Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
05 nov 2012 22:23
Geen idee, niemand weet het maar ik heb het vaker gehoord...
06 nov 2012 10:01
Tip

....ik hoop dat je het nooit meer overkomt, is zwaar kl*te....maar voor behoorlijk minder geld had je je blok ook kunnen laten reviseren met de bekende bussen om de cilinderwanden geplaatst...wordt meteen ook het lager van de ims verstevigt enz enz....ik heb het bij mn beide 996jes laten doen en ben zeer tevreden....mss een tip voor de mensen die het nog ooit mee gaan maken....o,ja...en ook meteen ff checken of er geen rommel zit tussen de condensor en de radiateurs....tevens checken of je waterpomp nog goed functioneerd!!!! vaak is dit het probleem waarom ze stuk lopen.
06 nov 2012 10:56
Volgens het PCA was deze oplossing bij mijn motor niet mogelijk ???
06 nov 2012 10:59
Natuurlijk niet.
06 nov 2012 11:03
Geloof me maar, michel kan alles maken, bij mij was zelfs de krukas ook doormidden....blok is nu helemaal nieuw, de dealer begint hier niet aan, is ze denk ik teveel werk, waar teweinig aan verdient wordt.
06 nov 2012 11:14
^ Dit dus.
06 nov 2012 12:19
Ja dat zie je steeds meer, moeilijke klussen worden uitbesteed
Voorheen haalde een monteur zelf de bak en motor uit elkaar, maar denk dat de techniek wel wat complexer is geworden
Heb een technische avond gehad bij PCG en vertelde hoe moeilijk de laatste motoren zijn samengesteld
Maar daardoor nog meer respect voor Michel
07 nov 2012 0:44
molen934 schreef:Ja dat zie je steeds meer, moeilijke klussen worden uitbesteed
Voorheen haalde een monteur zelf de bak en motor uit elkaar, maar denk dat de techniek wel wat complexer is geworden
Heb een technische avond gehad bij PCG en vertelde hoe moeilijk de laatste motoren zijn samengesteld
Maar daardoor nog meer respect voor Michel

Het begon lang geleden in de elektronica, dat er geen defecte condensatoren of transistoren van een paar Euro meer worden vervangen maar complete dure modules.
Dat zie je bij autos tegewoordig ook, straks zijn er nog maar 3 producten rond de motorruimte die de P dealer aanbiedt:
- olie en filters vervangen
- motor vervangen
- bak vervangen
08 nov 2012 20:40
MH Peize heeft de auto perfect gemaakt Ik wil iedereen bedanken voor de tips!
Goed om te lezen, super
15 nov 2012 18:30
Dat is gewoon schandalig. Die van Prosche Antwerpen zijn dikwijls zo. Trouwens, Porsche is een luxebak. Dan verwacht je ook luxeservice.
15 nov 2012 21:40
Toch word ik van deze berichten niet echt vrolijk. Kennis van mij heeft in zijn 997 ook 2 motoren vervangen. Rijdt inmiddels ook geen Porsche meer,.was het zat! Mijn 996 is zonder enige probleem ..nok,nok , touch wood.... In het voorjaar wil ik wellicht overgaan naar 997 4 s... Maar is dit nu verstandig of beter bij normale s blijven ? Ga wel voor de 3.8.... Mk2 de beste keus dan ?
Zou betekenen dat budget verhoogd dient te worden. Nog maar wat bijspelen dus in deze crisistijd...enige mazzel is dat de prijzen wellicht dalen

