Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 13:41

Devils son schreef:Ps Tesla Roadster heeft EPA van 393 km. Nauwelijks minder dus. Lekker stoeien is dus binnen de kortste keren afgelopen. Laat de model S bij 45 km ophouden. Ik vind dat niet erg praktisch.


Beetje kort door de bocht.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 13:50

Toch mis ik iets bij al de Priussen en zo... weet niet wat... :mrgreen:

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 13:58

Bijtelling???

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:09

Cazzo Super Veloce schreef:@ Devils; hierbij het relavante stukje uit de publicatie:

56753

Als je lang genoeg electrisch rijdt wordt het dus vanzelf milieuvriendelijker dan een auto met verbrandingsmotor.


Als je het voor het milieu doet neem je geen elektrische auto. Zie de Ampera met 189 gr/km

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:10

Cazzo Super Veloce schreef:8 jaar garantie op de accu bij Tesla.


Dat neemt niet weg dat de capaciteit gedurende het leven afneemt.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:11

Cazzo Super Veloce schreef:
Beetje kort door de bocht.


Vertel eens waarom het bij de Model S ineens compleet anders is volgens jou?

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:18

Devils son schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:@ Devils; hierbij het relavante stukje uit de publicatie:

56753

Als je lang genoeg electrisch rijdt wordt het dus vanzelf milieuvriendelijker dan een auto met verbrandingsmotor.


Als je het voor het milieu doet neem je geen elektrische auto. Zie de Ampera met 189 gr/km


Mee eens, uiteraard, maar is niet het punt.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:19

Devils son schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:8 jaar garantie op de accu bij Tesla.


Dat neemt niet weg dat de capaciteit gedurende het leven afneemt.


Dus...

Ik neem aan dat ik de garantievoorwaarden omschreven staat dat de capaciteit minimaal X moet zijn.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:20

Devils son schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Beetje kort door de bocht.


Vertel eens waarom het bij de Model S ineens compleet anders is volgens jou?


Groter accupakket.
Maar is niet relevant, bij normaal gebruik zal de actieradius boven de 200-300km zijn.
Voor mij meer dan voldoende.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:38

Cazzo Super Veloce schreef:
Dus...

Ik neem aan dat ik de garantievoorwaarden omschreven staat dat de capaciteit minimaal X moet zijn.


Beetje kort door de bocht... :mrgreen:

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 14:43

Cazzo Super Veloce schreef:
Groter accupakket.


En zwaarder, meer frontaal oppervlak. Ik nam de EPA van de Model S met het grootste accupakket vs de EPA van de Roadster. Dat zijn twee appels!

Maar is niet relevant, bij normaal gebruik zal de actieradius boven de 200-300km zijn.
Voor mij meer dan voldoende.


Filerijden, extreme koude (waardoor de capaciteit afneemt), even vergeten om de auto aan de lader te hangen... En natuurlijk, misschien gebruik jij de auto wel precies zo dat je er mee toe kan. Maar dan moet je je dus altijd inhouden, altijd opletten, enz. enz.

Reken dan nog eens uit wat je voor hetzelfde geld incl. belastingen kan rijden zonder al deze belemmeringen. Het lijkt mij linksom of rechtsom geen logische keuze.

Maar eerlijk is eerlijk, een getunede RS6 is dat ook niet. ;)

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 15:06

Of het logisch is hangt af van het gebruik.
Als je veel relatief korte afstanden rijdt, zoals ik, is het wel logisch en praktisch.
Hoe groot is de range van een getunede RS6?

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 15:27

400 km bij een beetje doorrijden, alleen duurt het tanken maar 5 minuten ipv 4 uur... En dat maakt het grote verschil! Overigens, zou je mij volgen met die Model S, dan zou je blij mogen zijn met 200 km hoor. Ik denk dat je het niet eens haalt.

(voor die hele korte ritjes kun je ook een Tweazy erbij nemen)

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 16:17

Volgens mij duurt het "tanken" met de supercharger maar 1 uur bij de Tesla, precies de tijd die je nodig hebt om ff fatsoenlijk te lunchen :mrgreen:
Dan weer 500KM en ik ben toch mooi in Como :ba:
Twizzy, das toch zon ding zonder zijdeuren?
(kijkt naar buiten)
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 26 jan 2013 16:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 16:19

Devils son schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Dus...

Ik neem aan dat ik de garantievoorwaarden omschreven staat dat de capaciteit minimaal X moet zijn.


Beetje kort door de bocht... :mrgreen:


Denk ik niet, wat zou er anders in moeten staan?

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 16:29

Om antwoord te geven op de TS.

