Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 nov 2012 7:20
Jeroen914 schreef: (geen idee waarom je dat zou willen)
Omdat dat periode correct is
28 nov 2012 10:50
Jeroen914 schreef:Jeroen C3.0 schreef:val mij niet aan op de ontstekingsvolgorde hoor, was voor mij ook nieuw en schreef maar wat over van...
Doe dan je huiswerk voordat je zo maar wat gaat zitten papegaaien

Het gaat niet om de ontstekingsvolgorde, het gaat er om dat de
verdeler van een 3.2 de andere kant op draait
En dat is alleen een issue als je het ontstekingssysteem terug wilt bouwen naar ouderwetse contact puntjes (geen idee waarom je dat zou willen)
Oke...oke...iets met de onsteking...
Anyway, advies blijft hetzelfde.

If...then...dan de 2.7 op een pallet en een 3.0 van een SC inbouwen, al dan niet opgevoerd. Indien standaard, zou ik zoeken naar een 204 pk (ipv 180 of 188) anders is het verschil nog steeds zeer gering .
28 nov 2012 19:04
Ik begin maar eens met een sportuitlaat (Renntech aanstaand weekend). Daarnaast bij mijn huidige 2.7 aandrijfriemen van de luchtpomp en airco verwijderen, schijnt 5pk + 9pk te schelen. Toch een dikke 5% vermogenswinst zonder investering
En dan daarna in alle rust naar een goede 204pk SC-motor zoeken, liefst direct getuned.
28 nov 2012 20:36
... je zou ook iets aam het gewicht van je Porsche kunnen doen
28 nov 2012 20:53
Een fitness-abbo scheelt ook de nodige kilo's
09 dec 2012 23:26
Heb boek "how to rebuild and modify 911 engines" gekocht. Staan tips in van ene Wayne om 2.7 CIS-motor te upgraden. Dit is nu mijn wensenlijstje:
JE pistons 90mm
Nokkenas: 964 cams (9,8:1) of 1980-1983 CIS cams (9,3:1)
SSI heat exchangers
Danske muffler
K&N filter
Volgens boek bij een 3.0 CIS goed voor plus 30 tot 50pk. Zal bij een 2.7 iets minder zijn, maar 20 tot 40pk hoop ik wel te halen. Maar eens even contact zoeken met Renntech om te horen wat het kost.
09 dec 2012 23:37
30-50 pk op een 3.0 geloof ik geen moer van. Zeker niet met behoud van de CIS.
14 dec 2012 10:27
Mocht je naar 300pk willen, koop dan het Porsche RS magazine van deze maand, een 2.7 voorzien van een kompressor.
Het gave, aan de buitenkant zie je er niets van.
14 dec 2012 10:44
Heb hem ook gelezen. Smullen!
15 dec 2012 23:12
Inderdaad, heftig. En gaaf om 300pk in zo'n smalle body te hebben.
Vraag me wel af hoe duurzaam het is. En zo te lezen niet heel eenvoudig voor elkaar te krijgen.
15 dec 2012 23:29
DeniS2 schreef:Mocht je naar 300pk willen, koop dan het Porsche RS magazine van deze maand, een 2.7 voorzien van een kompressor.
Het gave, aan de buitenkant zie je er niets van.
Van een Amsterdammer? Paar jaar geleden naast gereden, en toen gaf ie gas
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.