Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
02 nov 2012 11:55
Overigens wordt er nog steeds grof geld betaald voor een mooie Pagode of SL hoor. Mijn zoektocht naar een nette Wagoneer op lpg gaat voorlopig niet door.
02 nov 2012 12:17
Tsja, wat denk je van de bedrijfjes die gasinbouw doen.... Dat is pas huilen als dit doorgaat.
02 nov 2012 13:02
ik denk dat die meer balen van de +7c accijns
Ik weet niet of zij zo afhankelijk zijn van de oldtimer markt, eerder van de youngtimer markt
02 nov 2012 14:59
Ik denk dat als de plannen allemaal doorgaan dat alle hard werkende mensen beginnen te huilen.....en dat de tokkies de vlag uithangen.....
02 nov 2012 15:31
Waarom, omdat de oldtimers goedkoper zullen worden in aanschaf?
02 nov 2012 16:03
Haha, nee, bully, ik bedoel de plannen in het algemeen, zorgverzekering enz..
02 nov 2012 16:50
Hartwiek schreef:Ik denk dat als de plannen allemaal doorgaan dat alle hard werkende mensen beginnen te huilen.....en dat de tokkies de vlag uithangen.....
Laten we de PVDA dan maar voortaan de 'TOKKIEPARTIJ' gaan noemen.....
02 nov 2012 22:06
Cazzo Super Veloce schreef:Ik ga er van uit dat die 0% bijtelling ook niet gehandhaafd blijft...
En terecht. Belachelijke regeling die 0% bijtelling. En de youngtimerregeling voor auto's vanaf 15 jaar vind ik helemaal belachelijk. Direct afschaffen.
03 nov 2012 13:09
Die 0% slaat inderdaad nergens op.... Een tijdje terug was er iemand die een zaak aan ging spannen over die verschillende bijtellingen (de percentages).... Het uitgangspunt was, dat je bijtelling een compensatie is voor loon-in-natura, dus omdat je prive voordeel hebt van een auto van de zaak, moet je bijtelling betalen. Dat klopt, helemaal goed.... Dat er een paar percentages in zitten is op zich ook prima, je mag mensen best stimuleren om een zuinigere/schonere auto te rijden. Echter, die 14%, 7% en 0% slaan nergens op, want het prive voordeel van een EV is net zo groot (mwa) als dat van een vieze diesel (even over 1 kam scheren).
0% zou impliceren dat iemand GEEN prive voordeel heeft van een "elektrische auto".... En dat klopt niet en is dus ongelijke behandeling....
Weet iemand of dat uiteindelijk nog een echte zaak is geworden eigenlijk?
(enne, die MRB op oldtimers, zo jammer... Ik zeg: blauwe platen -> dan niet nodig!

)
03 nov 2012 13:27
917 schreef: En de youngtimerregeling voor auto's vanaf 15 jaar vind ik helemaal belachelijk. Direct afschaffen.
Neen, neen, ben ik niet met je eens
03 nov 2012 14:29
Ewout schreef:917 schreef: En de youngtimerregeling voor auto's vanaf 15 jaar vind ik helemaal belachelijk. Direct afschaffen.
Neen, neen, ben ik niet met je eens

