Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Spyker werkt aan 911-concurrent

01 feb 2013 13:25

@ Olaf: Helemaal super!!!! :res:
@ Cazzo: Ik zei al: ..... dat de Donkervoort een geheel eigen doorontwikkeling is ..... dus ja, in die zin kun je misschien wel van een Nederlandse sportwagen spreken. :thumleft:

01 feb 2013 14:57

Lada heeft ook jarenlang een oud type Fiat gebouwd...

Mooi bedrijf, mooie auto's. Niets mis met Donkervoort.

01 feb 2013 17:48

Fiat 124 Special heb ik nog gehad.
Iedereen dacht dat het een Lada was.
Liep wel 175 op de teller, en dat was harder dan de 316-318 uit die tijd :ba: :ba: :ba:

01 feb 2013 22:52

Donkervoort heeft ziijn roots bij de Super Seven liggen, maar staat op eenzame hoogte vwb kwaliteit en doorontwikkeling. Het is een kwetsbare auto, maar alles is wonderschoon afgewerkt, en nog belangrijker: in verhouding.

(Kwetsbaar: motorkap moet je niet op de tocht zetten, of tijdens pech langs de snelweg bij windkracht 7 in de wegberm leggen :bang: , een voorwiel die een steen tegen je achterspatbord opwerpt :bang: , kindjes die op de auto gaan leunen om even naar binnen te kijken, enz)

01 feb 2013 23:31

Vergeet overigens niet dat Spyker ook ooit eens een Cayenne-concurrent gebouwd heeft. FOTO

01 feb 2013 23:51

Maken 2 auto's per jaar; kondigen ondertussen al 5 jaar de SUV Peeking to Paris aan. Kom op mensen, dat wordt gewoon helemaal niets.

Voor Donkervoort heb ik wel ontzag, zowel in het leiden van het bedrijf als in de ontwikkeling van de auto's. Zij bestaan ondertussen meer dan 30 jaar!

02 feb 2013 1:38

VM: Briljante charmeur en onderhandelaar maar als het op het managen van een zaak aankomt .... blijkt het ijs toch iedere keer weer te dun te zijn.

02 feb 2013 5:09

Devils son schreef:(...)Het probleem is dat Spyker al een tijdje auto's bouwt en dat de bouwkwaliteit echt heel slecht is. Dan mag je op basis daarvan toch hoop ik wel sceptisch zijn?

Ik heb zelf niemand in mijn vrienden/kenniskring met een Spyker dus dat kan ik niet beoordelen, maar:
Afbeelding
:mrgreen:

02 feb 2013 13:11

ver boven de 200 schreef:Voor Donkervoort heb ik wel ontzag, zowel in het leiden van het bedrijf als in de ontwikkeling van de auto's. Zij bestaan ondertussen meer dan 30 jaar!

+1. En dan dit jaar die D8 GTO..... smullen!!

02 feb 2013 15:01

roondejong schreef:VM: Briljante charmeur

Heb bij de introductie van Spyker een presentatie van hem meegemaakt in de parkeergarage van Insinger op de gracht in A'dam. Wat kan die kerel praten. Het is dat hij de financiering toen al rond had en ik geen geld had, maar anders.... :cheesy:

03 feb 2013 11:14

Subdriver schreef:
roondejong schreef:Wat dacht je van DONKERVOORT...?

Ik weet wel dat jullie Donkervoort bedoelen en ja, hij bouwt sportwagens maar in mijn optiek als je het over een Nederlandse sportwagen bouwer hebt dan gaat het niet over een doorontwikkelde Lotus maar een geheel eigen concept/ontwerp.
Ik vind het in ieder geval geen Nederlandse sportwagen.
Just my 2c.

Ik zou zeggen: ga eens kijken in Lelystad. Zeer verhelderend! Donkervoort maakt nichemarkt auto's die 100% zelf zijn ontwikkeld en een bouwkwaliteit hebben die op eenzame hoogte staat. Beetje een 356 met een Kever vergelijken is het wel wat je doet. Porsche is dus daarmee ook pas autofabrikant geworden toen ze de 911 gingen maken? Onzin dus!

