02 nov 2012 20:49
racebeus schreef:Nee beholt, niet te moeilijk.
Nu je zelf wat toelichting hebt gegeven is je boodschap wel duidelijk.
Echter het "WOBvoorbeeldverzoek" wat jij citeerde is inderdaad een beetje onleesbaar door spelfouten en krom taalgebruik.
Vroeg me daarbij af of justitie zo'n verzoek wel in behandeling zal nemen?
Ben zelf verder aardig op de hoogte van de informatie op o.a FS
02 nov 2012 20:54
ChrisGT schreef:Het is soms echt bizar tot welke lengte mensen willen gaan omdat ze zich niet aan de regels kunnen houden. Al die tijd die je hier in steekt had je ook je ook kunnen besteden aan 6 km langzamer rijden zodat je geen boete krijgt en dit niet hoeft te doen![]()
![]()
Vind je het zelf niet heel erg triest dat je op deze manier onder boetes van een paar euro probeert uit te komen?
ps: voorbeelden mbt WOZ kan ik wel begrijpen, daar heb je zelf geen invloed op.
02 nov 2012 21:00
02 nov 2012 21:10
02 nov 2012 21:19
Targa Floriaan schreef:beholt schreef: Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Een kopie van die akte gaat naar de Nederlandse Bank. Daar wordt tegenwoordig een bedrag aan gekoppeld van 630.000 euro. Dit is het bedrag wat ze gemiddeld aan een persoon "verdienen" middels belastingen. Hiermee kan de Nederlandse bank/overheid speculeren op de internationale markt en zorgen voor een goede samenleving. helemaal niet gek dus.
...
Je kunt die BV opheffen en daar zijn juridische stappen voor nodig.
Heb je dat gedaan dan ben je soeverein net als beatrix en bv diplomaten. Vandaar dat die dus ook geen belasting betalen en onder boetes uitkomen.
Het CJIB stuurt een bekeuring aan die "natuurlijk persoon" en die natuurlijk persoon heb je opgeheven dus bestaat niet meer.
Het creëren van "natuurlijke personen" is onrechtmatig gebeurt. je bent baby en kan niet reageren maar als je ouders jou niet aangeven zijn ze strafbaar.
Dit is in strijd met de mensenrechten artikel 4.
Je spreekt de overheid hier op aan (CJIB, belastingdienst etc etc).
Verschrikkelijk belangrijk is dat je hier gen misbruik van maakt. Okay, Beatrix betaald dan wel geen belasting maar dat wil niet zeggen dat je geen verplichting hebt tegenover onze samenleving.
Belasting betalen moet dus vind ik maar niet op de manier zoals ze ons behandelen met dwangbevelen en dreiging van inbeslagname en weet ik wat.
Iedereen moet zijn verantwoordelijkheid nemen tov de ander die het moeilijker heeft
jaja, en condensstrepen van vliegtuigen bevatten chemicalien, twin towers zijn door Bush persoonlijk neergehaald en sinterklaas is de vader van de paashaas...
02 nov 2012 21:21
02 nov 2012 21:26
02 nov 2012 21:29
02 nov 2012 21:31
beholt schreef:hallo allemaal, als ik een verkeerde toon in de berichten heb zeg het dan he!!
02 nov 2012 21:37
02 nov 2012 21:50
02 nov 2012 21:56
beholt schreef:Dit behoeft enige uitleg ja m.b.t die naam gebruiken....
het begint namelijk zo. Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Een kopie van die akte gaat naar de Nederlandse Bank. Daar wordt tegenwoordig een bedrag aan gekoppeld van 630.000 euro. Dit is het bedrag wat ze gemiddeld aan een persoon "verdienen" middels belastingen. Hiermee kan de Nederlandse bank/overheid speculeren op de internationale markt en zorgen voor een goede samenleving. helemaal niet gek dus.
Enfin, die "natuurlijk persoon" (lees BV) wordt aangeschreven in hoofdletters. Daarom krijg je van het CJIB, de belastingdienst en de banken altijd brieven waar je naam in hoofdletters geschreven staat. Kijk maar in de brieven en kijk maar op jouw bankpas (behalve Triodos, die ziet jouw dus graag als mens)
Het gebruik van hoofdletters stamt uit de romeinse tijd en stond voor maximaal statusverlies (slaaf). Zoek het maar op.
beholt schreef:Maarten schreef:Als je dit echt voor laat komen dan moet je niet gek opkijken als de boete verdubbelt. Het deel over de dwangsom klopt wel. Ik heb net 1200E ontvangen vanwege een te late reactie op mijn WOZ bezwaar
Jij hebt het ontvangen?? waar ging dat dan over?? Heeft het veel tijd en energie gekost om het geld te krijgen??
