Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
24 nov 2012 6:04
mooie oplossing zo'n stekker aan de buitenkant, maar ik maak liever geen gaatje. Vind zelfs zo'n extra draad vanaf de accu om snel de lader op aan te sluiten niet origineel. Dus af en toe de klep op een kier en de acculader er 1 of 2 nachten op aansluiten. Dan red ie het echt wel weer een aantal weken. Volgens mij voldoen alle laders wel die in verschillende sterktes kunnen laden. Succes. O ja alarmsystemen kunnen reageren op de laadstroom.
24 nov 2012 8:48
sunnyfunny schreef:Vind zelfs zo'n extra draad vanaf de accu om snel de lader op aan te sluiten niet origineel.
ga jij autoshows af met die 996 ofzo?
24 nov 2012 8:53
Ik vind de plaats van het gaatje erg subtiel - en je kan natuurlijk overwegen om die aansluiting ergens anders te maken - bijv. in een van de gaten van je voorspoiler of densoods in een binnenkuip van een van de wielkasten.
't is een hoop werk - maar daana wel erg makklijk.
Zelf heb ik geinvesteerd in z.g. massa-sleutels ....
24 nov 2012 9:06
Ik heb dezlfde lader als Horn. Wat is dat allemaal voor gehannes met het boren van gaatjes etc.? Gewoon klep op een kier en twee knijpers op de accupolen zetten, dat is 10 seconden werk.
De mijne staat wel in een afgesloten garage, overigens.
24 nov 2012 10:15
Heb jij geen kofferbak bekleding dan
24 nov 2012 12:20
ik denk dat ik ook maar eens ga kijken naar zo'n lader... is wel makkelijker om even snel weg te gaan. nu moet ik eerst de hele accu inbouwen enzo.
24 nov 2012 14:44
Ik ben al jaren blij met de Ctek xs 4003
Volgens mij de voorganger van de XS 5.0
Gruss, Rene
24 nov 2012 15:00
lagunamak schreef:ben het helemaal met horn eens, simpele ctek lader volstaat, stekkertje aan de polen monteren en via onderhoek bagageklep de stroomdraad leiden.
Mijn SC staat in een niet verwarmde garage en de accu is 7+ jaar oud. De 0.8lader houdt de accu prima bij, bij -10 in de garage midden vorige winter sloeg (bij wijze van test) de 911 meteen aan.
in zijn algemeenheid kan-ie, zomer of winter, drie weken zonder bijladen. daarna zet ik altijd de kleine ctek erbij, in zijn algemeenheid volstaat dan een nachtje om de accu weer op 100% te krijgen.
...
Ik doe al jaren precies hetzelfde.
1 keer per 2 tot 3 weken een nachtje de 0,8 ctek laten draaien tot het groene lampje.
Simpelste en goedkoopste!? oplossing
24 nov 2012 15:22
bij mij hangt ie er volcontinu aan, daar is ie ook voor. gaat prima!
24 nov 2012 15:27
mbembe
Geplaatst: 24 nov 2012 14:22
Re: Ctek druppellader, welke??
bij mij hangt ie er volcontinu aan, daar is ie ook voor. gaat prima!
Idem
24 nov 2012 20:33
mbembe schreef:bij mij hangt ie er volcontinu aan, daar is ie ook voor. gaat prima!
Mijn ctek heeft meerdere klanten.
25 nov 2012 4:41
horn schreef:sunnyfunny schreef:Vind zelfs zo'n extra draad vanaf de accu om snel de lader op aan te sluiten niet origineel.
ga jij autoshows af met die 996 ofzo?

Nope met de 996 niet, is ook min of meer voor dagelijks gebruik, echter de Snoek is wel zo'n origineel mogelijk exemplaar. Daar heb ik dat dan waarschijnlijk aan over gehouden

.
De p hoeft dan ook zelden aan de lader.
25 nov 2012 10:08
lagunamak schreef:
Ik zou dus geen grotere ctek kopen, tenzij je ingewikkelde bootdingen hebt ofzo. Maar hoe kan je nou met een boot varen als je een Porsche hebt?
Simpel: je rijdt er in je Porsche naartoe
Het verschil in aanschafprijs tussen een 0,8 en een 5,0 is minimaal. Dan zou ik liever een krachtiger apparaat dat in geval van nood 6x sneller een lege accu opkrikt nemen.
Ik heb een aansluitkabeltje met 2 oogjes aan de accu gemaakt en doe als ik meer dan 2 dagen niet rijd de voorklep open en klik de laadkabel in het connectortje. Klep op een klein kiertje, top!
Laatst bijgewerkt door
Rad911 op 25 nov 2012 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.
25 nov 2012 10:23
klep hoeft niet eens op een kiertje. rubber kan dat kabeltje makkelijk hebben (lekker als je auto niet binnen staat en je voor je alarm de voorklep dicht moet hebben

)
25 nov 2012 10:45
Olaf schreef:Heb jij geen kofferbak bekleding dan

Natuurlijk wel, sorry, dan komt er idd nog 5 seconden bij
25 nov 2012 14:19
Ik moet klep altijd helemaal dichtdoen anders brandt kofferbakverlichting. Gaat net met t snoertje ertussen.
25 nov 2012 14:25
Verschil tussen de 964 (eerste lichting) en 993 ..
.. de latere 964 en de 993 hebben een microswitch in het slot
25 nov 2012 17:15
Ruimte zat bij de lamp van een 996.... mijn GT3 staat heerlijk aan de MXS-5.0 als er niet mee gereden word.
Ligt een vaste kabel naast de accu, gewoon met een tyrerep vast maken in de gaatje van het rooster links van de accu, hoef je ook
niet te boren en klep kan gewoon dicht... alarm aan.... no problemo.

Greetzzzzz
08 jul 2013 13:15
Interessant topic. CTEK wordt toch veel genoemd. Heb er zelf ook goede ervaringen mee met een andere auto. Heb net de CTEK Multi XS 5.0 bij onderhoudslader.nl gekocht voor mijn (voor mij nieuwe) 964. Weet ik zeker dat de auto het na de vakantie nog doet!
08 jul 2013 14:06
met een 964 weet je dat nooit zeker

Je accu is in ieder geval niet leeg!
08 jul 2013 18:11
Je kunt ook een Optimate aanschaffen..ook een veel gekochte druppellader. Op marktplaats worden ze ook aangeboden. Wissel hem in de wintermaanden om en om auto-motor...
Ik heb de mijne gekocht voor 20 euro, wou nl geen nieuwe kopen.....
08 jul 2013 20:02
lverheul schreef:Interessant topic. CTEK wordt toch veel genoemd!
De officiƫle druppellader van Porsche is eigenlijk een Ctek, vandaar
08 jul 2013 20:09
weer wat geleerd!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.