Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
31 dec 2012 19:38
De bak wordt niet met kabels bediend, maar met een schakelstang
Misschien hebben ze (samen met de 964/993 midden console) ook een 964/993 versnellingspook + schakelstang ingebouwd
Trek even de pookhoes naar boven om het te controleren...
31 dec 2012 19:52
porscheboy schreef:volgens mij word er weinig geneukt op dit forum.....
:
Zitten ook bijna alleen maar mannen op het forum
31 dec 2012 21:17
Neuken doe ik idd niet op het forum.
31 dec 2012 22:46
Er staan inmiddels een paar tips in dit topic, waar de topicstarter wellicht iets me kan.
Laten we deze richting aanhouden en verder niet off-topic gaan en ook de opmerkingen over medeforummers achterwege laten.
01 jan 2013 3:11
porscheboy schreef:volgens mij word er weinig geneukt op dit forum.....pfffff wat een NEGATIVITEIT
ps het forum zit vol balletjes met ruite broekjes die nog nooit vieze handen hebben gehad behalve vroeger in de zandbak

klinkt als iemand die in 2012 behoorlijk wat pandapunten heeft gescoord. als je zo blij bent met jezelf, doe dat lekker ergens anders ipv op deze wijze hier te reageren....
01 jan 2013 3:22
+1! Zeuren doe je thuis maar!
01 jan 2013 9:25
Racing-baker,
Het lijkt mij zeker raadzaam versnellingsbaknr., motornummer en chassisnummer op te zoeken en dit in de boeken na te kijken waar ze eigenlijk bij horen.
Begin bij het begin en probeer op deze manier de opbouw van je aankoop te leren begrijpen.
01 jan 2013 11:23
Het genoemde nummer zoals ook andere forummers aangeven is een motor nummer en niet van een bak,
Zou nog een kunnen kijken naar het juiste nummer
01 jan 2013 17:09
Ik kan mij niets anders voorstellen dan dat het stangenmechanisme in de tunnel precies verkeerd om werkt.
Wellicht dit het hem in de "overbrenging" direct onder de pook.
Het geval dat ik ken van versnellingen op een verkeerde plaats, kwam door het verkeerd in elkaar bouwen van de versnellingsbak.
01 jan 2013 21:17
Hier kan ik wel iets aan hebben!!
Morgen kijk ik eens rustig alles na.
Waar kan ik de identiteit van het chassisnummer, motornummer, baknummer evt achterhalen?
01 jan 2013 22:04
Chassis is Carrera 3.2 uit 1986, maar mogelijk zitten de nummers op dezelfde plek.
Toch ook nog een paar boeken geraadpleegd:
Motornummer op het ventilatorhuis, zou moeten starten met 63G0001XXXXX
waarbij de X-en andere nummers zijn.
Chassisnummer volgens mij voor de auto staand aan linkerzijkant van de kofferruimte. startend met wpozzz91zgs1 etc.
Originele kleurnummer in de deurstijl van de bestuurderskant.
Maar, ik rij zelf alleen maar waterkokers, dus als ik fout zit, excuseer!
Laatst bijgewerkt door
ver boven de 200 op 01 jan 2013 22:18, in totaal 2 keer bewerkt.
01 jan 2013 22:13
Vandaar ook wellicht. Denk dat ze op dezelfde plek zitten
01 jan 2013 23:59
IK denk zelf dat het een
belgische bak is ... (de versnellingsbak)

