Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

19 jun 2005 2:41

'kweenie wat je allemaal zit te brabbelen, maar d'r is geen touw aan vast te knopen... :shock:

misschien is het nieuws, maar porsches hebben al verschillende maten voor en achter velgen sinds... geen idee... zo lang al

wat voor maat velgen heb je dan dat 255 banden er te klein voor zijn?

en waarom kom je er dan pas achter dat ze niet passen als je ermee gaat rijden? dat zie je dan toch meteen bij montage (of in ieder geval je banden boer)...

en waarom heb je niet gewoon dezelfde maat banden besteld als je al had?

en waarom dan de switch van conti naar michelin?
zwabberen michelins minder dan conti's

en de druk verlagen???? als je nou wil dat de boel gaat zwabberen, moet je dat doen...

en... en... en...

van harte gefeliciteerd met het posten van zovel dis-informatie in één bericht...
lang leve het internet!

Frustie

19 jun 2005 8:26

Zeg Einstein....

Ach ik zie het al .... een boxter ....
Laat ook maar.

19 jun 2005 8:48

Kom, hou 't vriendelijk! Ook niet nodig om anderen (de BoxSter-rijders) te minachten..

Jeroen is trouwens niet bepaald onwetend op Porsche-gebied Michel..maar 't komt er soms wat bot uit.. :wink:

19 jun 2005 8:50

Mogge ! Klopt ook wel hoor. Mijn uitleg was een beetje krom. Maar in de haast ... :roll:

19 jun 2005 9:09

Mooi. Hou 'm op de weg he, met dit prachtige weer.. :wink: :wink:

19 jun 2005 9:14

Hi Jurgen !

Ja bedankt man :lol:
Ik heb nog niet zo heel veel kennis van P maar de maat van de achterband is dus niet helemaal goed. De band gaat bol staan. Vandaar het zwabberen. Ik zag ook dat iemand anders het zelfde probleem had.

Mooie dag en geniet ervan !!! 8) :lol:

19 jun 2005 9:41

Michel T schreef:Ik heb nog niet zo heel veel kennis van P maar de maat van de achterband is dus niet helemaal goed. De band gaat bol staan. Vandaar het zwabberen. Ik zag ook dat iemand anders het zelfde probleem had.


Lekkere bandenboer heb je dan. Dat jij (en ik :wink: ) er geen verstand van hebben, ala... Maar je bandenboer zou toch aan een velg moeten kunnen zien (een beetje bandenboer zelfs met zijn ogen dicht...) wat voor band bij een velg past?

En zoals Jeroen al vaker gezegd heeft: het gros van de bandenboeren kunnen een Porsche dus niet uitlijnen.

Ik zou zeggen - bezoek je/een specialist...

PS En het is een luchtgekoelde Boxster... enig idee? :twisted:

19 jun 2005 9:46

Hahahaha ! Het klopt helemaal wat je zegt hoor !
Ik denk dat hij een 314 heeft.

Nou die bandenboer doet dus alle P via mijn specialist.
Ze hebben er wel een goede verklaring voor hoor. Dinsdag hoor ik het hele verhaal en plaats ik meteen.

Ik ga karren !!!!

Mooie dag allemaal !!! :D :wink:

19 jun 2005 11:16

Een 314 ... :shock:

ik denk het ook jah :bang: :wink:

19 jun 2005 11:19

Of een 812 :shock:

19 jun 2005 11:30

Ik ben benieuwd naar de uitkomst... ik vind het verhaal van de bandeboer nogal vreemd :?
Wat is je velgmaat dan? na mijn weten is 10J bv nog geen probleem? en bandespanning laten zaken lijkt mij juist in de hand werken dat de band nog "boller"komt te staan ?

19 jun 2005 12:05

Ik ben gisteren nog even bij Johan v.d. Gugten geweest (onafhankelijke P-specialist).
Los van het feit dat de uitlijning gecontroleerd moet worden was zijn ervaring dat 993's en met name met 18" velgen bij bepaalde snelheden soms een "enigszins vaag" weggedrag vertonen.

Hij heeft dit meerdere keren meegemaakt en ondanks tot in de perfectie uitlijnen, nieuwe veren en dempers en hoewel het weggedrag wel flink verbeterde enige vaagheid altijd aanwezig is gebleven.

Eerst maar eens even uitlijnen, en biedt dit geen verbetering naar mijn zin eens mijn licht laten schijnen over andere veren en dempers.

