Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
27 dec 2012 17:56
Afhankelijk hoe de rest van de torsie buis er uit ziet kan je volstaan met een losse bus. Daar zijn wel oplossingen voor verkrijgbaar maar ik zou eerst starten met het verwijderen van alle roest.
Linkje met de bussen:
http://www.early911sregistry.org/forums ... rsion+tube
27 dec 2012 19:21
Rest van de buis is goed ,, geen roest , met name het eerste stuk waar onder het opstaande randje is weg
Dus die bussen is een mooi alternatief.. Thanks
28 dec 2012 10:25
a5coupe schreef:ik had aan de buitenzijde de as 1 tand verschoven en de auto was direct 6 a 7 cm lager...!!! dus die cm per tandje gaat echt niet op!!
Ik had trouwens wel het geluk dat ik zomaar de torsieassen los kon trekken! zowel buiten als binnenzijde!!
grappig trouwens dat app-je met die graden!!
trouwens ook een beetje tricky dat met het nieuwe rubber de torsie as en het zwaard weer gecentreerd worden. daarmee zal de hoek al licht anders zijn dan voorheen..
De vertanding aan de binnenkant is anders als aan de buitenkant waardoor zelfs de achterbrug per 0,5 cm te verstellen is.
28 dec 2012 10:27
piewie schreef:Rest van de buis is goed ,, geen roest , met name het eerste stuk waar onder het opstaande randje is weg
Dus die bussen is een mooi alternatief.. Thanks
Maak eerst eens de boel goed schoon. Het gaat hier niet om het opstaande randje maar om de binnenkant van de buis waar het rubber op rust.
28 dec 2012 10:55
Mooi project

ga ik volgen.
28 dec 2012 17:48
roondejong schreef:piewie schreef:Rest van de buis is goed ,, geen roest , met name het eerste stuk waar onder het opstaande randje is weg
Dus die bussen is een mooi alternatief.. Thanks
Maak eerst eens de boel goed schoon. Het gaat hier niet om het opstaande randje maar om de binnenkant van de buis waar het rubber op rust.
Ik bedoel ook het opstaande randje binnen in de buis waar het rubber tegen aan zit. Maar idd eerst goed vrij maken van roest
05 jan 2013 23:46
Even een vraag tussen door ..kan een set 2.4 kopen is deze bruikbaar voor een 2.2 motor
Diameter is dacht ik het zelfde
06 jan 2013 0:06
Wat voor set?
06 jan 2013 16:22
Haha ja sorry ,, cillinders zuigers .. maar zou ik die toch kunnen plaatsen
,, of moet ik dan het een en ander aan passen aan de carebrateurs.. Iemand hier ervaring mee
Dacht zelf dat het in de slag zat , en dat 2.2 en 2.4 zuigers en cilinders het zelfde zijn
06 jan 2013 20:39
Diameter is gelijk, beide 84,00 mm. Volgens mij kun je ze gewoon gebruiken, slag is alleen groter.
06 jan 2013 22:41
heel mooi project en cool dat je er ook gewoon zelf aan begint. Ik kom zelf ook gaandeweg achter een hele hoop dingen

succes en ik blijf dit draadje zeker volgen
09 jan 2013 0:26
Heinz schreef:Diameter is gelijk, beide 84,00 mm. Volgens mij kun je ze gewoon gebruiken, slag is alleen groter.
Dat levert je toch juist een lagere compressie op (want 2.2 zuigers in een 2.4 levert hogere compressie). Lijkt mij niet wenselijk.
09 jan 2013 9:14
ik heb de set laten sturen met de voorwaarden als deze niet voldoet ik ze terug kan zenden .volgens mij gegevens is de 2.2 en de 2.4 zuiger het zelfde en hebben de zelfde comresssie . comprssie verschil zit in T type en E type
09 jan 2013 10:51
[img][img]2.2 en 2.4 zuigers zijn zeker niet hetzelfde. De 2.2 heeft een hogere compressie door een bollere bovenkant. De 2.4 motoren hebben per model een lagere compressie dan hun 2.2 broertjes en daarom worden vaak 2.2 zuigers gebruikt in 2.4 motoren om de compressie wat te verhogen. Omgekeerd werkt het juist de andere kant op en eindig je met een 2.2 motor met erg lage compressie en dus minder vermogen dan standaard. Bijgaand een foto die de verschillen wel duidelijk maakt. Ik zou ze terugsturen dus......
http://dl.dropbox.com/u/29411797/piston ... 580049.jpg
09 jan 2013 10:56
piewie schreef:ik heb de set laten sturen met de voorwaarden als deze niet voldoet ik ze terug kan zenden .volgens mij gegevens is de 2.2 en de 2.4 zuiger het zelfde en hebben de zelfde comresssie . comprssie verschil zit in T type en E type
In de slag van de krukas waardoor de inhoud van de motor veranderd. een 2.4 moet de grotere inhoud (bij gelijkblijvende cilinderboring) dus zuiver overhouden uit een grotere slag van de krukas.
Hoge of lage compressie heeft zuiver te maken met de verbrandingsruimte die er aanwezig is (wel of geen domed zuigers).
Het uitwegen, balanceren en het gelijk maken van alle 6 verbrandingsruimten (op de gewenste compressie) is wel een must om een fijne motor te bouwen. Besteed daar veel tijd aan!
09 jan 2013 11:40
De slag is inderdaad groter, de drijfstangen de helft van de extra slag korter. De 2.2 motor heeft een krukas met 66mm slag, de 2.4 70.4mm slag. De drijfstangen van de 2.2 zijn 130mm, die van een 2.4 127.8
Gevolg is dat de positie van de zuigerpen op het bovenste dode punt voor beide motoren precies gelijk is. Bij gelijkblijvende krukas, drijfstangen en cilinderkop geeft de zuiger met de kleinere dome daarom een lagere compressie.
09 jan 2013 12:02
oke is duidelijk ..waarschijnlijk komt de set vandaag binnen en zal alles eens bekijken. ik houd jullie op de hoogte,,alweer een stuk wijzer geworden
11 jan 2013 9:50
Goedemorgen gaat goed met je 911 als ik het zo lees
heb de 911 helemaal kaal nu
heb ook een adres gevonden voor het stralen en poedercoaten van het kleine spul
zoals pendalen beplaating van de motor noem het maar op kachelpotten uitlaatdelen gewoon alles
voor een leuke prijs de beste man woond in breda en neemt het mee paar dagen later heb je het weer terug
als je veel in 1 keer heb word de prijs lager
dacht ist wat voor ons hoe meer hoe beter
ik heb al 3 volle dozen ha ha
14 jan 2013 20:02
corne123 schreef:Goedemorgen gaat goed met je 911 als ik het zo lees
heb de 911 helemaal kaal nu
heb ook een adres gevonden voor het stralen en poedercoaten van het kleine spul
zoals pendalen beplaating van de motor noem het maar op kachelpotten uitlaatdelen gewoon alles
voor een leuke prijs de beste man woond in breda en neemt het mee paar dagen later heb je het weer terug
als je veel in 1 keer heb word de prijs lager
dacht ist wat voor ons hoe meer hoe beter
ik heb al 3 volle dozen ha ha
Ja het gaat hier hardlopen en stilstaan

