Nogmaals, niet ter verdediging, ik zelf ga niet voor de perfecte resto, maar toch even uitleggen;
Daar ik geen brug heb ontkom ik er niet aan met een krik en assteunnen te werken,
auto staat op zijn wielen bij het passen, alleen voor gemak en bereikbaarheid gebruik van de krik,tijdens de werkzaamheden worden de naden gecontroleerd,
degene die de werkzaamheden verricht heeft is een plaatwerker met 40 jaar ervaring.
Ik weet dat er veel gemeten wordt om het kromme te voorkomen.
Daarbij wordt er gewerkt met imitatie plaatwerk en moet er verder gebakken worden op wat er in het verleden reeds is hersteld,
deuren pasten slecht, dorpels aantal malen gefixed.
Nu past alles weer mooi en naadjes zijn netjes, zonder plamuur of dergelijke.
Onlangs bij een gerenommeerd porsche restauratebedrijf de uitspraak gehoord dat ook origineel porsche plaatwerk veel werk vergt om passend te krijgen,
en het dus niet veel uitmaakt of je echt of imitatie gebruikt, verkoopt en gebruikt nl. zelf ook veel imitatie delen, mede ook omdat origineel niet altijd meer verkrijgbaar is.
Trouwens bij een filmpje over restauratie bij porsche worden de naden op het laatst nog strak gemaakt met vertinnen, en daar word continu met mallen gewerkt om de
pasvorm te controleren.
Laatst bijgewerkt door
hisolid op 02 dec 2012 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.