02 nov 2012 22:06
de Fiscalist schreef:Ik heb toevallig onlangs bezwaar gemaakt tegen een boete, en daarbij een wob verzoek gedaan.
Nu krijg ik als reactie een niets zeggende brief dat alles echt in orde is en rechtmatig en dat de officier de boet dus in stand laat. Er wordt chter met geen woord gesproken over mijn wob verzoek....
Ik neem aan dat de reactie daarop nog komt. Ik zal ze er tzt even vriendelijk aan herinneren en de verplichte twee weken nog geven...uiteraard met de ingebrekestelling erbij![]()
Vind het trouwens schokkend dat je geen serieuze behandeling krijgt van je bezwaar, slechts de mededeling dat alles echt klopt en de boete terecht is. Jaja en dat moet ik dan geloven...
02 nov 2012 22:34
de Fiscalist schreef:Ik heb toevallig onlangs bezwaar gemaakt tegen een boete, en daarbij een wob verzoek gedaan.
Nu krijg ik als reactie een niets zeggende brief dat alles echt in orde is en rechtmatig en dat de officier de boet dus in stand laat. Er wordt chter met geen woord gesproken over mijn wob verzoek....
Ik neem aan dat de reactie daarop nog komt. Ik zal ze er tzt even vriendelijk aan herinneren en de verplichte twee weken nog geven...uiteraard met de ingebrekestelling erbij![]()
Vind het trouwens schokkend dat je geen serieuze behandeling krijgt van je bezwaar, slechts de mededeling dat alles echt klopt en de boete terecht is. Jaja en dat moet ik dan geloven...
02 nov 2012 23:49
03 nov 2012 1:04
03 nov 2012 1:15
03 nov 2012 11:33
Maarten schreef:beholt schreef:Dit behoeft enige uitleg ja m.b.t die naam gebruiken....
het begint namelijk zo. Bij jouw geboorte is een geboorteakte opgemaakt. Hiermee wordt een soort van "BV" van jou gemaakt. Ze noemen dit de "natuurlijk persoon".
Enfin, die "natuurlijk persoon" (lees BV) wordt aangeschreven in hoofdletters. Daarom krijg je van het CJIB, de belastingdienst en de banken altijd brieven waar je naam in hoofdletters geschreven staat. Kijk maar in de brieven en kijk maar op jouw bankpas (behalve Triodos, die ziet jouw dus graag als mens)
Het gebruik van hoofdletters stamt uit de romeinse tijd en stond voor maximaal statusverlies (slaaf). Zoek het maar op.
Als je dit echt gelooft dan heb ik medelijden met je.
03 nov 2012 11:44
beholt schreef:Waarom zou je medelijden hebben met iemand die de feiten kent? Wat ik opnoem is feitelijk aan te tonen. Als je ergens in gelooft weet je het niet zeker.
Overigens zitten hier tig advocaten op en hebben we regelmatig discussies met elkaar in een groep. Daar zitten directeuren tussen van grote bedrijven, artsen, advocaten etc.
Kortom mensen die niet op hun achterhoofd zijn gevallen.Maar je moet dit allemaal wel snappen en het grotere geheel zien
03 nov 2012 11:57
Maarten schreef:Gelukkig zijn mijn vrienden allemaal putjesschepper.
03 nov 2012 13:11
horn schreef:beholt schreef:hallo allemaal, als ik een verkeerde toon in de berichten heb zeg het dan he!!
een beetje hyper. net binnen, niet rondkijken en meteen beginnen te bleren. en dan verbaasd zijn als je reacties krijgt.
maar ach, ieder vogeltje zingt etc. zing lekker verder.
03 nov 2012 13:21
Je kunt ook gewoon de conclusie trekken dat hij je niet als vriend ziethorn schreef:en bedankt he.Maarten schreef:Gelukkig zijn mijn vrienden allemaal putjesschepper.
03 nov 2012 13:26
03 nov 2012 13:34
03 nov 2012 15:58
horn schreef:Maarten schreef:Gelukkig zijn mijn vrienden allemaal putjesschepper.
en bedankt he.