Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Porsche 996

15 dec 2012 12:35

En zelfs dan blijft het nog een gok... Voor hetzelfde geld is ook de bak en of koppeling slecht, enz enz....Ik heb het ook mee gemaakt, heb ook een 996 4s gekocht met een kapot blok, bleek de bak slecht te zijn en ook nog eens de differentieel.....werd allemaal duurder dan gecalculeerd was....maar ja, wie niet waagd blijft maagd....

Re: Porsche 996

17 dec 2012 14:38

Dimitri-Turbo schreef:IK vind 15k met een kapotte moter echt te veel van het goede... zou zelf eerder denken tussen de 10 - 12K redelijk is.


Ja precies, dat was ook waar ik aan dacht, als ik dan mijn uren niet meetel en hij is verder netjes heb ik wat leuks. Echter heeft de huidige eigenaar zich denk ik gerealisseerd dat niemand 15 gaat betalen, en laat hem toch maar repareren.

Re: Porsche 996

19 dec 2012 23:00

tja pech... maar ik denk als je hem voor laat zeggen 11K had kunnen kopen er nog het eea aan had laten verspijkeren (7,5k motor.. 2k onvoorzienkosten, 1K beurt/olie ed.) je wellicht 20,5 een perfect 996 had gehad.. waarvan je weet dat alles weer in orde is.

Re: Porsche 996

21 dec 2012 12:37

Voor wat betreft de toekomstige waarde denk ik dat de 996 nu zo'n beetje z'n dieptepunt gehad moet hebben.

- De eerste lichting is alweer 15 jaar, wat hem voor de zakelijke rijder interessant maakt.
- Als je straks voor een klassieke 911 weer houderschapsbelasting betaalt is de 996 een modern alternatief voor zo'n beetje een vergelijkbaar aankoopbedrag.
- Zelfs de eerste generatie watergekoelde motor zal op een gegeven moment historische waarde gaan krijgen omdat het een stukje Porsche geschiedenis is.
- Revisie/reparatie van gevoelige IMS Lager is betaalbaar geworden.

... maar misschien wishful thinking... ik heb een 98er 996 :-)
Plaats een reactie