03 feb 2013 11:39

Cazzo Super Veloce schreef:Fiat 124 Special heb ik nog gehad.
Iedereen dacht dat het een Lada was.
Liep wel 175 op de teller, en dat was harder dan de 316-318 uit die tijd :ba: :ba: :ba:

Dat waren goede auto's, beter dan de 125 special :thumleft:

03 feb 2013 12:44

Franz schreef:Cayenne-concurrent gebouwd heeft. FOTO

'k heb ooit eens een Hummer gezien, met bijna dezelfde velgen.....

Afbeelding

:flush:

03 feb 2013 17:27

Oeps.... :flush:

03 feb 2013 18:09

De Hummer... Daar kon ik altijd wel om lachen. Gewoon een dikke vinger opsteken richting de milieufreaks. De anti-prius. Zo bezien een heerlijke auto. Objectief bezien gewoon een idioot ding, maar ach...

03 feb 2013 21:31

roondejong schreef:Beetje een 356 met een Kever vergelijken is het wel wat je doet. Porsche is dus daarmee ook pas autofabrikant geworden toen ze de 911 gingen maken? Onzin dus!

Inderdaad, beetje onzin wat je zegt. Is dan ook helemaal niet wat ik geschreven heb.
Geeft verder niet hoor, Donkervoort is een geweldige auto en ben er al meer dan eens wezen kijken.
Heb er persoonlijk alleen het geld niet voor over.

04 feb 2013 1:05

Grappige reactie wel .... Ik heb het geld ook niet over voor een Dacia, maar misschien moet ik daar dan nog diverse keren naar gaan kijken om dat zeker te weten.....

04 feb 2013 18:48

So not us...... :mrgreen:

04 feb 2013 19:08

Ik heb het geld wel over voor een Donkervoort...en niet voor een Dacia, ook geen Skoda of ander geldontwaardingsobject.

Maar nu back-on-topic: VM heeft werkelijk geen enkel verstand van auto's als hij zoiets onzinnigs zegt dat hij een 911-concurrent op de markt wil zetten. Hij is goed in geldstromen creëren. Een 'beursgoeroe' met een hoop praatjes. Als hij bedoelt: een sportwagen met een betaalbare instapprijs, dan kan ik daar inkomen....

04 feb 2013 19:21

Dus VM = VM 020 :scratch: :bang:
Gruss, rene

04 feb 2013 19:29

+1 ja was me net voor :mrgreen:

04 feb 2013 21:27

Die negeer ik inmiddels.....wil ik niet meer aan denken, dus voortaan is VM: Victor Muller :wink:

....misschien woont die op nummer 22.....en is het dezelfde persoon...??

04 feb 2013 22:08

steef schreef:Ik heb het geld wel over voor een Donkervoort...en niet voor een Dacia, ook geen Skoda of ander geldontwaardingsobject.

Maar nu back-on-topic: VM heeft werkelijk geen enkel verstand van auto's als hij zoiets onzinnigs zegt dat hij een 911-concurrent op de markt wil zetten. Hij is goed in geldstromen creëren..

Ja al stroomt het geld maar 1 kant op en daarna verdwijnt het als sneeuw voor de zon! Het is een echte ondernemer, een creatief brein maar is tot nu toe weinig succesvol geweest. Er is altijd een geldprobleem bij ideeën van VM. Een echte opportunist maar weinig realist

20 feb 2013 8:29

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autoshows/geneve-2013/21308065/__Eerste_teken_van_leven_kleine_Spyker-sportwagen__.html

Wauw, dat plaatje erbij :shock: Maak dan niks :wink:

20 feb 2013 11:56

...hier heb je de rest van de ontwerpschetsen...
Afbeelding
Plaats een reactie