19 jun 2005 13:23

Zeker nog de Monroe';s er onder :cry:
Probeer toch maar eens een andere veer/demper combinatie.
Wereld van verschil.
Verhaal van jouw P-specialist is bekend, maar probleem is op te lossen. :wink:

22 jun 2005 13:33

wat een verhalen over die banden.
Ik weet zeker dat ik mijn auto zo nooit terug zou krijgen van mijn
garage.
Hebben ze daar nog nooit van proef rijden gehoord?
En als de dempers niet goed zijn moeten ze dat toch ook zien.
Het is levens gevaarlijk dat ze je daar zo weg sturen.
Ik vind het allemaal maar slordig en dan ook nog dat over die banden maten dat is al helemaal vaag.
Als ik jou was ging ik lekker naar een porsche spesialist daar heb je al dat geneuzel niet.Dat is banden er op en rijden maar.

groeten anton964

22 jun 2005 15:30

Zeker een vaag verhaal. Maar het probleem is het um juist dat ik de auto naar een specialist heb gestuurd. Dus ik verwachte ook idd dat het goed zou zitten. :twisted:

Maar goed ... met mazzel zijn de banden er morgen en kan ik gewoon mee zondag as. :D :)

28 jun 2005 19:56

hallo Maikel

Hoe is het met de zwabber af gelopen

Anton964

28 jun 2005 20:18

Ook vraag me ook af wat er met de starter van dit topic (Targa93) is gebeurd. Hopelijk niet in de vangrail of zo. :?

22 jul 2005 13:05

Heb zelf net -maandje- nieuwe Pirelli P Zero Rosso (255-40 17 inch) achter opliggen en inderdaad, hij lijkt gevoeliger te zijn voor spoorvorming. Achter zitten ook nog spoorverbreders op...versterkt het effect misschien wel :? ? En met name bij loslaten gas op hoge snelheid (> 200 km/h) wordt het best beetje tricky :shock: . Stamp nu niet zelfverzekerd door tot max.

Niet blij mee :( , voorheen met hetzelfde type band geen probleem mee. O ja en voor ligt ook het zelfde merk en type op...dus dat kan het nie wezen.

Moet nog verder zoeken wat het kan zijn...misschien ook maar opnieuw laten uitlijnen.

Roy

22 jul 2005 13:25

:idea: Je bent niet (meer) gewend om met veel profiel te rijden, want je hebt de banden tenslotte niet voor niets vervangen ;). Door het diepe profiel zit er meer beweging in de blokken/lamellen wat een wat zweverig weggedrag to gevolg kan hebben. Dat verdwijnt dus met het profiel 8) . Het ene merk/type band heeft hier meer last van dan het andere.

Aldus iemand die het kan weten en wiens woorden ik hier "slechts neer zet". :salut: :^:

To zwab, zwab, zwab

22 jul 2005 23:50

Ok, hoop dat je gelijk hebt, trouwens de tank was die ene keer ook bijna leeg...maakt h'm met > 240 km/h ook niet stabieler. Tja en anders mot ik nog maar ff kijken naar de montage van de wielen gekleurde naaf tegenover ventieldopje (of sjepappe?). Ik heb hier op het forum ook het Porsche voorschrift gezien maar wat het gevolg is als je ze niet als zodanig monteert is mij onduidelijk.... zwabberen misschien, alhoewel een dermate grote onbalans, kan het bijna niet geloven?

Mazolos, Roy

23 jul 2005 7:39

EriC4C schreef::idea: Je bent niet (meer) gewend om met veel profiel te rijden, want je hebt de banden tenslotte niet voor niets vervangen ;). Door het diepe profiel zit er meer beweging in de blokken/lamellen wat een wat zweverig weggedrag to gevolg kan hebben. Dat verdwijnt dus met het profiel 8) . Het ene merk/type band heeft hier meer last van dan het andere.



Woensdag niet alleen gezellig geweest , nog wat geleerd ook! :lol:

23 jul 2005 7:50

Renntech schreef:Woensdag niet alleen gezellig geweest , nog wat geleerd ook! :lol:


Goed geheugen joh! Wie was er ook al weer woensdag... :roll: :wink:

23 jul 2005 10:55

Renntech schreef:......dag niet alleen gezellig geweest , nog wat geleerd ook! :lol:

:wink:
horn schreef:Goed geheugen joh! Wie was er ook al weer woensdag... :roll: :wink:

Woensdag alleen gezellig, of .... :?: :^:

23 jul 2005 11:55

EriC4C schreef:
Renntech schreef:......dag niet alleen gezellig geweest , nog wat geleerd ook! :lol:

:wink:
horn schreef:Goed geheugen joh! Wie was er ook al weer woensdag... :roll: :wink:

Woensdag alleen gezellig, of .... :?: :^:


Woensdag was ik het niet die wat geleerd heeft... :twisted: :wink:

23 jul 2005 12:14

horn schreef:Woensdag was ik het niet die wat geleerd heeft... :twisted: :wink:

Gemiste kans :!: :wink: :lol:
Plaats een reactie