Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
14 okt 2012 19:34
Hi Arnoud,
Heelveel succes

met je zoektocht en ik vind die van Hofstee wel heel erg gaaf

maar volgens mij is AKK de beste optie on geachtof het nou een slecht of goed bedrijf.
Gr.Erwin
04 nov 2012 22:14
Speedservice heeft een mooie staan. Arenarood
05 nov 2012 1:02
Riep je?
10 nov 2012 23:35
Aangezien ik meer dan geinteresseerd ben in die van Hofstee...
Is er iemand hier die meer weet van dit exemplaar?
En idd.... Zal de AKK op welk exemplaar dan ook niet vergeten.
Vraagje verder:
Is een aankomende noodzaak voor revisie van turbo's vooraf te signaleren?
10 nov 2012 23:42
Ik weet dat de auto al meer dan 6 maanden te koop staat daar, wat altijd goed is voor de onderhandeling. Over de staat e.d. weet ik niets. Volgens mij kan je slijtende turbo's alleen vooraf testen door te kijken of de auto aan zijn vermogen komt of niet. Als de lagers minder worden, draait deze minder snel en geeft dan dus minder druk.
Misschien kijken op de turbodrukmeter wat de maximale druk is en dat vergelijken met wat het moet zijn!
10 nov 2012 23:47
Heb begrepen dat met name de revisie van die turbo's er lekker inhakken. €€€
10 nov 2012 23:50
Klopt, maar meestal zijn die met die km-stand al een keer gedaan, en ben je alweer halverwege de volgende ronde....
Setje kost ongeveer 5k, weet ik uit ervaring.
Turbo rijden is turbo betalen zeg ze niet voor niets....
10 nov 2012 23:55
Moet het echt een Turbo zijn, anders is deze wel vergelijkbaar:
http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/810maar dan zonder Turbo.
11 nov 2012 0:03
Al bekeken, en in my mind.
Maar als ik de prijs van die van Hofstee zet naast die van W&O, dan is het aanlokkelijk €3k extra neer te leggen voor zo'n turbo.
Geeft een AKK voldoende inzicht in de staat van de motoriek?
11 nov 2012 0:11
Op zich wel, maar het geeft een momentopname zonder garantie. Als de turbo's een week later de geest geven, hoef je niet naar het AKK adres terug te gaan.
Verder is geen enkele tweede hands auto "nieuw"dus er komt altijd wat uit en altijd een paar zaken voor discussie, vooral bij slijtagedelen.
In mijn Optiek is het interessanter dat je met Hofstee een afspraak maakt voor garantie op motor, versnellingsbak en aandrijflijn. Als dan de Turbo's sneuvelen of de koppelingsplaten dan kan je terug (mits goed benoemd, want ook koppelingsplaten zijn slijtage delen).
11 nov 2012 0:16
Een beetje slijtage lig ik op zich niet wakker van, tenzij het meteen €5k ineens gaat kosten bijvoorbeeld. Met de 2 tot 4k km per jaar die ik er mee rijd met regulier jaarlijkse beurtjes en onderhoud slijten koppelingsplaten etc. niet zo heel snel.
Verschilt een turbo in onderhoud zo veel van bijvoorbeeld een 4S?
11 nov 2012 0:19
En ik heb dat dus meegemaakt. 933TT gekocht met AKK. Vervolgens ging 1 turbo kapot binnen 2 weken. Ook begon het blok aan 1 kant wat te lekken, wat overigens onder garantie werd verholpen (opnieuw ingepakt). Toen kwamen ze er wel achter dat ook de koppeling tegen z'n eind was, ook maar vervangen. Zelf die andere turbo ook maar aangepakt, want als de ene gaat, komt de andere ook. En zo gaat de meter lekker lopen, ondanks AKK...
11 nov 2012 0:20
En over de verschillen tussen turbo en 4S? ik denk ongeveer het dubbele gemiddeld...
11 nov 2012 0:21
De 993 is de duurste Porsche in onderhoud na de 964 en binnen die range is de Turbo weer duurder dan de 4S, vanwege dat alles zwaarder uitgevoerd moet worden: remmen, koppeling, ophanging, motor in het geheel, aangezien het vermogen met 408 pk weer veel hoger is dan de 272/285 pk van het normale model. De 993 is echter wel degelijk gebouwd.
Indien je er 2-4k km per jaar mee rijdt en je haalt niet voortdurend het onderste uit de kan, dan zou ik voor de 4S kiezen. Ook het geluid van de 4 S is smeuïger, doordat het niet een beetje gesmoord wordt door de Turbo's.
Aan de andere kant is de 993 Turbo een momument. Het is de meest ultieme luchtgekoelde 911 die er is. En als dat je wat zegt, kan ik mij voorstellen dat je daarvoor kiest.
