet "groot"... Kijk, een Panamera, DIE is groot :cheesy: (al wen ik daar ook steeds meer aan)....


Ik ben het helemaal met je eens, Sigrid!

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 23:40

ver boven de 200 schreef:Ik ben het helemaal met je eens, Sigrid!

Ik denk dat je Pascal bedoelde :wink:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 23:44

haha, je hebt helemaal gelijk, sorry Pascal en sorry Sigrid :oops:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

24 okt 2012 23:50

Je kan echt heel makkelijk te ver gaan Jurgen... Ga je schamen! :cheesy:

Ontopic moet ik er nog eens eentje naast de 356 zetten... Dan zijn ALLE 911's enorm :cheesy:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 0:15

Subdriver schreef:Ik heb (heel even) met de gedachte gespeeld een nieuwe te kopen maar na een proefritje wist ik het zeker; dit is hem voor mij niet meer!


Eens! Ik reed ook proef en het prijskaartje vermeldde 189.000 euro. Wel een aardige auto verder, maar toch. Ik miste in de 991 het specifieke en ó zo zalige Porsche gevoel van mijn huidige 996. Mijn huidige rijdt meer zoals een echte sportwagen. Ik geef toe dat het rijden in een 991 wellicht wat comfortabeler is, maar daarvoor koop ik geen Porsche. Al die lui die een 991 kopen missen volgens mij het concept van wat een sportauto werkelijk inhoudt. Ik hoefde alleen een handtekening te zetten onder de offerte, maar de 991 biedt mij niet wat ik zoek, de 996 blijft voor mij de top! :drive:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 3:39

Een 991 kost (in Belgie) standaard 90.000 Euro.
Je kan niet op een auto om 100.000 Euro opties zetten en dan klagen dat hij teveel luxe heeft...

Er gewoon inzitten geeft mij al het Porsche-gevoel en dat heb ik niet met de Boxster/Cayman, eender hoe hard hij hier opgehemeld wordt of hoe goed hun motor wel geplaatst is tov de 911 of hoeveel ze wel dichtgeknepen worden om grote broer niet onder druk te zetten.
De 911 is een icoon die ze wilden laten doodgaan in de jaren '90 en die ze moeten in leven houden hebben of we spraken niet meer over Porsche en die nu levendiger is dan ooit.
My two cents, your mileage may vary :salut:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 4:56

Pascal schreef:997 mk2 4S: 1.485kg, 4.43m lang, 1.185m breed, 1.30m hoog


Echter heeft deze 997 wel hele brede heupen :shock: :wink:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 6:38

moderne auto's zijn gewoon veel groter dan de oudere 911's. Die verrassing had ik ook al eerder...

Afbeelding

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 7:21

@Harald: maar da's dan ook geen Mini meer. :wink:

Pascal schreef:Ontopic moet ik er nog eens eentje naast de 356 zetten... Dan zijn ALLE 911's enorm :cheesy:


Is dat zo?
Afbeelding

Van wat ik kan vinden zijn ze net zo hoog (1321mm), is de oer-911 langer (4163 vs 4013mm) maar is de 356 wel weer breder (911: 1610; 356: 1676mm).
Waarvan akte.

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 8:20

da's wel een heel mooie foto Patrick ! :thumleft:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 11:16

Peter 993 schreef:Kijk, dit bedoel ik, wat een bom(metje)...

Afbeelding


Deze wil ik ook wel in die kleur :cheers:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 11:25

erwin996 schreef: Ik miste in de 991 het specifieke en ó zo zalige Porsche gevoel van mijn huidige 996. Mijn huidige rijdt meer zoals een echte sportwagen. Ik geef toe dat het rijden in een 991 wellicht wat comfortabeler is, maar daarvoor koop ik geen Porsche. de 996 blijft voor mij de top! :drive:


Je zou er net één gekocht hebben!!!! :cheers: :ba: :cheers:

Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....

25 okt 2012 11:46

Dus in 20 jaar(!) is hij 10kg afgevallen, 19cm langer geworden, 6cm breder en 1cm hoger.... Poe he, wat een ENORME bak is het geworden

Ik geef toe, hij lijkt op het eerste gezicht wel groter, maar is dat dus (blijkbaar) niet echt.... Toch?


Toch !!

Afbeelding

en dat is 964 tot 997, dus nog niet de 991
Plaats een reactie