Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 jun 2005 10:12
Butzi schreef:Ik heb me nogal voorzichtig uitgelaten (durf het bijna niet toe te geven),maar na enkele maanden ervaring met de 993 4S denk ik dat ik toch de tiptronic prefereer boven de 6 bak , met name omdat ik de auto voor dagelijks gebruik heb. Maar destijds wilde ik perse 4 wielaandrijving en een 993, dus.............
Ik gebruik mijn
911 ook "dagelijks" en wilde ook vierwielaandrijving, maar heb het nog geen moment erg gevonden dat C4 en tiptronic niet te combineren zijn.
Overigens

voor ieder zijn eigen keuze
zelfs bij vergelijkbaar gebruik.
17 jun 2005 16:20
leermoment...is de 993 C4 nimmer als tiptronic geleverd? Waarom de 996 dan wel.. is dat voortschrijdend inzicht van Porsche?
Overigens ben ik heel blij met mijn 6-bak. Tiptronic vind ik voor een P niet sportief genoeg. Ik heb 2 BMW's met steptronic en voor zakelijk gebruik is dat weer ideaal.
17 jun 2005 17:38
fred.soers schreef:leermoment...is de 993 C4 nimmer als tiptronic geleverd? Waarom de 996 dan wel.. is dat voortschrijdend inzicht van Porsche?
Overigens ben ik heel blij met mijn 6-bak. Tiptronic vind ik voor een P niet sportief genoeg. Ik heb 2 BMW's met steptronic en voor zakelijk gebruik is dat weer ideaal.
Waarom de 993 4S niet met Tip kon worden gefabriceerd is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden, bij de 996 kon het wel. Technisch onderlegde ( ben ik dus niet) forumleden kunnen dit wellicht uitleggen.
17 jun 2005 19:01
Omdat een tip het sportieve imago ondermijnd.
En dit is echt waar.
17 jun 2005 19:40
Hmmm,hoeveel meer sportiever is de 4S dan wel dat ie geen Tiptr mag hebben
17 jun 2005 19:49
Gefeliciteerd met de aankoop! Ziet er super uit, zeker in die kleur; prachtig!
Ivm zijn gewicht is de 9934s is de 'langzaamste' 993 die er is gemaakt. Dan is sportiviteit een beetje raar argument om geen tip te leveren lijkt me.
Ik zou het schakelen missen in zo'n auto, maar gebruik hem dan ook alleen in de weekends. Als je er elke dag mee door de randstad moet karren, ga je volgens mij vanzelf toch naar een tip verlangen!
17 jun 2005 19:53
Vanuit hier ook van harte gefeliciteerd !!
17 jun 2005 21:11
Als er voor het sportieve imago geen 4s tiptronic was waarom wel een 2S tiptronic?
17 jun 2005 21:17
thomas993 schreef:Als er voor het sportieve imago geen 4s tiptronic was waarom wel een 2S tiptronic?
Idd,zou je eerder andersom verwachten dan
17 jun 2005 21:22
Lijkt inderdaad een hele goede safe deal!
Je kunt slechtere voorgangers treffen dan deze baas die een grote beurt laat uitvoeren en dan ook nog eens een schriftelijke garantie niet goed, geld terug geeft!
Congrats!
Nu nog de foto's!
18 jun 2005 13:22
Het klinkt als een droom, ondanks alle beloften toch wel een aankoop keuring gedaan
Iemand zij tegen mij bij de taxatie,je hebt een mooie 964 je volgende PORSCHE wordt zeker een 993

Het lijkt er op dat de laatste lucht gekoelde 911 een collectors item wordt
Zeer veel rijplezier gewenst

Oeps het is een tiptronic
18 jun 2005 14:58
HennieC2Targa schreef:Het klinkt als een droom, ondanks alle beloften toch wel een aankoop keuring gedaan
Iemand zij tegen mij bij de taxatie,je hebt een mooie 964 je volgende PORSCHE wordt zeker een 993

Het lijkt er op dat de laatste lucht gekoelde 911 een collectors item wordt
Zeer veel rijplezier gewenst

Oeps het is een tiptronic

ik heb alles na laten kijken
conclussie :
100% schade vrij
techniek 100%
banden 90 %
lak 100%
aankoop prijs ruim onder de dagwaarde
de blik in mijn ogen onbetaalbaar
18 jun 2005 15:18
spike-993 schreef:
conclussie :
100% schade vrij
techniek 100%
banden 90 %
lak 100%
Conclusie :
100 % goede koop!!
18 jun 2005 15:24
Het lijkt er op dat de laatste lucht gekoelde 911 een collectors item wordt
Blijkt ook al uit de marktprijzen: 996 modellen noteren vaak lager dan jonge 993's. Zeker als je dan ook nog de S te pakken hebt...
over sportiviteit: de 4S als "traagste 911 ooit" neerzetten is wat overdreven. het gaat om een verschil van 0.1 sec. tov de reguliere.
wat wel scheelt is de TIP; dan heb je het over 0.9 sec. tov de reguliere. dat is net zo sportief als een bmw 330
18 jun 2005 15:52
M. schreef:Het lijkt er op dat de laatste lucht gekoelde 911 een collectors item wordt

Blijkt ook al uit de marktprijzen: 996 modellen noteren vaak lager dan jonge 993's. Zeker als je dan ook nog de S te pakken hebt...
over sportiviteit: de 4S als
"traagste 911 ooit" neerzetten is wat overdreven. het gaat om een verschil van 0.1 sec. tov de reguliere.
wat wel scheelt is de TIP; dan heb je het over 0.9 sec. tov de reguliere. dat is net zo sportief als een bmw 330
Er staat letterlijk: "de langzaamste 993". Klopt op zich wel , maar ik lig er niet wakker van!
18 jun 2005 16:44
de blik in mijn ogen onbetaalbaar
Maar voor de rest Euro Card Master Card toch

(en nee ik heb geen aandelen!)
21 jun 2005 6:06
Tadaaaaaaaaaa.... lang gewacht stil gezwegen, nooit gedacht toch gekregen...
Hier zijn de fotoooooooooooo's:
Toch goed voorzien die avatar...
Strakke bak hoor Spike!
21 jun 2005 13:12
Proficiat met de aankoop en veel plezier ermee. :D
21 jun 2005 22:20
dank voor uw reacties
en mischien tot ziens op 21 augustus
06 sep 2005 0:09
spike-993 schreef:dank voor uw reacties
en mischien tot ziens op 21 augustus

was toch 27 aug geworden (vet cool rit 2005 )(late reaktie

)
06 sep 2005 0:25
Proficiat kerel,
Mooie zoef op de oprit, juiste type, goede kleur en jammer van de tip.
Hou 'm heel, enne geen donaties aan de acceptgirobrigade doen.
06 sep 2005 9:49
Mooi bak van harte

En nu maar losrijden zou ik zeggen..............
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.