Als een regeling totaal het oorspronkelijke doel niet meer bedient moet je hem mi inderdaad afschaffen en het oorspronkelijke doel weer proberen te dienen: liefhebbers die incidenteel en beperkt voor de lol rijden niet onevenredig zwaar belasten. En als dat toevallig met een W123 300D is, mij best.
Je moet mi dus alle Daily Drivers over 1 kam scheren, of dat nu een Passat is of een 190D uit '83.
En niet alle oude auto's boven een bepaalde leeftijd. Dus iets van een dagenkaart dan maar weer.
Beperken van gebruik (kilometers) gaat niet werken.
Laatst bijgewerkt door
lindemans op 03 nov 2012 14:40, in totaal 1 keer bewerkt.
03 nov 2012 14:34
Ze verzinnen eerst slooppremies voor oudere auto's en belastingvrije zuinige milieu-vriendelijke auto's. Dit voor een beter milieu. Tegelijkertijd is er een regeling om het aantrekkelijk te maken om een 15 jarige (of oudere) milieuverpester als bedrijfsauto te kiezen met een gunstige bijtelling. Hoe krom kan het zijn hier in Nederland.
03 nov 2012 15:28
@917: bekijk het eens van deze kant;
Ik ken een bedrijf waar de 'junior vertegenwoordiger' in het 1e jaar nog geen nieuwe leaseauto krijgt maar eerst een jaarcontract met een oude Golf/Astra/Rover/Audi 80 whatever.
Als die youngtimer regeling niet zou bestaan kost het die nieuwe medewerker nog méér dan een nieuwe auto met 20 of 14% bijtelling.
03 nov 2012 18:41
Hoi Remmel,
zo'n junior-vertegenwoordiger kan toch ook heel goed in een Citroen C1 of een Dacia rijden? Die zijn bijna gratis

Als dan de bijtelling nog teveel is dan weet ik het ook niet meer. Bijtelling houdt altijd nog in dat je prive met deze auto mag rijden. Voor die paar centen bijtelling kan je zelf nooit een auto rijden. Iedereen moet onderaan beginnen. Vroeger kon je vertegenwoordigers herkennen aan hun kale, in kleur wit (was goedkoopste uitvoering) gespoten golfjes o.i.d. Niks mis mee. Maar men wenst daar niet meer in gezien te worden.
Ik blijf erbij, firma-wagens zouden alleen fiscaal voordeel mogen hebben in een zo eenvoudig mogelijk type. Anders zelf bijlappen.
03 nov 2012 18:44
Heb jij soms niet de mogelijkheid om een auto op de zaak te zetten?
03 nov 2012 19:47
Grappig dat de algemene mening is dat de VVD stemmer hier de pineut van is... Ik denk dat de gemiddelde PvdA stemmer er juist op achteruit gaat met zijn MB190D! Goed gedaan VVD
De gemiddelde VVD stemmer zou hier geen traan om moeten laten. Ik moet bekennen dat ik met mijn eerdere P's ook de intensie had om deze lekker goedkoop WB vrij te rijden, maar dat idee heb ik laten varen en mijn hobby niet te laten beinvloeden.
Zoals hierboven regelmatig al genoemd maak ik me meer zorgen over de ziektekosten verzekering! Als alles geniveleerd gaat worden, moet ik straks met mijn salarisstrook naar de bakker zodat hij dan kan bepalen wat een brood voor mij gaat kosten... Het is een feit dat minder bedeelden ongezonder leven en vaker beroep doen op onze gezondheidszorg. Als zij nu ook nog veeeeeeel minder hoeven te betalen is er helemaal geen prikkel meer om danwel gezonder te leven, danwel minder vaak voor een kuchje naar de huisarts te gaan.
Ik dacht dat ik dit nooit zou zeggen, maar gelukkig heeft de oppositie nog een meerderheid in de eerste kamer en hebben ze al aangegeven dat de ziektekosten regeling nooit geaccepteerd gaat worden.
03 nov 2012 23:41
Even voor de duidelijkheid, ben het met je eens, dat een persoon met "één auto" er inderdaad weinig van merkt. Maar ken diverse mensen die meerdere oldtimers hebben staan. Gewoon, omdat ze het mooi vinden! En die mogen dus ineens dan toch wel aardig wat gaan neertellen.... Wij hadden het plan om een ander huis te kopen, met een grote garage, waar ik dan ook leuk oldtimers in kon "sparen".... Gewoon, een kever, een T1 bus, een <73 911, dat soort wagens (ook wel ander spul overigens)... Maarja, als die allemaal 3 tientjes per maand EXTRA gaan kosten, wordt het toch even listig....
04 nov 2012 0:27
Eerlijk is eerlijk.. Jou verlanglijstje komt redelijk overeen met de mijne, echter voor mij zal dat een droom blijven. Je bent inderdaad een van de oprecht gedupeerden. Meerdere klassiekers worden op deze manier (helemaal) onbetaalbaar.
Een eerlijke oplossing zou die van Olaf/Patrick911 zijn:
patrick911 schreef:Olaf schreef:Met zo'n dagenkaart heb ik helemaal geen probleem ...
... en zouden ze wat mij betreft voor elke liefhebbers auto in mogen voeren
Ze zouden kunnen kijken naar hoe ze het in Australie hebben gedaan. Club-registratie voor liefhebber/vrijetijds auto's met een optie om een 40 dagen kaart (AUS$67) of 90 dagen (AUS$132) kaart (of eigenlijk logboek) te kopen. Vergeleken met de 450 die ik jaarlijks voor de Mazda betaal is dat goed te doen. En 90 dagen, da's bijna ieder weekend beide dagen rijden.
Scheelt trouwens ook een hoop bij verzekeren, omdat ze weten dat het gebruik van de auto beperkt is.
Enige probleem hier is als je gepakt wordt met een niet ingevuld logboek; dat overkwam mij helaas op de eerste dag al (en niet omdat ik het systeem wilde omzeilen, maar omdat ik geen pen in de auto had) en kostte me meer dan $400.
O ja, en je moet lid zijn van een geregistreerde club; kan me voorstellen dat ook dat niet voor iedereen handig/wenselijk is.
04 nov 2012 3:23
je zult maar net een jaar bezig zijn geweest met het opknappen van een nissan patrol van 1986 die 2130 kg weegt
dan kun je in de toekomst dus 2348.00 euro pj aftikken

