Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

29 aug 2012 23:06

was het niet verstandig geweest eerst die plaatwerker te vragen hoe je het beste zo'n achterscherm eraf haalt
want die had je vast een puntlasboortje kunnen lenen........ik geloof nooit dat er een plaatwerker op deze aarde rondloopt die zo een scherm eraf haalt dat hij weer terug wil plaatsen



:bang:
en zoals al eerder aangegeven kun je zo'n scherm alleen maar terug plaatsen als alles er weer inhangt de flex in de carrosserie is
bijna niet te voorspellen ook al zijn er voor een richtbank bv maten met en zonder motor
je komt er pas achter of het goed is als alles er inhangt

het zou toch fijn zijn als je er na het strakmaken en spuiten de portieren ook open en dicht kunt
als je nog geen bedrijf hebt gevonden waar je deze vragen kunt stellen er staan genoeg voorbeelden/filmpjes op het net
ook hele foute


sorry dat ik het zo breng ....maar in mijn ogen heb je tot nu toe meer stuk gemaakt dan gemaakt

en ja ik weet waar ik over praat...ik ben plaatwerker/ spuiter :wink:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

29 aug 2012 23:27

Die schermen krijg je echt wel weer op de auto mits je een ervaren lasser bent. Ben je dat niet dan gaat dat echt niet lukken. Huur dan een ervaren lasser in voordat je verder van huis bent. Verder had ik de slotplaat laten staan voorlopig en niet doorgeslepen in de rand van de deurstijl maar op de schermrand. Mig is prima lasmethode maar dunne plaat lassen gaat dan het beste vlak aan een omgezette rand zodat je minder kans op vervorming en enige stevigheid hebt. 1mm dichtlassen gaat met de Mig prima maar geen rupslassen. Dus spot voor spot en langzaam dichtzetten en de energie tussentijds wegkloppen.
Gewicht achter in de auto (motor e.d.) is wel belangrijk. Dus de motorruimte netjes maken en spuiten en dan het hele zaakje terugplaatsen voordat je de achterschermen weer monteerd.Auto ook op de wielen neerzetten. Voordeel van deze methode is wel dat de puntlassen in de achterklepsponning mooi origineel blijven.
Laatst bijgewerkt door roondejong op 30 aug 2012 0:05, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

29 aug 2012 23:57

ik ben nog ff opzoek geweest naar wat foto's uit de oude doos.....ik heb een keer bij het spelen in de sneeuw een overstekende lantaarnpaal geraakt met een 944 s2 daar heb ik toen een gebruikt kontje aangezet

het was ff zoeken maar ik heb ze gevonden....... http://sdrv.ms/PvhwUq

ik hoop dat je hier wat mee kunt.....suc 6 met je project

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

06 sep 2012 11:36

Het had inderdaad verstandig geweest eerst te overleggen met de lasser/plaatwerker die dit weer terug moet brengen.
Zomaar afslijpen van een scherm is niet verstandig, vooraf moet al rekening gehouden worden met het lassen en de warmte die je in gaat brengen ivm kromtrekken.
Nu heb je hele lange langs naden gecreëerd en dat is iets wat je eigenlijk moet voorkomen.

Dat was "had je maar dit of dat gedaan" nu zijn ze er al af en moet je kijken hoe ze er weer op kunnen.
het kan nog steeds, tenminste voor een ervaren lasser/plaatwerker die er even tijd in stopt om rustig te kijken wat je nu gedaan hebt en wat de beste oplossing is.

Mijn advies is om er niet zelf aan te beginnen, en zeker niet met spotweld/puntlassen of proplassen en dan vertinnen, dat is wel een beetje een amateur aanpak en je auto is beter waard dan dat vind ik :wink:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

06 sep 2012 17:23

gewoon de laatste stukjes metaal van de oude schermen ook verwijderen en 2 nieuwe achterschermpjes scoren en gewoon lekker op de onzichtbare plaatsen in de sponningen lassen , scheelt je daarna een heel hoop tijd met strakzetten en afwerken, dus de investering van de 2 schermpjes verdien je uiteindelijk toch terug door veel minder voorbewerkingsuren bij de spuiter af te moeten rekenen..

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

06 sep 2012 20:46

pffff. wat een werk Lagel. Ik kan niet anders zeggen dan respect hoe je een dergelijk project doet.
Ook ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

08 sep 2012 13:00

Bedankt voor de reacties:) ik heb even niet gereageerd, want ik zat lekker een ruime week in het zonnige, warme Tenerife 8)

Zo achteraf gezien, was het idd niet een al te slimme zet, maar het is al gebeurd dus daar doen we toch niks meer aan. Ik ga me nu eerst concentreren op de nieuwe coating en roest die verwijderd moet worden. Ik zal het er daarna is goed met mijn plaatwerker over hebben, hoe we het weer netjes terug krijgen :) Jullie adviezen helpen zeker!