Ik zou absoluut kiezen voor de Karma Surf

Afbeelding Kwijl

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 16:33

Best knap he, en mooier dan een Panamera 8)

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 18:49

Cazzo Super Veloce schreef:Volgens mij duurt het "tanken" met de supercharger maar 1 uur bij de Tesla, precies de tijd die je nodig hebt om ff fatsoenlijk te lunchen :mrgreen:
Dan weer 500KM en ik ben toch mooi in Como :ba:


Je mist even dat je niet overal zo'n supercharger hebt en dat met het tempo waarmee ik 400 km verder kom die Tesla zonder enige twijfel niet verder komt dan 200 km, als het al niet een stuk minder ver is.

Als je bij alles uit wil gaan van best case scenario kan ik ook 900 km op 1 tank rijden met de rs6 en ben ik in 1 ruk in Italië... Maar de realiteit is anders.

Twizzy, das toch zon ding zonder zijdeuren?
(kijkt naar buiten)


Tegenwoordig kun je ook deuren krijgen bij die Renault.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 18:50

Cazzo Super Veloce schreef:
Denk ik niet, wat zou er anders in moeten staan?


Nou, in ieder geval niet dat je een nieuwe krijgt als de capaciteit nog maar 80% is.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 18:52

Cazzo Super Veloce schreef:Best knap he, en mooier dan een Panamera 8)


Ik vond hem in het echt minder dan op deze foto. Maar als het tussen Karma of Tesla gaat: de Karma, no doubt. Tanken in 5 minuten is veel fijner dan in een uur, of meer realistisch... 4 uur.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 20:50

:arrow: Elektrische auto in Duitsland verdwijnt :salut:

Begin van het einde van de elektrische auto :popcorn:

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 21:28

Dat zou ook een leuk verdienmodel kunnen veroorzaken.
Kopen met alle aanschafsubsidies die er maar van kracht zijn. Dan in zo'n plastic bubble 25 jaar aan de onderhoudslader.
Tenslotte voor 10 keer de hoofdprijs verkopen met 0 kilometer op de teller. Stroom is er vast en zeker over 25 jaar ook nog en er is vast een gek die in zo'n retromodelletje de blits wil maken. :mrgreen:

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

26 jan 2013 23:17

Bij BMW is de i8 nooit in productie gegaan omdat ze niet meer geloven in de elektrische tijdperk. Maar met de i3 gaan ze blijkbaar toch nog door.

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

27 jan 2013 8:24

Cazzo Super Veloce schreef:Volgens mij duurt het "tanken" met de supercharger maar 1 uur bij de Tesla, precies de tijd die je nodig hebt om ff fatsoenlijk te lunchen :mrgreen:
Dan weer 500KM en ik ben toch mooi in Como :ba:
Twizzy, das toch zon ding zonder zijdeuren?
(kijkt naar buiten)


Kijk nu eens naar de grote hoeveelheid vakantiegangers die allemaal op dezelfde dag afreizen naar hun bestemming.
Je gaat er nu vanuit dat jij de enige bent met een electrische auto. Als deze groep heel groot zou zijn en ze hun auto allemaal een uur aan een laadpunt zouden moeten zetten, dan ben je na een uur niet op weg naar Como maar kun je de rest van je vakantie bij het pompstation doorbrengen in de rij en wordt het voor jou geen pasta maar een kleffe sandwich :idea: :wink:

Re: Fisker Karma of Tesla Model S

27 jan 2013 8:33

Zit momenteel bij Alliander op klus. Hier staan bij alle grote vestigingen 10-tallen Ampera's, Priussen, Leaf's en staat er met enige regelmaat zowaar ook één Karma aan de laadpaal. De Karma valt verschrikkelijk uit de toon, met dat gewicht. Bespottelijk ding (mijn oma had vroeger een zilveren taartschepje, en daar heeft de Fisker veel van weg...), zoals hier eerder vermeld vooral vanwege de onderhuidse techniek. Als prototype leuk, maar volstrekt ongeloofwaardig, op alle fronten.
De elektrische auto gaat het imho niet redden. In elk geval niet zolang de capaciteit van de accu's zo beperkt is en de benodigde productiebronnen zo enorm hoog. Moest afgelopen week wel lachen om de vele stilstaande elektrische auto's op de vluchtstroken van de A2, A12, et cetera. Valt niet mee, met die kou...
Nee, sluit me aan bij Süddeutsche Zeitung en RobH, de auto's met vermogen uit VxA gaan het niet redden. Veel sterkte als je er één aanschaft, zeker als die 100k + kost!
Plaats een reactie