Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
26 jan 2013 12:35
Tja, een klassieker natuurlijk, redelijk tijdloos ontwerp ook. Wist als jochie dat er "iets met de motor" was maar wist niet precies wat.... dat maakte de auto er alleen maar exotischer op!
26 jan 2013 13:52
Kan er niks aan doen.. maar dit is toch ook wel een classic..
26 jan 2013 13:52
Kan er niks aan doen.. maar dit is toch ook wel een classic..

Een auto met erg pure vormen en de passieve veiligheid straalt er vanaf!
26 jan 2013 14:36
Lambiek schreef:NSU RO 80 vond ik altijd een droom, zowel qua techniek als design , de tijd ver vooruit
Echt een hele coole auto
Zeker weten. De eerste wankelmotor. Gingen heel vaak stuk en werd er een ford-blok ingehangen dacht ik
26 jan 2013 16:05
Heb al 12 jaar een 240 Estate, bouwjaar 1988, 230BF motor: 100% PURE AUTO
Ooit door een Duitse arts nieuw gekocht in USA en meegenomen als verhuisgoed naar de Heimat. Ben 2e eigenaar
Donkergrijs Metallic, zwart leer, airco, automaat, Virgo velgen van het Turbomodel, eigenlijk helemaal vol. 115K echte miles gereden.
Heerlijke auto, maar zit er wel over te denken om te verkopen. Denk beste via de hockeyclub
Geen tijd om mee te rijden.Nu het NL kenteken al voor 2e jaar geschorst.
Gruss, rene
27 jan 2013 13:00
michelm1978 schreef:

Ooit een behoorlijk rondje in een "zuster" van dit Comotor-project mogen rijden:

Heerlijk soepele toerenklimmer zo'n wankelblok, wow dat loopt mooi. Ja, als het loopt - en je ziet bij wijze van spreken naalden van de olie- en benzinemeters per km zakken

Heel bijzondere ervaring, een middenklasser van toen al 30 jaar oud die net zo makkelijk trekt als een (toen) hedendaagse middenklasser.
01 feb 2013 18:19
Ik denk dat Lamborghini toch echt wel de winnaar wordt van de akoestiek van sportwagens:
http://www.youtube.com/watch?v=Tx7MLMTiaUgZe flikken het elke keer weer om juist dat specifieke geluid te produceren waar die Countach zo goed in was.
Dat vindt ik bij die 10-cilinder net niet goed gelukt, met deze wel weer. Kippenvel en een strakke p........
01 feb 2013 19:22
Zou idd het Hollandse straatbeeld qua geluid mooi opleuken, maar met je ogen dicht kan je niet zeggen welk merk dit is.....aantal Ferrari modellen klinken ook zo.
En dat bedoel ik met het specifieke Lambo geluid. Met mijn ogen dicht zou ik het geluid van een GT3 RS ook nog herkennen.
Nu weet ik wel dat alle automerken het uitlaatgeluid manipuleren, maar Lambo is niet te missen in dit geval, GT3 ook niet.
01 feb 2013 20:19
Ah, zo heb er nog nooit naar geluisterd. Een 911 kan ik altijd onderscheiden...maar de rest zou ik echt niet weten. De AMG V8 is ook goed te identificeren met ogen dicht.
01 feb 2013 22:17
Mist wmb die sportieve snerp.....klinkt eerder als zo'n drollige amerikaanse V8.
01 feb 2013 22:39
Hier nog een auto die niet op de wand met " coole ". auto's mag ontbreken :
De Z 8.
Ik ben geen liefhebber van BMW, maar vind de ZACHT echt TOP
Gruss, rene
04 feb 2013 19:18
Nog even en de Alfa Romeo 4C wordt vrijgegeven. Ik ben benieuwd wat voor gebakje dat nu weer wordt. Wel lekker met achterwielaandrijving
01 jun 2013 17:20
Oh,o,o, hij is zeer goed gelukt; een Britse beauty:
http://m.autoblog.com/2013/02/08/2014-j ... de-review/Die moest ik even delen!
Met name de kont is goed gelukt.....
01 jun 2013 17:52
Mooi, maar niet echt "mijn ding".
Die 4c daarentegen........Op papier alles goed gedaan qua techniek, en wat een beauty! Misschien.....
01 jun 2013 19:16
WAUW! Jensen Interceptor is ondergewaardeerd!
We werden in Frankrijk (Route National) eens ingehaald door zo'n ding, volgestouwd met antiek.
Stond ie een paar km verderop om een boom gevouwen!
Ouwe kerel, antiekhandelaar, kwam misschien met 180 voorbij!
Schrikbeeld: brandweer converseerde met hem, en hij sprak met zo'n microfoontje tegen zijn keel; die man had echt pech!
Maar wel overleefd.
01 jun 2013 19:19
Dan zijn ze in Frankrijk wel snel; je krijgt een ongeluk en ze hebben meteen zo'n apparaatje voor je
01 jun 2013 21:02
Dit was eind jaren '70, en zat reeds ingebouwd in de auto......zeg maar de eerste carkit voor keel-K.

(Was overigens een Zwitsers kenteken - Jura, Franse deel, mooie wegen!).
03 jul 2013 19:10
En ja hoor......ik sla de Veronica-gids open, en zie de foto's van de Alfa Romeo 4C......
Wat een walgelijke daklijn: omdat ze het dak vergeten waren, hebben ze er maar een deksel opgeschroefd, de achterruit, daar was het geld ook op, want die is te smal, waardoor de achterheupen niet meer lekker uitkomen, en ze hebben rubberen koplampbulten op de voorkant geschroeft, mogelijk om de voetgangers beter te kunnen opvangen.
Of zie ik het verkeerd.....?
03 jul 2013 22:07
Je ziet het goed. Afgelopen weekend op italia à Zandvoort stond -ie prominent geparkeerd. De lijn is nog wel goed, maar die koplampen zijn verschrikkelijk. Ik begreep dat deze lampen alleen op de introductie versie gemonteerd worden. Even wachten dus, voor de liefhebbers....
03 jul 2013 22:43
Heb de 4C eind mei uitgebreid kunnen bekijken tijdens een besloten pre-introductie. Ik vind de belijning prachtig, maar die koplampen vond ik ook het minst geslaagde deel van de auto. Binnenin vrij basic, zeg maar kaal; de carbon monocoque is vrijwel volledig zichtbaar. Auto is extreem laag en je zit heel diep, roept associaties op met een Lotus.
De 1750 cc motor ligt direct achter de stoelen en is met 240 pk maar weinig sterker dan de 235 pk uitvoering die ik in m'n huidige Alfa heb, maar bij een wagengewicht van 900 kg toch goed - volgens Alfa - voor een tijd van 4,5 sec. naar de 100 km/u.
30 mei 2014 23:28
Sinds tijden heeft een auto me niet meer zo bewogen, tranen en een brok in mijn keel, van deze zou ik zelfs weer een poster boven mijn bed willen hangen:
http://www.lamborghini.com/en/models/hu ... PF,EMI,NR1Wat is die mooi! Aan ALLE kanten, wát een lijnen, wát een kleuren.....ik hoop dat dit een verkooptopper wordt!
Deze auto klopt helemaal........
Nu nog één met handbak
30 mei 2014 23:32
No kidding?
Voor een Lambo niet slecht, maar...
Toch liever deze dan!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.