had ik dat geweten had ik een kjn gekocht
04 nov 2012 9:27
Tot en met het plaatje is het inderdaad "damn, zonde", maar daarna wordt het ineens geen hobby meer

... Dus in dat geval: pech als je "misbruik" van een regeling wilde maken....
Toch? Dit is niet zwart-wit naar jou, begrijp me niet verkeerd, jij heb een oude auto helemaal netjes en mooi gemaakt, maar als je in een oude Patrol rondrijdt (als dagelijks vervoer!), dan maak je misbruik van de regeling, dat is even mijn bedoeling!
04 nov 2012 9:36
Geen misbruik Pascal, gebruik van een bestaande regeling. En dat doen we allemaal. En de een levert het meer voordeel op dan de andere, maar die profiteert weer meer van een andere regeling.
04 nov 2012 9:50
+1,

Tsja...
04 nov 2012 9:53
dan maar op camper kenteken?
zitten ook mooie exemplaren tussen.
04 nov 2012 10:36
Wat hier steeds door elkaar loopt is "misbruik van de regeling " alsof dat iets illegaals zou zijn.
Als iets mag dan mag dat natuurlijk.
De intentie van de oldtimer regeling is natuurlijk om de echte hobbymatige autos niet onevenredig te benadelen.
Als er vervolgens veel oude diesels en autos op LPG als daily driver van die regeling gebruik gaan maken is dat vooralsnog legaal, maar nooit de intentie geweest om dat te stimuleren.
Als dat een groot onwenselijk neveneffec tis, is het logisch dat dat op de helling gaat.
04 nov 2012 10:44
Ewout schreef:Heb jij soms niet de mogelijkheid om een auto op de zaak te zetten?

Ik snap niet zo goed waarom sommigen aannemen, dat het hebben van een mening altijd voortkomt uit frustratie van wat diegene zelf wel of niet kan.
Het leuke van dit forum is dat hier een mix is van mensen die lachend de prijs voor een nieuwe 911 kunnen aftikken, en anderen die met creativiteit en relatief low budget een oudere 911 op de weg kunnen houden. Best bijzonder en vooral leuk !
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.