Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 dec 2012 1:01
Bert schreef:Grappig, zowel voor de SC als voor de Carrera 3.2 met kat. wordt geadviseerd elke 3e tankbeurt met loodhoudende brandstof te tanken.
Lijkt mij de doodsteek voor je kat

Goed lezen is ook moeilijk.
Er staat toch boven "Porsches MET kat MOETEN op loodvrije brandstof rijden"
13 dec 2012 1:06
Je hebt gelijk maar het advies zegt daarna het tegenover gestelde.
Niet echt consequent
13 dec 2012 1:20
Mee eens dat ze het nog wat duidelijker hadden kunnen opschrijven maar inconsequent is het niet want
als regel 1 zegt "met kat geen lood" dan gelden de adviezen daaronder over het wel op lood rijden natuurlijk per definitie alleen voor de auto's zonder kat.
13 dec 2012 22:19
Boekje erop nageslagen staat 98ROZ en 88MOZ..... Wat is moz.....
13 dec 2012 22:42
Dat is hetzelfde als MON.
Motor Octane Number in plaats van RON, Research Octane Number. Beide hetzelfde min of meer, maar op basis van een andere referentiemotor. MON wordt veelal gebruikt in de US. Is gewoon een andere meeteenheid voor hetzelfde. De weerstand van brandstof tegen zelfontbranding (ontploffen voor de vonk van de bougie).
http://www.ktm950.info/how/Orange%20Gar ... onmon.html
13 dec 2012 22:43
ROZ – Research-Oktanzahl
MOZ – Motor-Oktanzahl
SOZ – Straßen-Oktanzahl
FOZ – Front-Oktanzahl, oft auch mit ROZ100 °C bezeichnet
(Google)
13 dec 2012 23:05
Wat moet er dan in?
Dial_888 schreef:Boekje erop nageslagen staat 98ROZ en 88MOZ..... Wat is moz.....

13 dec 2012 23:33
Zie hier."EuroSuper" or "EuroPremium" or "Regular unleaded" in Europe, "SP95" in France = RON 95 = MON 85–86
"SuperPlus" in Germany = RON 98 = MON 88
14 dec 2012 14:41
turbocruiser schreef:..... some independent test have shown that one year after introduction it was downgraded to 95 RON, whereas in neighboring Germany Shell V-Power consists of the regular 100 RON fuel.

Ik vraag me bij zo'n opmerking zonder bron(verwijzing) altijd af wat de waarde ervan is. Zéker op wikipedia
14 dec 2012 14:51
Ah, de 2e DVD is inmiddels begonnen .... "Who is Roz !"
14 dec 2012 16:26
Beste Turbocruiser. Dit is feitelijk onjuist. Ik zou graag willen weten waar je deze informatie vandaan haalt en op basis waarvan je beweert dat dit betrouwbaar zou zijn. Ik ben verantwoordelijk voor de kwaliteit van V-Power. We zijn een reputabel bedrijf. Wij gaan echt geen andere kwaliteit communiceren dan we verkopen.
V-Power is nog steeds 97 RON en is dat geweest vanaf de start verkoop in Nederland. Van elke batch die we maken wordt het spec gemeten en pas daarna wordt het vrijgegeven voor verkoop. Het is een volledig afgescheiden stroom met een andere basisbrandstof en een aparte tank op het depot en een apart compartiment in de tankwagen die de brandstof naar de stations vervoert. Daarnaast wordt de kwaliteit op de stations voortdurend gemonitord via monstername. Wij nemen brandstofkwaliteit zeer serieus. V-Power is gegarandeerd 97 RON - in de praktijk vaak zelfs nog wat hoger, maar de minimale specificatie is 97 RON.
14 dec 2012 17:18
Joris, ik zou in het belang van je werkgever en van jezelf deze discussie hier helemaal niet voeren. Er wordt hier door sommigen maar wat gehannes. Dat is vechten tegen de bierkaai.
14 dec 2012 17:35
JorisLoet schreef:Beste Turbocruiser. Dit is feitelijk onjuist. Ik zou graag willen weten waar je deze informatie vandaan haalt en op basis waarvan je beweert dat dit betrouwbaar zou zijn. Ik ben verantwoordelijk voor de kwaliteit van V-Power. We zijn een reputabel bedrijf. Wij gaan echt geen andere kwaliteit communiceren dan we verkopen.
Toch gaat dit gerucht al veel langer... Niet dat dat iets zegt over het waarheidsgehalte natuurlijk, maar ik had het dus vaker gehoord.
14 dec 2012 17:37
Wassen jullie je Porsche met de hand of gaat deze door de wasstraat?
14 dec 2012 17:41
Op de hand, 30 graden, met VPower wasverzachter. Nooit in de droger!
14 dec 2012 18:17
bully schreef:Wat moet er dan in?
Dial_888 schreef:Boekje erop nageslagen staat 98ROZ en 88MOZ..... Wat is moz.....