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

08 sep 2012 22:53

Eerste advies, neem vooral de tijd! Met bedenken hoe je het doet maar vooral ook met lassen :wink:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

06 feb 2013 2:32

Ik zie dat het topic niet helemaal up to date is. afgelopen wintermaandjes niet zo heel veel gedaan, erg druk gehad met andere zaken. En het was erg koud in de garage :mrgreen: De auto is op het moment nog iets kaler dan deze al was.

De gehele voorkant moest leeg. Want om het dashboard eruit te halen moeten de kachel en de Master brakecillinder en booster verwijderd worden.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

hierna kon ik eindelijk bij de moertjes van het dashboard, wat zitten die vervelend zeg!

Afbeelding

Ik heb toen ook meteen de pedalen, handrem en de versnellingspook verwijderd. Volgens de workshop manual moet je de kop van de pook eraf kunnen tikken met een steeksleutel en een hamer. Nou dat ging bij dus met geen mogelijkheid. iemand hier ervaring mee? ik heb deze maar zo gelaten en de unit in zijn geheel met het rubber verwijderd.

AfbeeldingAfbeelding

Dan heb je ineens best wat spullen op de vloer liggen :lol:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verder nog bezig geweest om de bedrading uit de auto te halen en de coating achterop de auto staat lekker te weken in de afbijt, dus die zal straks lekker makkelijk weg te halen zijn! Ik vind alleen dat de bedrading in de auto erg slecht is. Er is een aftermarket alarm geïnstalleerd welke overal draden naartoe stuurt en ook niet netjes. Dit alarm ging tijdens het rijden ook om de zoveel tijd af heel irritant. Veel bedrading is al is een keer doorgeknipt geweest en een aantal stukken zijn weer vervangen, maar dan niet netjes. Ook zijn er een groot aantal stukken waar de bescherming gewoon is open geknipt. Ik zou dit graag op orde brengen. Heeft iemand ideeën? Ik gok dat een nieuwe kabelboom een vermogen kost als deze nog gemaakt worden.

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

06 feb 2013 21:59

super mooie klus
de knop zou er inderdaad zo af moeten
maar helaas heb het al bij 2 p geprobeerd maar gaat niet lukken
alles demonteren dan schuif je de hoes er zo langs de onderzijde af
en kan je alles netjes maken met geweld gaat er meer stuk
zou zonde zijn

veel plezier met je project :thumleft:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

07 feb 2013 2:55

Ja ik heb veel gevloekt en geslagen, maar loskomen deed het niet! Ik dacht ook al dan maak ik hem onderwel los.

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

07 feb 2013 15:44

Hoi Lagel,

Ik heb vorige week mijn standaard versnellingspook vervangen
door een Porsche Factory short shift kit waarbij de pook knop
er ook af moest, en dan is mij goed gelukt :D

De gouden tip is:
de pookknop flink verwarmen met een haarföhn en dan eraf trekken.
Succes :salut:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

08 feb 2013 1:37

bedankt dat ga ik proberen, ik wil namelijk ook de short shift kit :mrgreen:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

08 feb 2013 18:02

Robbierob schreef:
De gouden tip is:
de pookknop flink verwarmen met een haarföhn en dan eraf trekken.
Succes :salut:


Kappersauto :mrgreen:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

23 feb 2013 2:08

Ik zit de laatste tijd flink na te denken over de kleur van de auto. Nu had ik al heel lang het idee de auto gunmetal grey te laten spuiten. Maar dat lijkt me nu toch wel saai. Ik wil een mooie blauwe kleur en nu twijfel ik heel erg tussen een mooie donker metallic blauw of het schreeuwende riviera blue. Hieronder 2 voorbeelden. Wat zeggen jullie?

AfbeeldingAfbeelding

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

23 feb 2013 2:15

Op een 3,2 en zeker op een Targa geen schreeuwerige kleuren. Ik zou voor dat blauw metallic gaan en dan Fuchsen erbij met geanodiseerd hart en haaievinnen op de zijkant :thumleft:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

23 feb 2013 8:40

De blauw op de Turbo is erg mooi :thumleft:

Mijn vader had een SC in donker blauw, ik vond het een erg mooie kleur. Ook de fuchsen waren in hetzelfde kleur gespoten. Het was een erg fraaie auto en lijk

Hier mijn vader's SC (De enige foto die ik heb sorry)
Afbeelding

Hier een Targa met hetzelfde kleur
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Johann op 23 feb 2013 22:28, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

23 feb 2013 13:52

ik nijg zelf ook richting de donkerblauwe kleur, vind ik erg mooi. Maar het rievera blauw vind ik ook wel stoer. Valt wel op!

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

23 feb 2013 14:53

Donkerblauw staat nice!

Afbeelding

Vind persoonlijk dit ook wel altijd erg gaaf:

Afbeelding

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

24 jul 2013 13:29

Ik zal weer eens een update geven, heb al lang niks meer gepost. Het project gaat ook niet zo snel als ik wil, maar een dag heeft nou eenmaal maar 24 uur :/De auto is momenteel helemaal naked, zit niks meer op of aan. De gevreesde stuurkolom en het contactslot waren binnen 5 minuten verwijderd. Deze zitten vast met slotbouten en ik had hier nogal wat horrorverhalen over gelezen. Nou dat viel wel mee! sleufje infrezen en met platkop losdraaien :) De kabelboom was een ander verhaal, wat een zooi was dat. Ik ben van plan het helemaal netjes terug te plaatsen (lees een specialist) want nu klopte niks met de schema's en overal gingen draden naartoe een zooitje. Uiteindelijk heb ik alles kunnen verwijderen. Ook de kabels en bedrading door de tunnel zijn echt verschrikkelijk klote om te verwijderen. Ik raad het niemand aan! Maar uiteindelijk is ook dit gelukt :)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Nu is er dus een kaal chassis over, ik ben bezig met het verwijderen van de coating achter wat ook echt een hamlappen werk is. Als ik hier klaar mee ben zal de body richting de specialist gaan voor laswerk, stralen, richten etc.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

24 jul 2013 13:30

ondertussen ben ik ook wat onderdelen aan het opknappen want alleen maar vliegende coating over je heen krijgen is ook niet leuk. Ik heb een mooi straalkastje gekocht en dat werkt echt perfect!

Afbeelding

De wielhubs vrij gemaakt van lagers en gestraald, zien eruit als nieuw. Verder bezig met het stralen van wat onderdelen van de ophanging.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

verder heb ik nog een karretje gemaakt zodat ik de auto makkelijk kan verplaatsen erg handig!

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

24 jul 2013 14:01

Dus na ruim zes jaar (je eerste post in het andere topic is van February 2007) heb je nu een geheel kale Porsche :pale:

Ik vind het van moed en doorzettingsvermogen getuigen dat je dit allemaal doet/ kunt/volhoud etc. etc. Knap hoor :cheers: :cheers:

Succes en sterkte ermee! Opbouwen lijkt mij een heel stuk leuker ( als je weet waar alles hoort en hoe :ba: ).

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

24 jul 2013 20:53

duurt misschien lang ,maar je doet het wel :res:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

25 jul 2013 0:46

Klopt het project duurt al een hele tijd ik ben er eind 2007 mee begonnen. Toen was het idee alleen een nieuw kleurtje en wat onderhoud etc. Uiteindelijk is het project meerdere malen van doel veranderd, deel restauratie naar totale restauratie. Wat wel wat niet. ik ben nogal een zeikerd, dus een hele hoop dingen die al opgeknapt waren en niet naar mijn zin zijn ben ik weer opnieuw aan het doen, tussendoor heeft het project 2 jaar stil gelegen doordat mijn vader erg ziek werd. Er is een keer ingebroken in de schuur waardoor ik veel tijd kwijt was met het werken aan mijn motoren die ze hadden proberen te stelen.

enja sindsdien heb ik gewoon heel weinig tijd om aan de auto te werken. Fulltime baan, deeltijd studie, mijn ouders helpen met hun winkel. Ja en dan heb je ook nog een sociaal leven :wink: Alle uurtjes die ik over heb werk ik aan de auto, maar soms kan je 3 uur bezig zijn met 3 schroefjes die zo geplaatst dat je denkt van hoe krijg je dat ooit los. Tja dat schiet niet op en ik haal niet elke dag een porsche uit elkaar dus ook dat is nieuw :mrgreen: Time is not for sale :!:

Haast heb ik ook niet, als het maar goed gebeurd. Vrienden van mij hebben de hoop al opgegeven maar ik zie er geen problemen in, iedere zijn tijd en zijn tempo :popcorn:

Re: Restauratie porsche 3,2 targa 1984 na 2 jaar weer opgepa

25 jul 2013 8:54

Nogmaals, ik vind het stoer hoor en lekker volhouden! Hoeven is vlakbij Etten Leur, dus wie weet kom ik wel eens langs :res: als ik mijn dochter bezoek!
Plaats een reactie