Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 11:36

Ik moet zeggen dat Jeroen wel een beetje gelijk heeft over hoe verschillende rijders de problemen weg proberen te praten.
Mij lijkt het niet normaal dat je bij een degelijk Duits product elk jaar je radiatoren moet schoon zuigen.
Dan mag je toch wel spreken van een ontwerpfout. En als je dus ziet hoe de VW/Audi/Porsche fabrieken met de kwaliteit omgaan?
Lijkt mij niet normaal dat distributie kettingen met < 100.000 km uitrekken. En dat plof problemen blijven voortduren bij ook latere versies.

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 13:56

Jeroen914 schreef:
Tilt! schreef:Bedoel je nu de 964?

Verschil tussen problemen met water en lucht gekoeld

Lucht gekoelde Duitse degelijkheid:
Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Loopt niet zo lekker - Loopt slecht - Repareren - Niks aan de hand...

Water gekoelde Chineese meuk:
Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - PLOF!

Tilt! schreef:Want ik volg effe niet...

Is ook lastig met oogkleppen op :mrgreen:

:mrgreen:
De 964 was zo'n succes dat ze hem maar 4 jaar gemaakt hebben, de 993 ook... :popcorn:
Het model ervoor heeft het 2x 8 jaar uitgezongen, zelfs de 996 en 997 werden pas na 7 jaar vervangen :popcorn: Need I say more?
De redding van Porsche -en dat weet echt iedereen- is de geboorte van de watergekoelde Boxster geweest.

Verschil tussen problemen met water en lucht gekoeld

Water gekoelde:
Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - PLOF! - Binnendoen bij Resto voor 7000 Euro - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand - Niks aan de hand

Lucht gekoelde:
Olieverlies bij levering verder niks aan de hand - Olieverlies verder niks aan de hand - Eerste roestblaasje - Olieverlies verder niks aan de hand - Olieverlies verder niks aan de hand - Roestblaasje is bij nader inzien van binnenuit één groot gat - Olieverlies verder niks aan de hand - Loopt niet zo lekker - Loopt slecht - Repareren - Vleugel verwijderen om dat roestblaasje eens aan te pakken - Tranen met tuiten huilen - Jezelf troosten met de gedachte dat't een "echte" is - Inloggen op Porsche forum - Lachen met de watergekoelde...

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:13

lucht vs water :rabbit:
lucht is da real thing

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:20

Tilt! schreef:De 964 was zo'n succes dat ze hem maar 4 jaar gemaakt hebben, de 993 ook... :popcorn:


Volgens mij is 964 gemaakt van 89 t/m 93, dus 5 modeljaren. de 993 heb je vanaf '93 t/m '98, dus 6 modeljaren. Dat valt dan toch wel weer mee....

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:28

wolf schreef:lucht vs water :rabbit:
lucht is da real thing



Dat is net zoiets als zuidafrikaanse wijn versus gistend druivensap uit frankrijk toch? :twisted:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:37

Tilt! schreef:blah-die-blah-die-blah

Je maakt veel herrie, maar je hebt geen idee waar over. Maakt dus geen indruk...
Zoiets als een water gekoelde met een "sportuitlaat" :mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 19 nov 2012 14:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:37

suidafrikaanse smaakniewijnie

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:38

Ik heb er genoeg van :|
Ik heb mijn abonnement op dit onderwerp beëindigd.

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 14:44

Jeroen914 schreef:
Tilt! schreef:blah-die-blah-die-blah

Je maakt veel herrie, maar je hebt geen idee waar over. Maakt dus geen indruk...
Zoiets als een water gekoelde met een "sportuitlaat" :mrgreen:

Hola! :shock:
Een VM020-style reply... :res:

Solly!!! :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 15:04

@Wolf je hebt trouwens wel een mooie toepasselijke avatar. :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 16:22

sarsrich schreef:Ik heb er genoeg van :|
Ik heb mijn abonnement op dit onderwerp beëindigd.

Mijn idee....wat een zielig gedoe zeg...GAAAAAAP

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 16:35

sarsrich schreef:Ik heb er genoeg van :|
Ik heb mijn abonnement op dit onderwerp beëindigd.


