Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Gesloten onderwerp

Re: Wat heb jij nog recent gekocht voor je Porsche - topic

13 feb 2013 23:05

Ik weet niet wat je bedoelt. Waar zouden ze moeten zitten dan?
Dit is wat het is:

[img] album/album_page.php?pic_id=56980 [/img]

De uitstroomopeningen onder zijn van de airco. Waren van de airco eigenlijk want zoals altijd is-tie na 38 jaar wel naar z'n vaantjes en dus niet meer aan boord. Misschien ga ik die onderste rand nog weghalen, maar eigenlijk misstaat hij niet vind ik. Zal overigens zo gebeurd zij want het gaat om popjes en boutjes.
Lukt m'n fotootje weer niet, kijk dan in mijn album.

13 feb 2013 23:11

Je moet het complete webadres, dus incl. http://www...etc tussen de haakjes zetten.
Dus zo;

Afbeelding

14 feb 2013 10:38

Eenvoudiger is om het nummer van de foto: 56980 tussen [album]en[/album] te zetten :wink:

Voor foto's die niet op het forum staan moet je inderdaad de complete URL tussen [img]en[/img] zetten ...

14 feb 2013 12:16

MPB schreef:Vrijdag de 964 weer opgehaald bij Motron. Jeetje wat een verschil :cheers:

Hij is verlaagd naar RS hoogte en ook de rest van de instellingen is conform de RS. De exacte waarden krijg ik nog doorgemaild.

Afbeelding

Met dit weer nog niet heel goed kunnen proefrijden. Eerste bevindingen: stuk harder geveerd (nice), veel beter bochtenwerk en ook optrekken en remmen strakker.

Fraai zo'n verlaagde 964 in schiefergrau :shock:

14 feb 2013 12:28

Remmel schreef:Je moet het complete webadres, dus incl. http://www...etc tussen de haakjes zetten.
Dus zo;

Afbeelding

mozes kriebel wat ziet deze er keurig uit zeg onder het dashboard wel 99% mooier dan de meeste 964 mk1tjes 8)

:thumleft:

14 feb 2013 12:52

Ik vind het in zijn geheel erg fraai! Mooie kleurstelling, fraaie afwerking :thumleft:

14 feb 2013 13:12

Ik had het over de vents naast de tellers.

Afbeelding

Ik dacht dat ze vanaf '74 standaard waren, maar na veel googlen zie ik dat het niet (altijd) zo is...vanaf wanneer waren ze standaard, want volgens mij had ik ze in mijn '76 Carrera 3.o wel.

14 feb 2013 22:17

Pieter_996 schreef:@ Marc-Paul, staat er lekker bij zeg, toch wel een heel tandje dikker zo

Dank Pieter!

Godspeed schreef:
Fraai zo'n verlaagde 964 in schiefergrau :shock:

Eens :thumleft:

14 feb 2013 22:28

De bruine 911 is binnenkort te koop!
Inclusief nieuw interieur en radio dus. Zie mijn album.
Zegt het voort.

15 feb 2013 16:42

Niet echt gekocht maar kosten toch weer wat geld, 4 punt uitlijnen.

15 feb 2013 17:16

Chaos ben je vandaag bij van der wacht geweest.

15 feb 2013 17:23

Nee dat was ik niet, Ben bij van Vugt in Zwanenburg geweest

15 feb 2013 22:17

Uitlijnen, stuurkolom spelingvrij maken, rood lampje bandenspanning uitschakelen...

15 feb 2013 22:36

Nieuwe koplamp units voor mijn Carrera 3.2 uit "84. Zaten Amerikaanse koplampen in zonder stadslichten. Op zich bijzonder want vorig jaar gewoon RDW goedgekeurd en APK afgegeven. Nu zoals het hoort.

Ringen om de koplampen zijn (nog ) verchroomd. Komende weken maar eens laten spuiten in de juiste kleur.

16 feb 2013 0:24

Nieuwe foamringen tbv basspeakers.
Repareren..., nieuwe speakers zijn niet meer leverbaar.

16 feb 2013 8:57

nieuwe matten
rain x voor de cabrio achterruit
nieuwe stoffen kap met glazen raam

16 feb 2013 23:08

Becker Indianapolis Pro 7950 amber display; moet hem nog wel installeren. Leuk klusje voor de zondag. Vorige Becker en een Blaupunkt gaan op MP.

16 feb 2013 23:11

Vandaag de velgen met zomerbanden weggebracht voor vers rubber...

16 feb 2013 23:47

Wat worden het; Toyo's voor de slalom? :D

17 feb 2013 12:05

Bij Johan van der Gugten, RS motorlagers en een versterkte RS motorsteun.

Afbeelding Afbeelding

Dit in het kader van mijn project: "993 real overhaul" (viewtopic.php?f=33&t=37209)

18 feb 2013 21:09

Hoes voor de 964 via Marktplaats.

Afbeelding

Ben alleen niet tevreden met de pasvorm. Volgens de verkoper was die zowel geschikt voor 964 als 993. Weet iemand of dit inderdaad dezelfde hoes is?

18 feb 2013 23:03

voor mijn 993 heb ik een andere hoes.
nr 000.043.202.93
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

18 feb 2013 23:17

Nine-eleven schreef:Bij Johan van der Gugten, RS motorlagers en een versterkte RS motorsteun.

Afbeelding Afbeelding

Dit in het kader van mijn project: "993 real overhaul" (viewtopic.php?f=33&t=37209)

Is die steun echt zinvol bij een "straatauto" ?? Of kost ie niet zoveel, dan kan ik em evt ook overwegen..Heb je een onderdeelnummer evt daarvan ?

19 feb 2013 0:14

porschefabian schreef:Is die steun echt zinvol bij een "straatauto" ?? Of kost ie niet zoveel, dan kan ik em evt ook overwegen..Heb je een onderdeelnummer evt daarvan ?

Het voordeel van een "stuggere" ophanging van de motor is dat deze "meer" één geheel is met het chassis, d.w.z. dat het gewicht van de motor niet nog even "een zetje" nageeft aan de toch al staartlastige 911.

De standaard motorlagers zijn hydraulisch, verouderen naar ik heb begrepen redelijk snel, en laten dus nogal wat "beweging" toe, vandaar de originele RS lagers.
Na montage van RS lagers is de motordrager het volgende zwakke punt en kan gaan torderen c.q. zelfs scheuren.

Een originele RS drager is weliswaar dikker, maar nog steeds enkel uitgevoerd, de drager die ik heb heeft een modificatie uit, naar ik heb begrepen de racerij.
Het is jouw eigen drager welke wordt aangepast en opnieuw gepoedercoat (of op basis van ruilsysteem).
Deze komt bij Johan v.d. Gugten vandaan (op zijn site vind je de prijs).

Dominicus (van D.S.P.) heeft deze drager ook op zijn 993 gemonteerd en was verbaasd hoe merkbaar dit was.

Ik zelf kan hier nog niet over oordelen . . . en of het iets voor jou is ?? Tja, daar kan je alleen maar zelf over oordelen :wink:

19 feb 2013 10:45

Vanmiddag de 911 en mezelf ingeschreven voor regularity event bij Rennsport Australia.

Eerst op vrijdag 'n dikke 1000km roadtrip naar Sydney via de kust, dan twee dagen op 'Eastern Creek Raceway' Porsches kijken en zelf een beetje rondrijden. Heerlijk!
Oh, en dan via binnenland terug naar Melbourne op de maandag.
Was het maar vast 24 Mei 8) :drive:
Gesloten onderwerp