11 dec 2012 1:00
JorisLoet schreef:
Geen biocomponent
In V-Power zit geen bio component. In Euro 95 en 98 wel. Belangrijk naar de toekomst toe omdat veel oudere auto's niet zonder aanpassingen kunnen rijden op hoge volumes bio die worden bijgemengd. In de huidige formulering (E5- 5% bio component) geen probleem - maar in de toekomst en in Duitsland/ Frankrijk (E10- 10% bio component) wel. In V-Power zit geen bio component - Niet in Nederland en ook niet in Duitsland & Frankrijk. Daar 95 tanken in een oudere Porsche is niet goed voor je auto...
11 dec 2012 8:55
11 dec 2012 10:03
JorisLoet schreef:In het buitenland, wanneer je normaliter 95 zou tanken, wat ik absoluut niet zou doen in een luchtkoeler, is de Euro 95 al E10 en dat kan bij een klein deel van het wagenpark (oudere auto's) problemen geven.
11 dec 2012 10:53
11 dec 2012 13:50
11 dec 2012 15:07
11 dec 2012 17:34
11 dec 2012 17:56
11 dec 2012 19:24
JorisLoet schreef:Ik zeg ook, wat ik niet zou doen in een luchtkoeler - iedereen moet voor zichzelf de afweging maken. E10 gaat over Frankrijk en Duitsland.
11 dec 2012 21:45
EriC4C schreef:JorisLoet schreef:In het buitenland, wanneer je normaliter 95 zou tanken, wat ik absoluut niet zou doen in een luchtkoeler, is de Euro 95 al E10 en dat kan bij een klein deel van het wagenpark (oudere auto's) problemen geven.
Het tanken van E10 is inderdaad veelal niet verstandig, maar Euro 95 is in het buitenland zeker niet altijd E10.
Deze opmerking en het advies om met een luchtkoeler in het algemeen geen Euro 95 te tankendoen afbreuk aan de waarde en geloofwaardigheid van je eerdere informatieverstrekking wat mij betreft.
11 dec 2012 21:48
11 dec 2012 22:07
11 dec 2012 22:12
11 dec 2012 22:22
bully schreef:En toch heeft Joris gelijkVpower is geen 95.....Gooi het maar eens in een ouwe auto die op 95 rijdt, die gaat pingelen en nadieselen.
11 dec 2012 22:23
11 dec 2012 22:26
Toch echt zelf mee gemaakt BertBert schreef:Jouw redenatie gaat hier toch volledig scheef Bully,
Als een oude auto op 95 mag rijden en je gooit er V-power in is het onmogelijk dat hij daardoor gaat pingelen of nadieselen!
V-power is namelijk op zijn minst 95 en alles wat het méér is dan 95 zal alleen maar voorkomen dat de auto gaat pingelen of nadieselen.
11 dec 2012 23:31
turbocruiser schreef:
En zelf gooit hij rustig 95 in zijn 3.2... dus meneer spreekt zichzelf nog tegen ook.
11 dec 2012 23:49
bully schreef:Toch echt zelf mee gemaakt BertBert schreef:Jouw redenatie gaat hier toch volledig scheef Bully,
Als een oude auto op 95 mag rijden en je gooit er V-power in is het onmogelijk dat hij daardoor gaat pingelen of nadieselen!
V-power is namelijk op zijn minst 95 en alles wat het méér is dan 95 zal alleen maar voorkomen dat de auto gaat pingelen of nadieselen.
12 dec 2012 20:28
12 dec 2012 21:25
12 dec 2012 21:26
bjft schreef:hoewel dit item hilarische reacties oplevert en het zonde zou zijn als het gesloten zou worden.
12 dec 2012 22:14
12 dec 2012 22:26
12 dec 2012 23:08
13 dec 2012 0:45
MarkS schreef: