Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 9:57

Valt ook weer mee hoor.

... en ook een Porsche 996 gaat nog wel. Het ding schijnt nagenoeg nooit pech te hebben, maar een gemiddelde prijs van een beurtje van £847,52 (zo’n 1.000 euro) zorgt voor een plek in de lijst.

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 10:02

Maar toch de twijfelachtige eer om in die lijst te staan. Zal niet lang duren voordat de 997 er ook in staat dunkt me. :mrgreen:

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 11:21

Ik zat even te denken toen ik de Top 10 van beroerdste auto’s las... :scratch: Een verzekeraar die een overzicht bijhoudt van auto's die veel 'panne' (zoals beschreven) hebben en die je beter links kan laten liggen. Panne met als gevolg kosten door reparaties die door een merkgarage, specialist of eventueel beunhaas zijn uitgevoerd. Deze reparaties zullen onder garantie worden uitgevoerd of door de eigenaar van de auto zelf worden betaald.

Hoe kan een verzekeraar een nauwkeurig overzicht van deze kosten uit hun database toveren? :scratch:

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 11:31

Weet ik ook niet, maar de Porsche Apporved Accoasion garantie op mijn 997 is bij een verzekeraar ondergebracht. Dus het zou mijn niet verbazen als de garantie op nieuwe autos ook bij een verzekeraar worden onder gebracht :idea:

Het is toch een sort risico die je als autofabrikant loopt?

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 11:42

Dus als je een 997 wilt aanschaffen, kun je beter niet kiezen voor een auto uit 2005, 2006 en 2007?

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 12:08

Op de Duitse site PFF.de is er veel geschreven (en ook wel ge......oerd) over dit thema; kun je dagen in lezen.
O.m. waren de conclusies 997 pfl (pré-facelift) is wel betroffen, maar S nauwelijks.
Zoals bekend kreeg mijn S, 997 pfl, 4 maanden na de aankoopkeuring door een PZ de klapper en was ik aan een nieuwe motor toe.
Het is , lijkt me minder afhankelijk van bladertjes en rijgedrag maar vooral van pech of geluk.
De aantallen gevoelige IMS Lager zijn, anders als bij de KWS (kürbelwelle-simmerring) niet zo groot .
Zie voor de percentages en soorten schades ook de Duitse sites.
De gerenoveerde motor die ik nu heb is constructief identiek aan de vorige; maar met km stand 0 km en met nieuwe neven-aggregaten. Ik maak me met weer 20K op de teller geen zorgen over weer een gevoelige IMS Lager.
Kans dat je twee keer door de bliksem getroffen wordt is minder groot, en zo.
Daarnaast , zo als eerder verteld 10 jaar lang twee andere Porsches gereden zonder een centje pijn; al roep ik hiermee misschien het nodige commentaar van de luchtkoeler -gemeenschap over me af.
Rij voorzichtig en take care
:roll:

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 12:09

ff Dr knauf mailen/pm'en. Die wist er meer van. Iets met een modificatie na een bepaalde productiedatum.

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 12:13

Als je een 997 wil en je kan een 2010 model betalen moet je dat vooral doen. Maar als je geen 80K hebt maar wel 50K zal je een model uit 2006 kopen. Ploft de motor ben je een extra 10K kwijt. Plof je auto uit 2010 niet heb je wel temaken met een hardere afschrijving...

Dus eigenlijk maak het helemaal niet uit.

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 12:22

juist, bovendien als je zo'n vijf jaar rijdt met het ding is het bedrag dat Porsche vraagt voor 'n motor, relatief gezien ook wel te doen.
Afschrijving bv over vier jaar in mijn geval €3000.-/jaar; verrekend met de meeropbrengst en een gunstige aankoopprijs is het niet het einde van de wereld.
Wel belangrijk is dat je zo'n gebeurtenis in je financiële reserve incalculeert.

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 17:29

Precies, mijn 997S heeft al een tweede motor gekregen en tijd terug (voordat ik hem kocht), dus ik hoop niet opnieuw op een "plof". Maar voor de zekerheid heb ik wel een spaarpotje mocht er iets gebeuren!

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 17:40

Mocht 'ie gevoelige IMS Lager dan heb ik pech. Verkoop ik 'm en kijk weer voor een oudje. Dat gezeik over die gevoelige IMS Lager steeds.
Tot de plof, lekker rijden en vooral niet nadenken over gevoelige IMS Lager. :drive:

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 17:41

@Delnoy...assie ploft gewoon laten maken.....lees modificeren....ben je van het plofgezeik af.....

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 21:15

Heb zelf dus een 993 4s en een 997 4s en gebruik vaker de 997.
Is gewoon veel betere wagen. Ploft ie laten we hem maken.
Simpel toch, verder zegt franse porschetijdschrift dat 997 (2004-2008) tot de betrouwbaarste porsches mogen gerekend worden. De problemen met de eerste 996 zou ook niet meer dan 4 percent bedragen. Een grote motorrevisie van 993 kost bijna evenveel dan nieuw blok zetten in 997. Hier zitten nu eenmaal luchtkoelaanhangers. Zo'n 993 4s zal wel altijd een mooie snelle Porsche blijven maar 997 rijdt dus veel beter.

Re: Opblazen motor 997

17 jan 2013 21:26

De adac heeft de 997 volgens mij ook al eens uitgeroepen tot betrouwbaarste auto...
http://www.porscheservicecentrumlimburg ... rijs.html#
Plaats een reactie