Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

18 jun 2005 0:12

EriC4C schreef:
robbie965 schreef:dan heb je de snelste van het forum 8)

Wauw :!: ..... ook echt iets om trots op te zijn. :roll:


ik vind dat je daar best trots op kunt zijn

dat begon vroeger al met wie de snelste brommer had 8)

18 jun 2005 7:20

michael schreef:Wat doen jullie toch met die bakken? :wink: . Die van mij heeft nergens last van.


Jij hebt wel een '85er, die van mij is 2 jaar ouder. Kan het niet zijn dat jij een andere boite hebt ? Of d'er zit misschien een USA-versie in die minder of niet krrrr... :roll: Of ze was net gereviseerd toen j'em gekocht hebt. :?: :?: :?:

18 jun 2005 7:42

Jaco schreef:Heb met mn ex-930 precies hetzelfde gehad, van 2 naar 3 rustig aan!! Geloof wel dat de bak beter gereviseerd kon worden. Blijf nog steeds onder de indruk van de snelheid per versnelling: 155 in 2, 220 in 3 en volgens het boekje 305 in 4 (snelst gereden op de teller 285, met armen die 2x zo dik waren en een adrenaline peil van +500% :twisted: )


Geloof ik graag want elk steentje/putje dat zich op de weg bevindt voel je in zo'n wagen en ik veronderstel dat jij er dan nog de originele Fuchsen op had liggen waardoor hij nog vrij soepel op de baan lag. Dat vind ik nu juist zo knap aan die 930'ers die nog aanvoelen als heel brute maar puur mechanische sportkarren van 20-25 jaar terug zonder al te veel electronica. Dat stuur MOET je gewoon elke seconde goed vasthouden.

Die verhoudingen in 2de en 3de haal ik niet. 130-135 in 2e en 200-210 in 3de en hij zat op 7000 rpm. Ligt er misschien aan omdat ik er 18inch velgen op heb liggen.
Wat zijn de snelheden in 2-3-4 die je nu behaalt met die 5-boite ?

Michael,
Kun jij iets zeggen over de topspeeds die je in 2de en 3de haalt ?

18 jun 2005 9:19

robbie965 schreef:
EriC4C schreef:
robbie965 schreef:dan heb je de snelste van het forum 8)

Wauw :!: ..... ook echt iets om trots op te zijn. :roll:

ik vind dat je daar best trots op kunt zijn
dat begon vroeger al met wie de snelste brommer had 8)

Nee hoor, nooit een brommer gehad, gewoon slim geweest, 2 jaar doorgespaard, rijbewijs gehaald en een kever gekocht :cheesy:

18 jun 2005 10:55

Chris_lbr schreef:Geloof ik graag want elk steentje/putje dat zich op de weg bevindt voel je in zo'n wagen en ik veronderstel dat jij er dan nog de originele Fuchsen op had liggen waardoor hij nog vrij soepel op de baan lag. Dat vind ik nu juist zo knap aan die 930'ers die nog aanvoelen als heel brute maar puur mechanische sportkarren van 20-25 jaar terug zonder al te veel electronica. Dat stuur MOET je gewoon elke seconde goed vasthouden.

Die verhoudingen in 2de en 3de haal ik niet. 130-135 in 2e en 200-210 in 3de en hij zat op 7000 rpm. Ligt er misschien aan omdat ik er 18inch velgen op heb liggen.
Wat zijn de snelheden in 2-3-4 die je nu behaalt met die 5-boite ?

Michael,
Kun jij iets zeggen over de topspeeds die je in 2de en 3de haalt ?


Inderdaad, had de originele 16" Fuchsen toen met Bridgestones die super reden, later (8000 km na nieuw) de achterbanden vervangen voor Marshalls zonder N codering. Oei, harder dan 220 op de teller was niet verantwoord!! je had 2 banen nodig, leek wel dronken :drunken:
Weet niet precies welke snelheden ik nu haal, geloof : 125 in 2, 175 in 3, 225 in 4 en de rest in 5. Ik zal proberen om dat dit weekend eens te testen. Kan natuurlijk ook in het instructieboekje kijken naar de curves, maar zie het liever met eigen ogen. :drive:

Mr. niet krakende versnellingsbak schreef:
Wat doen jullie toch met die bakken? . Die van mij heeft nergens last van.

Michael, laat mij maar even.... :twisted: :twisted:

18 jun 2005 22:12

Jaco schreef:Mr. niet krakende versnellingsbak schreef:
Wat doen jullie toch met die bakken? . Die van mij heeft nergens last van.

Michael, laat mij maar even.... :twisted: :twisted:


Vroem...krrrrr.... klik (sh*t, eindelijk) vroooeeem !!!!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

18 jun 2005 23:31

paSCal schreef:
robbie965 schreef:
EriC4C schreef:
robbie965 schreef:dan heb je de snelste van het forum 8)

Wauw :!: ..... ook echt iets om trots op te zijn. :roll:

ik vind dat je daar best trots op kunt zijn
dat begon vroeger al met wie de snelste brommer had 8)

Nee hoor, nooit een brommer gehad, gewoon slim geweest, 2 jaar doorgespaard, rijbewijs gehaald en een kever gekocht :cheesy:


je weet niet wat je hebt gemist paSCal

18 jun 2005 23:44

Chris_lbr schreef:
michael schreef:Wat doen jullie toch met die bakken? :wink: . Die van mij heeft nergens last van.