hahahahahaha
04 jan 2013 12:10
Gisteren er eens een specialist bijgehaald. Probleem zou het 993 interieur met 993 schakelstang-bediening op mijn gewone bak zijn. De 993 bediening werkt omgekeerd als die van een 911. Blijkbaar hebben ze die zodanig aagenpast om alles te doen kloppen met het omgekeerde patroon als gevolg.
Nu kan ik ofwel een 993 bak zoeken (iemand?)
(en dan de flenzen aanpassen(die zijn anders naar het schijnt),
of eigenlijk nog beter; ook de assen adopteren)
ofwel een standaard 911 schakelstang + bediening (iemand?)
Mijn voorkeur gaat naar het eerste!!
04 jan 2013 12:23
Vraagje,
Waarom zou je een 993 bak doen,
Dat lijkt mij de duurste oplossing en het is nu eenmaal geen 993.
Motorisch is er ook niet heel veel vermogen waardoor een993 bak beter zou zijn toch?
Lijkt mij het beste om het project met zo laag mogelijke kosten tot een goed rijdend geheel te krijgen
Anders was een orgineel project een betere keus geweest
Ik zou dsp porsche parts bellen voor een bak of voor de andere onderdelen
Die heeft dat vast wel liggen,
Ik wil je keus niet afkraken maar pas op zo n ombouw kan een bodemloze put zijn
Die daarna maar voor een heel beperkt aantal interressant is.
Je kan dsp ook nog vragen wat de auto opbrengt als hij hem inkoop voor de onderdelen
04 jan 2013 13:20
Master Ken schreef:Is het niet dezelfde wagen?

Da's gewoon het gietnummer van de carterhelft
04 jan 2013 15:28
Jeroen914 schreef:...Misschien hebben ze (samen met de 964/993 midden console) ook een 964/993 versnellingspook + schakelstang ingebouwd
Trek even de pookhoes naar boven om het te controleren...
Racing-Baker schreef:Gisteren er eens een specialist bijgehaald. Probleem zou het 993 interieur met 993 schakelstang-bediening op mijn gewone bak zijn. De 993 bediening werkt omgekeerd als die van een 911. Blijkbaar hebben ze die zodanig aagenpast om alles te doen kloppen met het omgekeerde patroon als gevolg.
BINGO

Snap niet waarom je een 993 bak zou willen monteren...
Even uit m'n hoofd gaat 'ie niet eens passen in je auto zonder (zeer) ingrijpende aanpassingen
Je moet de tunnel tussen de achterzitjes en de torsiebuis aanpassen (993 bak is langer en zit daarom veel verder naar voren gemonteerd)
Geloof dat je ook een speciaal vliegwiel nodig hebt
Ik denk ook niet dat de verhoudingen van de versnellingen lekker uitkomen met het vermogen van een 3.2 motor
De 993 bak is ook veel zwaarder dan een 915 bak.
Een gebruikte 915 pook + schakelstang zal rond de 200 euro kosten en moet je er binnen een dag in kunnen knutselen
Een 993 bak + aanpassingen is serieus geld + werk en je auto gaat er geen meter beter van rijden (waarschijnlijk zelfs minder)
04 jan 2013 16:17
Als alles voor de rest goed functioneert, zou ik -als ik jou was- de auto technisch in orde maken (nieuwe koppelingsplaten, etcetera) en dan gewoon wennen aan het omgekeerde schakelpatroon; volgens mij wen je daar snel aan...
In m'n 404 heb ik het oude (stuur)schakelpatroon, een latere 404 heeft het nieuwe (stuur)schakelpatroon, m'n 912 had een 901-bak en m'n Speedster heeft een keverbak: allemaal andere schakelpatronen en toch wende ik er heel snel aan...
04 jan 2013 16:34
Speedy, het gaat niet om een zgn. dogleg bak, maar door het gebruik van een latere versnellingspook is het hele patroon gespiegeld:
5 - 3 - 1
R - 4 - 2
denk niet dat je daar aan gaat wennen
04 jan 2013 17:51
Als ze zo liggen als in je overzicht, wen je volgens mij ook daar best snel aan...
04 jan 2013 17:58
ik had al moeite om te wennen aan de sportbak in de 928.
zette hem regelmatig in z'n achteruit ipv 1.
04 jan 2013 18:00
Speedy356 schreef:...wen je volgens mij ook daar best snel aan...
Hangen ook, als je het touw maar onder je armen doet...
04 jan 2013 23:47
Al eens gereden in een Peugeot 404 met vroege stuurschakeling (pre 1964)? Je mag eens proberen om met mijn 404 eens een stukje te rijden: eens zien hoe ver je komt....
En tóch went ook zo een idiote versnellingsbak: sterker nog, als je `m eenmaal gewend bent, vind je hem geweldig.
04 jan 2013 23:55
Krijg je zo een omgebouwde gekeurd in belgie??
En alleen al voor de keuring zou ik maar zorgen dat het schakelen normaal gaat...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.