.
15 nov 2012 22:54
Ik vraag me af hoe de bezitters hun Porsche nu vertrouwen na zo'n gevoelige IMS Lager. Heb zelf met een Audi A6 3,2V6 FSI e.e.a. meegemaakt waardoor je de wagen niet meer 100% vertrouwt en bang bent dat hij je op een naar moment in de steek laat. Kapotte tiptronic bak na 54.000 km (uiteindelijk coulance na Duitse brief, € 6.000 ) . 64000.km moest de distributieketting en kettingspanners worden vervangen (en nu weer vraag om coulance € 3.000). Dan zit je niet meer lekker op de autobahn hoor. Of wel gevoelige IMS Lager de gevoelige IMS Lager nog een keer?
16 nov 2012 0:25
En dit alles is niet alleen met Porsche.
We hebben ook een Golf VI, TSI 160 pk, 2010 met 45K op de klok.
We voelden wat trillingen af en toe bij optrekken. Ik kijk op internet en het barst van slecht nieuws over de combinatie 1.4 met DSG bak. Conclusie VW, nieuwe koppeling. Geschatte kosten all in € 2000.
Coulante regeling, onze kosten € 300.
En alles, nu van beide auto's, zit altijd in een hoekje in mijn achterhoofd
Zo zie je maar, t zou toch niet mogen gebeuren.
16 nov 2012 10:07
En juist omdat ik niet met die gedachte in mn achterhoofd wil zitten, heb ik beide 996jes netjes laten modificeren.....Als je een 996 of 997 koopt kun je mss beter meteen wat meer geld uitgeven om dat gevoel weg te nemen...rijdt een stuk fijner......ik heb mn cabrio te koop staan voor een wat hogere prijs omdat er alles aan gebeurd is, maar de meeste mensen willen schijnbaar voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en kopen voor een paar duizend euro minder eentje die niet die modificaties heeft, krijgen ze een gevoelige IMS Lager, zijn ze verder van huis.....
16 nov 2012 11:49
En juist omdat ik niet met die gedachte in mn achterhoofd wil zitten, heb ik mijn 996 nog netjes in de Porsche garantie zitten. Kan nog verlengd worden tot 2016, dus voorlopig geen zorgen
16 nov 2012 12:05
Ook een optie, maar mocht hij desondanks toch stuk gaan, wordt hij gerepareerd.....ik denk niet dat ze dan ook de modificaties toepassen....terwijl als men toch bezig is, dat je dan voor een paar euro meer de hele zaak kunt laten modificeren.....maar ik ben het met je eens, je rijdt zo een stuk fijner als je weet dat je het geen kapitalen gaat kosten mocht er onverwacht wat gebeuren.....groot gelijk heb je....
16 nov 2012 14:50
@Sasrich die 1,4 TFSI motor van je Golf mag je ook wel laten checken op de distributieketting.
Is wel een coulance regeling voor ook de distributieketting.
16 nov 2012 15:07
@ Ernest,
Dat ga ik navragen.
Bedankt
Richard
16 nov 2012 15:32
Contact gehad met VW Den Bosch.
Zij erkennen het probleem met de distributieketting. Er is ook een verlengde coulance regeling. Nu 4 jaar.
Vergoeding afhankelijk van km en bj.
Maar er kan pas aanspraak op gemaakt worden als het probleem zich voordoet.
Wij gaan nu de komende jaren, volgens instructie VW, luisteren of we bij een koude start mechanische bijgeluiden horen
16 nov 2012 17:23
Heb het zelf ook gehad met de TFSI; distributieketting die door niet tijdig checken van de tolerantiegrenzen door de kettingfabrikant is uitgerekt.
Volkswagen is hiermee, nou laten we het maar 'makkelijk' te noemen. Geen preventieve vervangingen en door het veelvuldig laten checken (op gehoor), proberen ze het het liefste tot na de garantie en coulance te trekken.
Klachten: mechanische geluiden vooronder bij koude start. Wordt ook wel grommen genoemd. Wanneer verergert, draait de hele motor in de soep.
Zelf hoorde ik deze geluiden ook (binnen de garantieeriode) en dan heb je nog het voordeel dat je best wel autogek bent om dit te horen. Werd ook eerst afgedaan met, gaan we over een tijdje weer aanhoren. Bij aanhouden is de ketting vervangen omdat dit toch wel vereist was...
17 nov 2012 0:18
Nou , buiten de zorgen over mijn Porsche heb ik ook een 1.4 Golf op de zaak rijden.... Gaat lekker met dat Duitse VW ...
Gelukkig rijd ik zelf zakelijk een Mercedes en buiten de eerste E serie wat ook een regelrechte ramp was , heb ik nooit problemen. Trouwens met mijn Porsche ook niet , alleen die berichten stemmen mij niet heel vrolijk.... Maar toch morgen weer lekker met de Porsche weg
17 nov 2012 1:04
Nog maar eens
Het gaat om motoren in de 996 en 997 MKI.
Of het 3.4 blokken zijn - ok, kans groter - of 3.6 of 3.8, S of niet S of zelfs 4S, maakt weinig uit.
Alleen de Tip is wat minder gevoelig voor scheuren in de cilinderwand. Waarom: krachten op het blok zijn geringer - vloeiender, minder sportief

- schakelen van de Tiptronic bak.
Maar IMS failure kan dus net zo goed voorkomen.
17 nov 2012 1:54
Wat een bullshit!
Snel optrekken ed geeft krachten op het aandrijf gedeelte maar niet direct op de zuigers en al helemaal niet op de cilinderwanden.
Dat doen plotselinge temperatuur wisselingen, bv met koude motor hard optrekken.
Paul II schreef:Nog maar eens
Alleen de Tip is wat minder gevoelig voor scheuren in de cilinderwand. Waarom: krachten op het blok zijn geringer - vloeiender, minder sportief.
18 nov 2012 10:19
De automaat regelt ook max toerental bij bijvoorbeeld koude motor. Dat scheelt een hoop ellende, helemaal als je weet dat de ondersteuning van de cilinders door de rest van het blok niet gelijkmatig is. De cilinders hebben daardoor de neiging om vervormd te raken ( ei- vorming). Netjes warm rijden en hoge toerentallen vermijden is echt beter voor de levensduur. Het blok krijgt de kans om gelijkmatig uit te zetten.
18 nov 2012 10:58
Jeetje wat een hoop gedoe allemaal met de Porsche blokken en golfjes.
Nog nooit iets meegemaakt met mijn 924. Heb gehoord dat dit wel hele sterke blokken zijn. Is natuurlijk geen eerlijke vergelijking maar hebben de oude 911'jes deze problemen niet? Is het alleen maar met watergekoelde?
Want dan zou ik zeggen

Terug de lucht erin!!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.