Vrijdag is erg goed verlopen. Duurde allemaal wel wat langer bij het gemeentehuis om de exportpapieren te regelen, maar uiteindelijk met alle papieren een paar platen laten maken en de reis kon beginnen.
Nou gaat er al een draadje op het forum dat er diverse wegwekzaamheden op de duitse autosnelwegen bezig zijn. Ik kan bevestigen dat dat inderdaad het geval is

.
Ik had ingecalculeerd dat ik anderhalf uur speling had bij vertrek vanuit Duitsland. Doordar ik al een een uur + kwartier later vertrok vanuit Hamburg, was de speling eigenlijk als sneeuw voor de zon verdwenen. Dan 3x een baustelle en het resultaat was dat ik om 15:35 uur in Almelo bij de RDW aankwam ipv 15:00 uur.
Gelukkig waren er geen problemen en kon zo naar binnen rijden. De keuring is meer een administratieve keuring omdat alle gegevens van de duitse papieren overgenomen konden worden. Wel werden het chassisnummer bekeken en het typeplaatje.
De Dekra gaf nog een APK tot 30 november 2013. Dus geen nieuwe APK in Nederland!
Daarna naar de balie van de belastingdienst en alle stukken afgegeven. Maandag of dinsdag krijg ik een mail en kan dan de BPM overmaken. Nadat dat binnen is worden de kentekenpapieren verzonden en kunnen de platen gemaakt worden.
Zat nog de handleiding door te lezen en het viel mij op dat er niets beschreven staat over de Klappenauspuff. Weet namelijk niet meer wanneer de kleppen nou openstaan: is dan het lampje aan of uit?
Wil nog wel kijken dat ik een Nederlandse handleiding kan downloaden of kopen. Leest voor mij toch wat makkelijker...