Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
05 dec 2012 12:36
De nieuwe RS6 is voorgesteld. Devils Son kan gerustgesteld worden, de nieuwe is minder potent dan de oude. Verder is er weinig veranderd, de uitgebouwde spatborden zijn wat bescheidener, die zijn bij de oude tamelijk pregnant en ongegeneerd schonkig.
http://www.autoweek.nl/nieuws/21486/officieel-audi-rs6-minder-potent-dan-vorige
05 dec 2012 13:22
Nou ja, minder potent. Hij is beduidend sneller en een lager gewicht. Dat telt. En ach, ook een V8 klinkt lekker.
05 dec 2012 13:45
Sneller op de 0-100 aldus een claim van Audi... Ik geloof overigens ook best dat deze in de praktijk wat sneller is, vanwege het lagere gewicht, verdere verbeteringen, enz. Maar zeker niet conform het verschil van 4,6 sec tov 3,9 sec. En ik hou zelf niet zo van het downsizen. Doe mij de V10 maar. Die biedt gewoon meer als je de meetapparatuur weg laat en dat de nieuwe dan op de meetapparatuur net wat beter scoort... ach... dat is bij die van mij al opgelost met een anabolenkuurtje. En die V8 heeft gewoon veel minder reserve dan de V10. Want dat is wel het nadeel van downsizen. Vind het ook jammer dat de nieuwe weer wat ingetogener is.
Zo op het eerste oog is de RS4 aantrekkelijker dan de RS6, want beiden zullen na bezoek aan de tuner vergelijkbare vermogens leveren (want zelfde basismotor), de RS4 is lichter, oogt m.i. beter. De extra ruimte van de RS6 is natuurlijk een pré. Maar wat ik mis is dat de RS6 in de vorige generatie gewoon echt de baas was over de RS4 en nu vooral een slagje groter. Net zo goed is het teleurstellend dat de M5 er ruim 50pk bij krijgt bij de nieuwe generatie en de RS6 20pk minder.
Teleurstelling overheerst dus, hoewel het voor een groot deel al bekend was natuurlijk.
05 dec 2012 13:47
En ik vind 'm mooier.
05 dec 2012 13:50
Welke vind je mooier? De huidige RS4 tov de huidige RS6? Of de nieuwe RS6 tov de oude RS? Of...?
05 dec 2012 13:53
Ik vind de de vorige (de jouwe dus) zeker mooier. De nieuwe A6 vind ik in het algemeen minder mooi dan het vorige model. Vind de A4 beter in verhouding dan de A6 nu, terwijl ik dit meestal vind voor het maatje groter. De A6 komt me wat log over tegenwoordig, zeker in Avant uitvoering.
05 dec 2012 13:59
Nieuwe RS6,
maar goed heb ik ook met de A5 voor de face-lift.
De nieuwe ziet er veel agressiever uit met die nieuwe koplampen.
05 dec 2012 14:16
Voorlopig ben ik er niet zot van, misschien dat de sedan me wat meer doet.
Ik ben benieuwd welke auto de opvolger van onze A6 wordt, ik sta alvast niet te springen om voor de RS6 te pleiten.
M5 lijkt me nu wel leuker, of misschien wordt het wel gewoon een M550D en sparen we weer wat geld uit en toch een toffe motor.
06 dec 2012 0:24
Ik heb hem weer eens door de wasstraat gereden.
06 dec 2012 0:36
dobbelsteen schreef:Voorlopig ben ik er niet zot van, misschien dat de sedan me wat meer doet.
Ik ben benieuwd welke auto de opvolger van onze A6 wordt, ik sta alvast niet te springen om voor de RS6 te pleiten.
M5 lijkt me nu wel leuker, of misschien wordt het wel gewoon een M550D en sparen we weer wat geld uit en toch een toffe motor.
Budgettair lijkt de M550D mij inderdaad een voordelige keuze. Kost niet zo veel en heb je wel veel plezier van.
06 dec 2012 13:02
Het is hier natuurlijk ook veel gezelliger...
06 dec 2012 16:17
Alhoewel BMW de laatste tijd weer goed bezig is kan het merk me niet bekoren.
06 dec 2012 21:03
Idem
06 dec 2012 21:06
Mij wel maar daar hebben we dat andere topic voor.
06 dec 2012 21:18
Heerlijke auto's... Na jaren Audi gereden te hebben...ook erg fijn, maar bmw is qua sturen net even lekkerder...naar mijn mening...