ligt aan de drukte op de zaak, kleine delen straal ik zelf maar voor de body heb ik nog geen adres . Dus als die persoon in breda iets is hoor ik het graag , stuur ff een pb hierover , zou wel makkelijk zijn ., is hier namelijk om de hoek
15 jan 2013 11:27
peterfrans schreef:[img][img]2.2 en 2.4 zuigers zijn zeker niet hetzelfde. De 2.2 heeft een hogere compressie door een bollere bovenkant. De 2.4 motoren hebben per model een lagere compressie dan hun 2.2 broertjes en daarom worden vaak 2.2 zuigers gebruikt in 2.4 motoren om de compressie wat te verhogen. Omgekeerd werkt het juist de andere kant op en eindig je met een 2.2 motor met erg lage compressie en dus minder vermogen dan standaard. Bijgaand een foto die de verschillen wel duidelijk maakt. Ik zou ze terugsturen dus......
http://dl.dropbox.com/u/29411797/piston ... 580049.jpg
nog even een update betreffende de zuigers cilinders
idd zoals peterfrans al aangaf zijn de zuigers niet het zelfde helaas
heb alles opgemeten en de maten vallen wel binnen de afkeur tolerantie
dus was een bruikbaar set. heb de set naar overleg voor een flink gereduceerd bedrag toch hier gehouden . waarschijnlijk kan ik aan goede 2.2 T zuigers komen.....word vervolgd
15 jan 2013 12:47
Waarom laat je geen JE zuigers opmaat maken of koop je overmaat zuigers Woesner. Dan kun je de cilinders exact opmaat laten honen en heb je een setje zo goed als nieuw.
15 jan 2013 13:14
[quote="piewie] waarschijnlijk kan ik aan goede 2.2 T zuigers komen.....word vervolgd[/quote]
als je nog eventjes geduld hebt kan ik zien of er nog iets van mijn zuigers/cilinders te maken valt? Ik heb een 1970 2.2T en zal het blok wss gaan opbouwen met 2.7 zuigers/cilinders dus dan komt het 2.2T-setje vrij?
15 jan 2013 16:34
Heinz schreef:Waarom laat je geen JE zuigers opmaat maken of koop je overmaat zuigers Woesner. Dan kun je de cilinders exact opmaat laten honen en heb je een setje zo goed als nieuw.
ja natuurlijk zijn er meerdere opties,
ben wel aan het uitzoeken wat eigelijk de beste optie is
18 feb 2013 16:11
gaat het nog goed daar met de 911
21 feb 2013 1:16
roondejong schreef:a5coupe schreef:ik had aan de buitenzijde de as 1 tand verschoven en de auto was direct 6 a 7 cm lager...!!! dus die cm per tandje gaat echt niet op!!
Ik had trouwens wel het geluk dat ik zomaar de torsieassen los kon trekken! zowel buiten als binnenzijde!!
grappig trouwens dat app-je met die graden!!
trouwens ook een beetje tricky dat met het nieuwe rubber de torsie as en het zwaard weer gecentreerd worden. daarmee zal de hoek al licht anders zijn dan voorheen..
De vertanding aan de binnenkant is anders als aan de buitenkant waardoor zelfs de achterbrug per 0,5 cm te verstellen is.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.