Jij hebt wel een '85er, die van mij is 2 jaar ouder. Kan het niet zijn dat jij een andere boite hebt ? Of d'er zit misschien een USA-versie in die minder of niet krrrr... :roll: Of ze was net gereviseerd toen j'em gekocht hebt. :?: :?: :?:


Is een 86er met de originele eurobak en ook niet gereviseerd.

18 jun 2005 23:46

Chris_lbr schreef:
Jaco schreef:Heb met mn ex-930 precies hetzelfde gehad, van 2 naar 3 rustig aan!! Geloof wel dat de bak beter gereviseerd kon worden. Blijf nog steeds onder de indruk van de snelheid per versnelling: 155 in 2, 220 in 3 en volgens het boekje 305 in 4 (snelst gereden op de teller 285, met armen die 2x zo dik waren en een adrenaline peil van +500% :twisted: )


Geloof ik graag want elk steentje/putje dat zich op de weg bevindt voel je in zo'n wagen en ik veronderstel dat jij er dan nog de originele Fuchsen op had liggen waardoor hij nog vrij soepel op de baan lag. Dat vind ik nu juist zo knap aan die 930'ers die nog aanvoelen als heel brute maar puur mechanische sportkarren van 20-25 jaar terug zonder al te veel electronica. Dat stuur MOET je gewoon elke seconde goed vasthouden.

Die verhoudingen in 2de en 3de haal ik niet. 130-135 in 2e en 200-210 in 3de en hij zat op 7000 rpm. Ligt er misschien aan omdat ik er 18inch velgen op heb liggen.
Wat zijn de snelheden in 2-3-4 die je nu behaalt met die 5-boite ?

Michael,
Kun jij iets zeggen over de topspeeds die je in 2de en 3de haalt ?


ongeveer 140 in z'n 2 en 220 in z'n 3.

19 jun 2005 14:29

Rij jij zo hard dan? :lol:

19 jun 2005 20:13

Voor 2 weken terug 6 uur s'morgens van Swalmen naar Horst en terug naar Reuver in 35 minuten, gelijk half N. Limburg gewekt :lol: .

19 jun 2005 22:45

Was het echt maar HALF Noord-Limburg ? Want ik heb al een verhaaltje gehoord over die brulpijp van jou... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

19 jun 2005 22:46

RS-R schreef:Rij jij zo hard dan? :lol:


Nee, vliegt gewoon zo traag :lol:

19 jun 2005 23:36

michael schreef:Voor 2 weken terug 6 uur s'morgens van Swalmen naar Horst en terug naar Reuver in 35 minuten, gelijk half N. Limburg gewekt :lol: .


das vrij snel :shock:

28 jun 2005 21:55

't Is dus bijna zover. Gisteren de P binnengedaan bij Van Beurden.
Programma :
- autokeuring
- jaarlijks nazicht/onderhoud
- upgrade van de motor
- nieuwe remschijven + remblokjes achter en voor

Zit nu wel tot volgende week zaterdag zonder P :cry: :cry: :cry:

28 jun 2005 22:10

Ik zit ook effetjes zonder [beurtje, apk], maar volgende week krijg je een andere auto terug. Ik hoop wel dat je uitlaat niet ontploft :wink: .

28 jun 2005 22:20

Die galvanisé uitlaat heeft wel grote buizen hé :elephant: dus 't zal wel meevallen zeker

28 jun 2005 22:26

Onderschat niet de klappen wat ie gaat krijgen..... :wink: :wink: , dacht gisteren nog dat de hele achterkant detoneerde... :wink:

29 jun 2005 20:09

Staat hij dan niet een beetje te rijk afgesteld soms ? Wat is je verbruik momenteel ?

29 jun 2005 23:21

Hij MOET zelfs rijker afgesteld worden.

Verbruik hou ik niet meer bij, is toch alleen maar om van te :cry: .

30 jun 2005 21:23

hm ! Belooft... :roll:

01 jul 2005 20:18

Zeg Michael, vraagje : heb jij verleden jaar na je upgrade die nieuwe turbo eerst een tijdje ingereden of zo ? Indien ja, hoe en hoelang ?

02 jul 2005 0:26

Chris_lbr schreef:Zeg Michael, vraagje : heb jij verleden jaar na je upgrade die nieuwe turbo eerst een tijdje ingereden of zo ? Indien ja, hoe en hoelang ?


Nee, niet echt, heb verder ook niks gehoord over inrijden ofzo.

02 jul 2005 0:37

Dus direct full speed mogen geven ? Ik heb gisteren een mailtje hierover gestuurd aan ImagineAuto en daarnet een antwoord gehad. Ze raden toch aan om de eerste 100 km niet te boosten, daarna is alles toegelaten. :D
Overigens wel zeer knap zo'n nieuwe turbo. Zit totaal geen speling op die as en het draait als boter.

02 jul 2005 0:44

Heb de eerste 100 km niet echt geboost.

Wacht maar eens af na die 100 km en het molentje eens echt mag draaien :shock: :lol: :lol: :lol: .

Toch niet te geloven dat zo'n nieuwe turbo hier meer dan 2000 euro kost, dat noem ik echt de reinste bezijkerij :evil: .
Plaats een reactie