25 jan 2013 12:18
Vooralsnog zie ik de Tesla Model S Performance wel zitten. Over 14 dagen proefrijden in Antwerpen. Als die niet bevalt wordt het ook geen Fisker of andere batterij-auto.Cazzo Super Veloce schreef:Waar zouden jullie voor gaan?
25 jan 2013 16:23
PaulusdB schreef:Vooralsnog zie ik de Tesla Model S Performance wel zitten. Over 14 dagen proefrijden in Antwerpen. Als die niet bevalt wordt het ook geen Fisker of andere batterij-auto.Cazzo Super Veloce schreef:Waar zouden jullie voor gaan?
25 jan 2013 16:25
dobbelsteen schreef:In aankoopprijs is die karma inderdaad peperduur, maar van het moment je hem hebt wordt hij wel opeens heel erg goedkoop.
Ik geloof eigenlijk niet dat er daar enige eigenaars bij zitten die het voor het milieu doen. Toen ik de eigenaar sprak van die fisker, heb ik er toch heel tijdje over zitten praten met hem en niet 1x is het woord milieuvriendelijk gevallen. Het interesseert hem waarschijnlijk ook geen moer.
Ook de Belgische overheid promoot zo'n auto's. Ik begrijp helemaal niet hoe dat komt, steeds meer mensen weten ondertussen al dat je op 1 jaar tijd zuiniger bent met een dikke Hummer dan dat je met een prius zou rijden. Die productie is gewoon extreem vervuilend.
En spijtig genoeg is het alternatief nog veel te gevaarlijk, maar ik kijk ook al uit naar de tijd van waterstofmotoren.
25 jan 2013 17:34
25 jan 2013 18:20
25 jan 2013 18:49
Devils son schreef:Accupakket is vervuilend. Maar de vergelijking met een Hummer eerder onzinnig.
Feit blijft dat electrische auto's in de praktijk vele malen meer uitstoot hebben dan ze op basis van de Europese tests hebben. Waarmee ze feitelijk te laag worden belast (en dat is op zich niet zo'n probleem, maar wel dat andere auto's feitelijk te zwaar worden belast).
25 jan 2013 18:52
steef schreef:Bron mogen jullie zelf achterhalen, maar wat een Hummer in een miljoen kilometer vervuild, is nog minder vervuilend dan de productie van 1 electro-middenklasser......
25 jan 2013 19:11
Cazzo Super Veloce schreef:
Typisch de conclusie van een advocaat;
De ene wordt te laag belast, dus de andere wordt te hoog belast![]()
Zit niet veel logica in
25 jan 2013 19:38
25 jan 2013 20:45
Cazzo Super Veloce schreef:Weer zo'n loze kreet, hoezo extreem vervuilend??? getallen graag en een betrouwbare bron.
25 jan 2013 21:07
Devils son schreef:Cazzo Super Veloce schreef:
Nou, daar zit weldegelijk logica in. We moeten met zijn allen bedrag X opbrengen. Zodra je een groep te laag gaat belasten is er dus altijd een groep die te zwaar wordt belast, ofwel er wordt te weinig opgehaald en dat laatste is in NL echt niet het geval hoor...![]()
Maar jij rijdt lage bijtelling begrijp ik?
25 jan 2013 21:12
25 jan 2013 21:38
Cazzo Super Veloce schreef:
Misschien is die groep wel de hondenbezitters middels de hondenbelasting.
Dus de conclusie dat andere autobezitters betalen voor de 0% regeling is onzin.
25 jan 2013 22:09
Cazzo Super Veloce schreef:@ Rob Herfst; waar staat dat electrische auto's extreem vervuilend zijn???
Want dat was de stelling.
In jou stukjes lees ik alleen dat ze vervuilender kunnen zijn dan andere auto's.
25 jan 2013 22:31
25 jan 2013 22:47
25 jan 2013 22:51
25 jan 2013 22:53
25 jan 2013 22:57
25 jan 2013 22:59
25 jan 2013 23:01
$TEEF schreef:Inderdaad...ik zag een tijdje terug zo n fikser staan...mooie lijn, maar je krijgt toch echt een slappe stok van dat zoempje als dat ding gaat rijden...echte petrolheads betalen dan toch graag wat extra om er (zakelijk) een beetje lekker bij te rijden lijkt me...
25 jan 2013 23:09
25 jan 2013 23:39
25 jan 2013 23:50
Cazzo Super Veloce schreef:@ Devils Son; volgens mij is het hoogste bijtellings% al lang 25%, is toch niet verhoogd?
@ Rob H; 200% van heel weinig is nog steeds heel weinig, dus al die percentages zeggen me nix. Het gaat om de absolute getallen.
Ook de productie van electrische auto's moet aan allerlei (milieu-)eisen voldoen.