Met de jaren komt de wijsheid, laten we hier mee stoppen mannen :idea:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 16:52

Ik ben zo blij dat ik een Porschefan ben en geen fan van een specifiek model. Dan had ik ook altijd mijn keuze moeten verdedigen en vertellen waarom mijn heilige koe het beste zijn. Dat kost zoveel moeite. :bang: Alle Porsches zijn leuk op hun eigen manier, en ze gaan allemaal kapot of heeft een mankement/stigma/...
- de 964 had Olielekkage en Vliegwiel probelemen
- de 993 lijkt op een 928/968 en is geen klassiek 911 meer
- de 924 had een VW bus motor en was eigenlijk een VW
- de 944 had een halve porsche motor maar was een VW
- de 914 had en kever motor en was eigenlijk en VW
- de 928 wou de 911 doden
- de 996 was een Toyota en gevoelige IMS Lager soms
- de 997 was een Toyota, en gevoelige IMS Lager bijna nooit en lijkt op een klassiek 911
en zo kan ik doorgaan.

Tog vind ik ze allemaal leuk en heb ik al een hele boel Porsches in mijn bezit gehad. In alle eerlijkheid zou ik niet kunnen zeggen welke ik het meest van gehouden heb.
Laatst bijgewerkt door Johann op 19 nov 2012 20:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 17:52

Johannvb schreef:In alle eerlijkheid zou ik niet kunnen zeggen welke ik het meest van gehouden heb.


Ik wel: van allemaal! :cheers:
In het verleden zowel al water- als luchtgekoelde gehad en heb nu een watergekoelde én een luchtgekoelde. Verleden week bijna een 964 erbij gekocht, maw mij maakt het geen moer uit hoe ze gekoeld worden... tot ik weer de zoveelste zinloze uithaal naar de watergekoelde lees en dan durf ik nogal eens tegengas geven, hier en daar een heilig huisje meenemend :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 18:03

Johannvb schreef:Ik ben zo blij dat ik een Porschefan ben en geen fan van een specifiek model. Dan had ik ook altijd mijn keuze moeten verdedigen en vertellen waarom mijn heilige koe het beste zijn. Dat kost zoveel moeite. :bang: Alle Porsches zijn leuk op hun eigen manier, en ze gaan allemaal kapot ...


+1
Discussie eigenlijk nutteloos. Iedereen lekker zelluf kiezen. Wel elke keer weer grote glimlach bij zoveel passie.
I want more. I want more. Ole ole ole ole :cheers:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 18:37

marino schreef:
Tilt! schreef:De 964 was zo'n succes dat ze hem maar 4 jaar gemaakt hebben, de 993 ook... :popcorn:


Volgens mij is 964 gemaakt van 89 t/m 93, dus 5 modeljaren. de 993 heb je vanaf '93 t/m '98, dus 6 modeljaren. Dat valt dan toch wel weer mee....



.. en de Carrera 3.2 maar van '83 tot '89 :wink:

Ook de SC heeft volgens mij geen 8 jaar gehaald :popcorn:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 19:26

En maar 4 jaar voor de SWB 911'jes '64-'68 :popcorn:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 19:35

iedereen weer blij met zijn eigen Porsche? mooi. geniet er dan van en laat anderen van hun Porsche genieten. :idea:












Zelfs als het een waterkoker is. Geintje geintje...

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 21:23

Tilt! schreef:De redding van Porsche -en dat weet echt iedereen- is de geboorte van de watergekoelde Boxster geweest.


Is dat niet de KJN geweest :scratch:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 21:30

En daarvoor de 924 :scratch:

Re: Opblazen motor 997

19 nov 2012 21:43

Het blijft moeilijk om het verschil tussen feiten en meningen te onderscheiden. Zowel voor ontvangers als voor zenders.
Maar een heerlijk onderwerp blijft het, misschien juist daarom, wel.

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 3:38

Rad911 schreef:Het blijft moeilijk om het verschil tussen feiten en meningen te onderscheiden.

Als je geen idee hebt waar je over praat is dat idd lastig
Dan kom je met verhalen over herftstblaadjes bij je radiateur

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 4:33

Afbeelding

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 5:09

Ignorance is a choice :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

20 nov 2012 6:43

.. de nachtbrakers hebben weer hun theekransje :thumleft:
Plaats een reactie