07 dec 2012 14:10
+ 1 $teef.... jaren Audi (o.m. S4 met de 4.2 V8) en Volvo (2.5 T, R) - nu in een BMW en weet weer hoe een snelle middenklasser moet sturen....
07 dec 2012 14:59
Niet als een BMW als je het mij vraagt. Onnodig nerveus.
07 dec 2012 18:36
Devils son schreef:Niet als een BMW als je het mij vraagt.
Zit hier ook wel in het hol van de leeuw natuurlijk....
07 dec 2012 18:38
Devils son schreef:Niet als een BMW als je het mij vraagt. Onnodig nerveus.
Communicatief en speels zou ik eerder zeggen...
07 dec 2012 18:43
mijn zwager is na a4 en a6 nu ook naar een 5 serie en erg tevreden...
07 dec 2012 19:36
$TEEF schreef:Communicatief en speels zou ik eerder zeggen...

Het is primair een auto voor de openbare weg. Ik denk dat als je mensen met een moderne BMW bij slechte weersomstandigheden met de DSC uitgeschakeld laat rondrijden dat er een hoop de weg afvliegen. Ze hebben namelijk een onvoorspelbaar karakter. Bij mijn 911 moest ik opletten en fatsoenlijk kunnen rijden, maar dan was het zelfs onder de lastigste omstandigheden prima te doen. Een BMW is af en toe gewoon vals, maar het rijdt bepaald niet zo goed de hoek om als bij een 911, verre van zelfs.
Ik snap dat voor sommigen dat aanvoelt als een rijdersauto (als je de grenzen niet opzoekt lijkt het inderdaad een leuke auto om mee te spelen en dus hou je al snel bij normale snelheden een gevoel dat je de auto controleert, waar je bij een Audi bij dat soort snelheden voelt dat deze als een blok op de weg ligt, wat je ook bij een 911 voelt bij die snelheden, weinig spannends aan), ik vind het gewoon slecht. En ik heb dat geloof ik al vaker gezegd: het is volgens mij zo dat men daar bewust op inspeelt, maar ik ben er helemaal niet van onder de indruk. Ik zie ook helemaal niet waarom een 320d speels moet zijn. Maar dat ligt misschien gewoon aan mij...
07 dec 2012 19:37
wolf schreef:mijn zwager is na a4 en a6 nu ook naar een 5 serie en erg tevreden...
Mijn vrouw is van een BMW naar een Audi en erg tevreden. Niet dat dat ook maar iets zegt...
07 dec 2012 19:56
Devils son schreef:$TEEF schreef:Communicatief en speels zou ik eerder zeggen...

Het is primair een auto voor de openbare weg. Ik denk dat als je mensen met een moderne BMW bij slechte weersomstandigheden met de DSC uitgeschakeld laat rondrijden dat er een hoop de weg afvliegen. Ze hebben namelijk een onvoorspelbaar karakter. Bij mijn 911 moest ik opletten en fatsoenlijk kunnen rijden, maar dan was het zelfs onder de lastigste omstandigheden prima te doen. Een BMW is af en toe gewoon vals, maar het rijdt bepaald niet zo goed de hoek om als bij een 911, verre van zelfs.
Ik snap dat voor sommigen dat aanvoelt als een rijdersauto (als je de grenzen niet opzoekt lijkt het inderdaad een leuke auto om mee te spelen en dus hou je al snel bij normale snelheden een gevoel dat je de auto controleert, waar je bij een Audi bij dat soort snelheden voelt dat deze als een blok op de weg ligt, wat je ook bij een 911 voelt bij die snelheden, weinig spannends aan), ik vind het gewoon slecht. En ik heb dat geloof ik al vaker gezegd: het is volgens mij zo dat men daar bewust op inspeelt, maar ik ben er helemaal niet van onder de indruk. Ik zie ook helemaal niet waarom een 320d speels moet zijn. Maar dat ligt misschien gewoon aan mij...
Nou nou nou - ben net naar huis gereden hier in Zwitserland, door de sneeuw, stand sport plus en DSC uit. Heuvel op, heuvel af. Heerlijk genoten, voorspelbaar en duidelijk, met een beetje gas ALTIJD overstuurd en dat is precies zoals ik hem wil, geen ge-eikel over de vooras. Prima zo!
07 dec 2012 19:58
Nerveus, slecht en vals? Over welk type BMW heb je het hier? Of gewoon BMW in het algemeen?
Totaal niet mijn ervaring. Maar ja, ik rij ook niet wekelijks op de ring.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.