11 nov 2012 0:30
Ben dus al druk op 4S jacht, te meer omdat mijn in te ruilen rides zo onderhand plaats hebben gemaakt voor cash...
Maar ga toch Hofstee eens bellen.
Vereiste is nl. kloppende boekjes/historie. Ben inmiddels al zo veel dubieuze C2tjes, en Sjes tegen gekomen, dat ik er langzaamaan al moe van begon te worden. Nogal kieskeurig....
Lijkt wel of de helft in de prak gezeten heeft, verbouwd is, een ton of wat meer gereden heeft dan de teller zegt etc...
11 nov 2012 0:38
Niet voor de laagste prijs gaan, is mijn advies. Je zegt net zelf dat de € 49.993,= voor een 4S bij Witmer maar weinig afwijkt van de € 52.993 van Hofstee. Misschien is de auto van Witmer misschien wel een stuk beter. Ik heb gisteren mijn 996 bij Witmer opgehaald en die is werkelijk als nieuw. En er stonden er echt genoeg op Internet die goedkoper waren, maar lang niet zo goed!
11 nov 2012 0:51
Goedkoop is vaak duurkoop idd.
Als deze dan al 6 maanden te koop staat, en lager ligt prijstechnisch dan gemiddeld, dan krijg ik wel wat argwaan, maar blijf er wel nieuwsgierig naar. Misschien denk ik wel onterecht aan een schadebak, of aan een huge post aan achterstallig onderhoud. Ik denk dat de AKK wel veel onzekerheden weg neemt. Die heb je denk ik altijd wel. Dan is investeren in een monument een betere investering dan in een regulier model.
Alles los gezien van mijn voorkeur voor de dikke achterkant.
11 nov 2012 1:22
Heftig kleurtje maar wel mooi!
http://www.astara.nl/index.php?option=c ... ail&id=112Pittig prijskaartje ook!
11 nov 2012 1:52
Ga voor een luchtkoeler, dus is de 996 geen optie. Heb wel enkele 997 S en 4Sen geprobeerd, maar neem toch maar geen waterkoker...
OPC Classics heeft een mooie blauwe, en nog een dikke 964 turbo, beide voor €55k.
Jammer van het blauwe interieur in die 993 (vind ik).
11 nov 2012 14:30
De gele 993 TT bij Astara is schitterend....als ik de centjes had....
In een recent Porsche blaadje werd de 993 TTurbo vergeleken met een 997 GTS. Ik begrijp uit het verhaal dat de 993 Turbo echt een ouderwetse turbo is, onder een x aantal toeren gebeurt niet veel, en daarboven gebeurt er opeens alles. Dus totaal anders dan een 993 4s.
Ik begrijp ook van de diverse internetbronnen en de zoekfunctie hier dat de 993 Turbo geen slechte auto is, en dat de gewone onderhoudskosten fors hoger maar niet absurd hoger zijn dan van een gewone 993. Maar als er iets mee is dan is het meteen goed raak. Motor is moelijker bereikbaar, en specifieke turbo onderdelen zijn peperduur. Deze week sprak ik een specialist die een 993 Turbo voor een klant aan het maken was, en de reparatie werd betiteld als 'niks bijzonders' in de zin dat de Turbo's gewoon nog heel waren.. Wel even 6-8k aftikken. Het dubbele kan ook...makkelijk.
Ik vind de prijsverschillen tussen de aangeboden auto's ook dusdanig groot dat ik me meteen aanvraag waarom sommige auto's zo goedkoop zijn, ik zou zelf bij een dergelijke auto alleen een top exemplaar willen.
Voor en 993 4s kun je ook bij Wolbert kijken, hij heeft twee goed uitziende exemplaren staan voor iets meer dan 50k. . Vossesteijn heeft er ook 1 staan.
Beetje OT, maar waarom geen 930 Turbo? Is echt old school maar misschien wel leuk voor 3-4000km per jaar.
11 nov 2012 14:41
dirty gertie schreef: Ik begrijp uit het verhaal dat de 993 Turbo echt een ouderwetse turbo is, onder een x aantal toeren gebeurt niet veel, en daarboven gebeurt er opeens alles.
Als je dit nu zegt over de 930 en 965 oké
11 nov 2012 15:21
Ja Jurgen, daar sluit ik mij bij aan
11 nov 2012 16:01
Ik vind ALLE 911 Turbo's ultiem dik. Kiezen is een lekkere luxe keuze.
Maar als ik de keuze had? 993TT denk ik... meest doorontwikkeld, prachtige looks. Maar...965 3.6....930 ....ook zo lekker! , dat zeg ik, allemaal prachtig.
993TT lijkt me wel heerlijk om bijv mee naar de wintersport te rijden. S'nachts. vertrekken, ontbijt op de piste.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.