Langs de BP en 98 erin.....en als ik geen zin heb om, om te rijden VPower bij de Shell.....
En tot op heden nog niet 1 keer Vpower 100 hier vlak over de grens getankt.....om het verschil proberen te merken.
Eerst kleppenstellen hier en olie retourbuis vervangen.....dan met benzine experimenteren...
14 dec 2012 20:11
Enguess schreef:Joris, ik zou in het belang van je werkgever en van jezelf deze discussie hier helemaal niet voeren. Er wordt hier door sommigen maar wat gehannes. Dat is vechten tegen de bierkaai.
14 dec 2012 20:22
Devils son schreef:JorisLoet schreef:Beste Turbocruiser. Dit is feitelijk onjuist. Ik zou graag willen weten waar je deze informatie vandaan haalt en op basis waarvan je beweert dat dit betrouwbaar zou zijn. Ik ben verantwoordelijk voor de kwaliteit van V-Power. We zijn een reputabel bedrijf. Wij gaan echt geen andere kwaliteit communiceren dan we verkopen.
Toch gaat dit gerucht al veel langer... Niet dat dat iets zegt over het waarheidsgehalte natuurlijk, maar ik had het dus vaker gehoord.
Geruchten hoeven niet altijd enige waarheid te bevatten (ook al denken velen dat van wel).
En internet is een zeer sterk medium om zo'n geruchten in het algemene gedachtengoed te laten vastroesten.
14 dec 2012 20:37
@turbocruiser: niet alles wat op Wikipedia staat is ook per definitie de waarheid.. Helaas krijgen geruchten op deze manier de gelegenheid om door goedgelovigen zonder check als waarheid te worden bestempeld.
14 dec 2012 22:48
Mss is wiki in de war met shell pura wat we een tijdje hebben gehad, dat was wel 95 ron geloof ik
15 dec 2012 0:36
shell pura wat we een tijdje hebben gehad, dat was wel 95 ron geloof ik
Dan had ik die kunnen tanken
15 dec 2012 10:57
Rad911 schreef:@turbocruiser: niet alles wat op Wikipedia staat is ook per definitie de waarheid.. Helaas krijgen geruchten op deze manier de gelegenheid om door goedgelovigen zonder check als waarheid te worden bestempeld.
En andersom is het natuurlijk ook waar. Maar dan is daar een speciaal woord voor en dat is:
MAR-KE-TING
15 dec 2012 11:01
dobbelsteen schreef:Geruchten hoeven niet altijd enige waarheid te bevatten (ook al denken velen dat van wel).
En internet is een zeer sterk medium om zo'n geruchten in het algemene gedachtengoed te laten vastroesten.
Ik wilde alleen maar aangeven dat het hier niet ter plekke verzonnen was.
15 dec 2012 11:09
JorisLoet schreef:Beste Turbocruiser. Dit is feitelijk onjuist. Ik zou graag willen weten waar je deze informatie vandaan haalt en op basis waarvan je beweert dat dit betrouwbaar zou zijn. Ik ben verantwoordelijk voor de kwaliteit van V-Power. We zijn een reputabel bedrijf. Wij gaan echt geen andere kwaliteit communiceren dan we verkopen.
die opmerking is feitelijk onjuist: BIj de Shell pomp bij mij in de buurt staat op V Power, 95 als RON getal.